1 | Dersin Adı: | EBRU I |
2 | Dersin Kodu: | İLA2207 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HICABI GÜLGEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hicabi@uludag.edu.tr / 0090224 243 10 66 - 60231 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ebru kelimesini etimolojik olarak incelemek. Bu konudaki görüşleri ve kaynaklarını öğrenmek. İlk örneklerinin verildiği 15. Yüzyıldan günümüze geçirdiği merhaleleri ve gelişim sürecini bilmek. Klasik ve sonrası Osmanlı sanatı içindeki yerini ve günümüzdeki durumunu mukayeseli olarak incelemek. Tarihi örneklerde renk ve kompozisyon düzenini görmek suretiyle bugüne ışık tutacak referansları elde etmek. Geleneksel usul ve yöntemler ile bugünün malzeme imkanlarıyla ebru yapmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ebru kelimesinin etimolojisi ve görüş farkları | |
2 | Ebru sanatının ilk örnekleri ve dünyada yayılma haritası | |
3 | Ebru Sanatında materyal ve teknik problemler ve çözümler | |
4 | Ebru boyalarının hazırlanması: geçmiş ve günümüzde durum | |
5 | Ebru fırçalarının hazırlanması ve modern imkanlar | |
6 | Ebru ve diğer geleneksel sanatların ortak kullanım alanları | |
7 | Ebru kitresinin hazırlanması: Kitre çeşitleri. | |
8 | Ebru ve üslup meselesi. | |
9 | Yüzyıllara göre Ebru örnekleri ve renk – kompozisyon düzenleri | |
10 | Günümüzde ekoller ve problemler. | |
11 | Ebru sanatında İslam Estetiği veya Modern yaklaşımlar. | |
12 | Ebru uygulamaları: Battal ve türleri. | |
13 | Ebru uygulamaları: Battal ve türleri. | |
14 | Ebru uygulamaları: Battal ve türleri. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) M. Uğur Derman, Türk Sanatında Ebru, Ak Yayınları, Ankara 1977. 2) Hikmet Barutcugil, Suyun Rüyası Ebru, İstanbul 2001. 3) Mahmud Bedreddin Yazır, Medeniyet Aleminde Yazı ve İslam Medeniyetinde Kalem Güzeli, I-III, Ankara 1989. 4) Nan B. Freeman, Walter B. Denny, Ebrû Art: Marble on Paper, the Work of Feridun Özgören, Ys. 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |