Öğrencilerinin mesleki gelişimleri açısından, işletmelerde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetleri, kapsamı, fonksiyonelliği ve halkla ilişkiler uygulamaları hakkındaki güncel gelişmeler hakkında bilgi edinmeleri ve bu konuda beceri kazanmalarını sağlamak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İşletmelerde faaliyet gösteren Halkla ilişkiler birimlerinin faaliyetlerini ve fonksiyonunu öğrenmek;
2
İşletmelerdeki halkla ilişkiler birimlerinin örgütlenme ve yönetimi hakkında bilgi edinmek ,halkla ilişkiler biriminin hedef kitleleri ile ilişkilerinde izlenmesi gereken politika ve yöntemleri tanımlamak;
3
Halkla ilişkiler mesleğini seçmek isteyen öğrencilere halkla ilişkiler mesleğinde kullanılan iletişim araçları,bu araçların kullanım alan ve etkinlikleri hakkında örnek olaylar yardımıyla bilgi sahibi olmalarını sağlamak;
4
İşletmelerde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetleri ve çeşitliliği hakkında farkındalık yaratmak;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Halkla İlişkilerin Tanımı, Önemi ve Tarihsel Gelişim Süreci
2
Sosyal Sorumluluk Anlayışı ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar
3
Toplam Kalite yönetimi, Örgüt Kültürü ve Halkla İlişkiler Kavramı ve Etkin İletişim
4
Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaçlar ve Temel İlkeler
5
Halkla İlişkiler ve İşletmelerde Etik Yaklaşımlar
6
Halkla İlişkilerin İşletme içerisinde Örgütlenmesi
7
İşletmelerdeki Halkla İlişkiler Birimi ve Halkla İlişkiler Uzmanlarında Bulunması Gereken Özellikler
8
Halkla İlişkiler Biriminin Yönetimi, İşletmelerdeki Halkla İlişkiler Biriminin Politika ve Hedef Kitlesi
9
Halkla İlişkilerin de Basınla İlişkiler ve Kullanılan İletişim Araçları
10
Halkla İlişkiler de Kullanılan Yazılı ve Sözlü İletişim Araçları ve uygulamaları
11
Halkla İlişkiler de Kullanılan Görsel İletişim Araçları ve uygulamaları
12
Dünyada Halkla İlişkiler uygulamaları -1
13
Dünyada Halkla İlişkiler uygulamaları -2
14
Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
“İşletmelerde Halkla İlişkiler” Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu Halkla İlişkilerde Yeni Yaklaşımlar, Hale bozkurt 2014 İtibar Yönetimi, Aydem Çiftçioğlu,2014 Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmet Bülend Göksel
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler
1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU