Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİNİ METİNLERİN TASAVVUFİ YORUMU
1 Dersin Adı: DİNİ METİNLERİN TASAVVUFİ YORUMU
2 Dersin Kodu: İLA4342
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Muhammet Zinnur Kanık
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: atek@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60164, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasavvufi düşüncenin dini metinlerin yorumlanmasında katkı ve etkisini göstererek bu alandaki yorum çeşitliliğini göstererek analiz etmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dini metinleri anlayıp tahlil edebilme.;;
2 Tasavvufun dini metinlere kavramsal katkısını değerlendirebilme.;
3 Tasavvufi düşüncenin dini metinlere getirdiği mana zenginliğini tanıyabilme.;;
4 Dini metinlerin tasavvufi açıdan yorumlanmasını tahlil edebilme.;;
5 Dini metinlerin klasik yorumu ile tasavvufi yorum arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırabilme.;;
6 Tasavvuf anlayışın dinî metinlere katkısıyla oluşan literatürü tanıyabilme.;;
7 Felsefî yorumların dinî metinlerle olan bağlantısını inceleyebilme.;;
8 Tasavvufi yorumlara yöneltilen eleştirileri tahlil edebilme.;;
9 Tasavvufî yorumların dini metinlere etkisinin modern dünyadaki yansımalarını analiz edebilme.;;
10 Dini metinleri epistemolojik açıdan değerlendirebilme.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasavvuf anlayışının temel özellikleri
2 Dini metinlerin temellerinden biri olan Kur’ân tasavvufi açıdan yorumlanabilir mi sorusu.
3 Sufî işari yorumun içeriği.
4 Tasavvufi tefsirin Kur’ânî temelleri
5 İşari yorum metodlarının kullanımı
6 İşari tefsirlerde kullanılan dil, sembol ve terminoloji
7 Tasavvufî tefsir literatürü
8 Dini metinlerin temellerinden biri olan hadisler tasavvufi açıdan yorumlanabilir mi sorusu
9 Tasavvuf kültüründe hadis
10 İşarî hadis yorum örnekleri
11 Tasavvufî hadis şerhleri
12 Tasavvuf kaynaklarında tartışmalı hadis rivayetleri
13 Hadislerin tasavvufi açıdan yorumunda sufilerin temel kaynakları
14 Günümüzde işarî yorum örnekleriyle ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Pierre Lory, Kaşânî’ye Göre Kur’ân’ın Tasavvufî Tefsiri, (trc. S. Kılıç), İstanbul 2001. 2. Abdülhakim Yüce, Razi’nin Tefsirinde Tasavvuf, İzmir 1996. 3. Mehmet Okuyan, Necmüddin Daye ve Tasavvufi Tefsiri, İstanbul 2001. 4. Bursevî, Ruhu’l-beyân, İstanbul 2009. 5. Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvufî Hadis Şerhleri ve Konevî’nin Kırk Hadis Şerhi, İstanbul 1990. 6. Muhittin Uysal, Tasavvuf Kültüründe Hadis, Konya 2001. 7. Seyit Avcı, İbnü’l-Arabî’nin Hadis Anlayışı, Konya 2005. 8. Ali Vasfi Kurt, Endülüste Hadis ve İbn Arabî, İstanbul 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,87
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK4 3 2 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
OK10 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr