Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ MİMARİ TASARIM KURAMLARI
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ MİMARİ TASARIM KURAMLARI
2 Dersin Kodu: MIM6030
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Özgür Ediz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: info@ozgurediz.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mimari tasarım derslerinde öğrenciye verilen tasarım problemlerinin çözümünde öngörülen yöntemlerin verilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin tasarım bağlamında kavramsal yaklaşımları anlayabilmeleri ve tartışabilmeleri ;
2 Öğrencilerin mimariyi bir üst dil olarak okuyabilmeleri;
3 Mimarlığın ve diğer sanat dallarının ifade biçimleri, dilleri üzerine tartışma ortamlarını ortaya çıkması;
4 Farklı bakışları düşünceleri anlayabilme - empati;
5 Çağdaş tasarım kuramlarının öğrenilmesi (sayısal tasarım kuramları, biomimicri);
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasarlama, süreç, zihinsel aktivite olarak tasarım.
2 Tasarım probleminin tanımlanması.
3 Doğrusal düşünme, yanal düşünme.
4 Tümden gelim, tüme varım, total mekan, akıcı mekan.
5 Tasarımda biçimlendirme yaklaşımları.
6 Görselleştirme kavramının anlatılması.
7 Mimari ürünün oluşmasında konsept, fonksiyon ve konstrüksiyon özellikleri.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Mimari ürünün oluşmasında biçim özellikleri; töresel, topolojik, geometrik düzenler.
10 İşitsel algılamanın mekansal kurguya dönüştürülmesi.
11 Mimari ürünün oluşmasında kompozisyon ilkeleri.
12 Öğrenci sunumları.
13 Öğrenci sunumları.
14 Öğrenci sunumları.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Modern Sanatın Öyküsü, N. Lynton
- Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich
- Yorumlar, Bülent Özer
- Resimde Müziğin Etkisi, N.İpşiroğlu
- Görme Biçimleri, J.Berger
- Yaratma Cesareti, R.May
- Mit ve Anlam, C.L.Strauss
- Felsefe Sözlüğü, A.Cevizci
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 2 9 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr