1 | Dersin Adı: | YÜZME UZMANLIK I |
2 | Dersin Kodu: | AEB3119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Şenay Şahin |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğrt gör İsmail B. Yiğitdinç |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sksahin@uludag.edu.tr , 0 224 294 06 99 Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yüzme Antrenörlüğünde meslek etiği, Yüzme Antrenörünün özellikleri, Yüzme temel eğitim basamaklamasını öğretebilme, oyun kurallarını ve yüzme sporunda kullanılan malzemeleri öğrenebilme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yüzme öğretmenliği nedir. Temel prensipler nelerdirr | |
2 | Suda cankurtarma Teknikleri | |
3 | Yüzme müsabaka kuralları | |
4 | Yüzme havuzları temel özellikleri ve materyalleri hakkında genel bilgilendirme | |
5 | Yüzmenin bilimsel prensipleri ( Arşimet yasası, Dalton Kanunu) | |
6 | Yaş gruplarına özgü Yüzme temel Eğitim basamaklaması ve eğitsel oyunlar | |
7 | Yüzme temel eğitim basamaklaması uygulamaları | |
8 | Yüzme temel eğitim basamaklaması uygulamaları | |
9 | Serbest Tekniğin biomekaniksel özellikleri | |
10 | Serbest Tekniğin biomekaniksel özellikleri | |
11 | Serbest Tekniğin biomekaniksel özellikleri | |
12 | Serbest tekniği öğretici ve geliştirici driller | |
13 | Serbest tekniği öğretici ve geliştirici driller | |
14 | Serbest tekniği öğretici ve geliştirici driller |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Ana kaynak;Ernest W. Maglischo ` Swimming Fastest ` Fourth edition Human Kinetcs 2010 USA Yrd Kaynaklar; 1.Michaels, R.A.: Swimming Technique, Philosophical considerations on intructional and competitive swimming program intensity for younger children, Fall, 1979. 2. Özün, H.: Türkiye'de başarılı yaş grubu yüzücülerinin öğrenim ve gelişimlerinin ilişkisi. Ege Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, İzmir, 1982. 3.Colwin, C.: On swimming: Motivation and Mental Approach, Pelham Books, London, 1969. 4. Whitten p. the complete book of swimming,Toronto 1 etitle 2001. 5. Gökçe, B.: Cumhuriyet Döneminde Çocuk ve Gençlere ait Yasal Düzenlemeler. GSB Yayınları, Ankara, ı sa3. 6. Başaran, LE: Eğitim Psikolojisi: Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri, Gül Yayınları, Ankara, 1974. 7. Eady, R.: Modern swimming and training Techniques, Age-group swimming |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |