General Description
Graphic Design programme of Design Department in Vocational School of Technical Sciences was established in 2002 to train up technicians for the field of graphic design.
It is the two-year degree programme aiming to supply the academic and professional qualifications of the 5 th level education.
Short Cycle
4
Specific Admission Requirements
120 Ects credits of the 4 semestres should be completed for graduation.
5
Specific arrangements for the recognition of prior learning
The provisions in “Regulation on Transfer among Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, and Subspecialty and the Principals of Credit Transfer among Institutions in Higher Education Institutions” are applied.
6
Qualification Requirements and Regulations
They are regulated by “Measurment, Selection and Placement Center (ÖSYM)” according to the principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
7
Profile of The Programme
Graphic design programme is based on design knowledge and applications with both theoretical and practical education, including the skills of narrative abilities, presentation skills, strategic thinking, problem solving and the ability to develop innovative conceptual solutions besides knowledge of software/hardware techniques with creative/conceptual/critical thinking and innovative approaches to various design problems
8
Key Learning Outcomes & TYYÇ & TAY Relationship
8.1
1.
Demonstrate their understanding and skilful use of the elements and principles of basic design
|
2.
Evaluate the influence of major artistic, cultural and aesthetic trends, both historical and contemporary, on art and design products.
|
3.
Communicate their ideas using oral, and written presentation skills using Turkish and foreign language.
|
4.
Demonstrate the skills of drawing and painting
|
5.
Demonstrate the skills and knowledge of taking and processing on Photographs
|
6.
Demonstrate the knowledge and applicaton skills of visual and graphic design ( consisting of design for advertising and promoting , package design, portfolio design)
|
7.
Apply typographic skills and knowledge to produce effective visual communications
|
8.
Produce graphic design layouts that are print-ready digital files.
|
9.
Use a variety of software packages for applications including graphic design, illustration, digital animation, image manipulation, and desktop publishing
|
10.
Demonstrate the knowledge and skills of web design.
|
11.
Apply the pschological, sociological, ethic and economic responsibilities and obligations of the Professional field.
|
12.
Develop personal and professional strategies and plans to improve job performance and professional relationships in all phases (designing-printing-presentation)-of the graphic design process.
|
8.2
TYYÇ - Key Learning Outcomes Relationship
8.3
TYYÇ - TAY Key Learning Outcomes Relationship
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. 2-Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. 3-Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
1,2 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
2 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2 |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
1 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,3 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2,3 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2,3 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,3 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,3 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2,3 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
2 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,3 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2,3 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2,3 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,3 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,3 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2,3 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
1,2,3 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2,3 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1,3 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,4 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,4 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,4 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3,4 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
2 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
2 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2,4 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1,2,3 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3,4 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,3 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2,3 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2,3 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,3 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,3 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2,3 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
1 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2,3 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
2 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3 |
|
9
Occupational Profiles of Graduates With Examples
The graduates work at the fields of communication media, photography, advertising and publishing with graphic, printing, web and multimedia applications.having effective communicational skills, professional manner and relationships. They can work as an effective team worker or a freelancer.
10
Access to Further Studies
The graduated students ,if succeed the examinations can take further education in the related faculties , and also can complete education in the open university programmes.
11
Examination Regulations, Assessment and Grading
The students should attend the 70% of the lectures, and 80% of the lab applications to have the final exams. They should take at least one term exam and a final examination with the weighted averages of %50 and %50. Final exam result should be minumum 30 points, and final mean shoul be at least 40 points to be successful. The lectures with the grade of FF and FD should be repeated in the next term.
12
Graduation Requirements
Students who were enrolled in and have passed all courses offered in the curriculum of the Graphic Design programme, who have successfully completed 30 days- applied business training, who have received 120 ECTS credits and 2.00 grade point average required, shall be deemed successful for graduation.
Full-Time
14
Address and Contact Details
- Grafik Tasarım Program Başkanı:
Öğr.Gör.Dr. Erhan MUTLUGÜN
e mail: emutlugun@uludag.edu.tr
- Öğr. Gör.Gültekin ERDAL
e-mail: gultekinerdal@uludag.edu.tr
- Öğr.Gör.Alper ÇETİN
e-mail: alpercetin@uludag.edu.tr
- Öğr.Gör.EvrimSIRMALI
e-mail: evrimsirmali@uludag.edu.tr
The Graphic design programme has 1 Assist. Prof.Dr, and two 2 staff member. The academic programme based on both theoretical knowledge and vocational skills, has been developed according to the necessities of the proffesional fields of advertising, publishing and visual comminication media.
1. Semester |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTZ101 |
BASIC DESING |
Compulsory |
4 |
2 |
0 |
7 |
GRTZ103 |
DRAWING |
Compulsory |
3 |
1 |
0 |
6 |
GRTZ105 |
ARTS HISTORY |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
3 |
GRTZ107 |
BASIC PHOTOGRAPHY |
Compulsory |
5 |
0 |
1 |
5 |
GRTZ109 |
ADVERTISING AND WRITING TEXT ADS |
Compulsory |
3 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATURK'S PRINCIPALS AND HISTORY OF REVOLUTIONS I |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TURKISH LANGUAGE I |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
FOREIGN LANGUAGE |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
Total |
|
30 |
2. Semester |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTZ102 |
GRAPHIC DESIGN |
Compulsory |
1 |
0 |
2 |
5 |
GRTZ104 |
GRAPHIC DESING I |
Compulsory |
6 |
0 |
2 |
8 |
GRTZ106 |
THE HISTORY OF GRAPHIC ART |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
3 |
GRTZ108 |
TURKISH ART |
Compulsory |
1 |
0 |
0 |
2 |
ATA102 |
ATATURK'S PRINCIPALS AND HISTORY OF REVOLUTIONS II |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TURKISH LANGUAGE II |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
FOREIGN LANGUAGE |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Click to choose optional courses.
|
|
|
|
|
6 |
Total |
|
30 |
3. Semester |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTZ201 |
GRAPHIC DESING II |
Compulsory |
4 |
0 |
1 |
4 |
GRTZ203 |
PREPERATION FOR PRINT |
Compulsory |
2 |
0 |
0 |
2 |
GRTZ205 |
ILLUSTRATION |
Compulsory |
5 |
0 |
1 |
5 |
GRTZ207 |
WEB DESING |
Compulsory |
3 |
0 |
1 |
3 |
TBMYO1 |
SUMMER PRACTICE-I |
Compulsory |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Click to choose optional courses.
|
|
|
|
|
12 |
Total |
|
30 |
4. Semester |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTZ202 |
PUBLISHING DESING |
Compulsory |
3 |
0 |
1 |
4 |
GRTZ204 |
PACKAGE DESING |
Compulsory |
3 |
0 |
1 |
4 |
GRTZ206 |
FINAL PROJECT |
Compulsory |
2 |
0 |
2 |
6 |
TBMYO2 |
SUMMER PRACTICE-II |
Compulsory |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
Click to choose optional courses.
|
|
|
|
|
12 |
Total |
|
30 |
2. Semester Optional Courses |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTS102 |
DIGITAL PHOTOGRAPHY |
Optional |
1 |
0 |
2 |
3 |
GRTS104 |
PERSPECTIVE |
Optional |
1 |
2 |
0 |
3 |
OTPS009 |
COMMUNICATION |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS010 |
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY |
Optional |
1 |
0 |
2 |
3 |
3. Semester Optional Courses |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTS201 |
TYPOGRAPHY |
Optional |
1 |
0 |
2 |
3 |
GRTS203 |
ANIMATION |
Optional |
1 |
0 |
2 |
3 |
GRTS205 |
COLOUR THEORY |
Optional |
1 |
2 |
0 |
3 |
GRTS209 |
WORKPLACE TRAINING I |
Optional |
0 |
16 |
0 |
12 |
GRTS211 |
INTERPRETATION OF CONTEMPORARY ART |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS004 |
QUALITY MANAGEMENT SYSTEMS |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS007 |
PROFESSIONAL ETHICS |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS011 |
BUSINES MANAGEMENT I |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Semester Optional Courses |
Course Code |
Course Title |
Type of Course |
T1 |
U2 |
L3 |
ECTS |
GRTS202 |
WEB DESING II |
Optional |
1 |
0 |
2 |
3 |
GRTS204 |
PORTFOLIO DESIGN |
Optional |
1 |
0 |
2 |
3 |
GRTS206 |
PSCHOLOGY OF ADVERTISEMENT |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
GRTS210 |
WORKPLACE TRAINING II |
Optional |
0 |
16 |
0 |
12 |
GRTS212 |
PROFESSIONAL DEVELOPMENTS |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS006 |
RESEARCH METHODS AND TECHNIQUES |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS012 |
BUSINES MANAGEMENT II |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS013 |
ENTER PRISTING |
Optional |
2 |
0 |
0 |
3 |