YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. |
1-Alanı ile ilgili her türlü veriyi(saha gözlemleri, üretilmiş bilimsel bilgi, vb) derler ve amaca yönelik olarak değerlendirilerek yorumlar. 2-Alanı ile ilgili konularda strateji geliştirir ve kullanır. 3-Kurumsal ve uygulamalı bilgi ve becerilerini ülke ve dünyanın ihtiyaçlarının bilincinde olarak uygular, savunur ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahip olur. 4-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır; bilimsel teknik ve yöntemleri inceler, sonuçları yorumlar; sorunlara yönelik analiz veya yöntem kurgular; elde ettiği verilere göre çözüm ve/veya tedavi alternatifi sunar. 5-Alanına ilgili olarak güncellenen her türlü bilgiyi (bilimsel bilgi, mevzuat, vb) takip eder, kullanır ve gerektiğinde değiştirme yeterliliğine sahiptir. 6-Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir ve araştırmaya dayalı bilginin en önemli kazanım olduğunun bilinci ne sahiptir. 7-Fikri ve sınaî haklarını (patent hakkı) kavrar ve korur. |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. |
1,3,4,5,6 |
1,2,6 |
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. |
1,2,3,4, |
1,2,3,4,5 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. |
1,2,3 |
1,4 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. |
1,3,4 |
1,2,3,4,5 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. |
1,2,3,4,5 |
1,2,4,5,6 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
1,2,3,4,6 |
1,2,3,4,5,6,7 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. |
5 |
1,3,5 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
1,3,4,5,6 |
1,2,4,5,6 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. |
5,6 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. |
1,4,6 |
1,2,3 |
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. |
2,3,4,5,6 |
1 |
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
1,5,6 |
1,6 |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. |
2,3 |
1,2,3,4,5 |
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. |
2,3,4 |
1,2,3,4 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. |
2,3 |
1,2,3 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. |
3,4 |
1,3 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. |
2,4 |
1,2,3,4 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
2,3 |
1,2,3,4, |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. |
4 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. |
4,5 |
3,5 |
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. |
3,4 |
2,4 |
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4 |
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
5 |
1 |
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Eğitimini tamamladığı programın kendisine sağladığı yetki ve sorumlulukların farkında olarak, mesleği icra etme bilincine sahiptir. 2-Akademik çalışma alanına özgün klinik, laboratuar ve benzeri uygulamaları yeni, eksik, kısıtlı fikirleri eleştirel düşünce ve yaklaşım ile daha basit bileşenlere ayırır veya bileşenler arasında bağlantı oluşturma becerisini kullanarak, çözüm önerisi get 3-Alanına ilgili bilinen/ yeni tanımlanan sorunlara çözüm oluşturma amacıyla-gerektiğinde disiplinler arası alanda bir araştırma projesi planlayarak, ekip oluşturur ve ekip bilinci içerisinde proje yürütür ve sonuçlandırır. 4-Alanı veya farklı disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer, makale tartışma saati, problem çözme oturumları vb. organizasyonlara katılarak, kendi eğitim alanıyla ilgili bilgilerini paylaşır ve diğer disiplinlerdeki uzmanlar ile ilişki 5-Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilimsel bilginin sınırlarını genişletir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. |
1,5 |
1,2,3,4,5 |
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. |
1,2 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. |
1,2,3,5 |
1,2,3 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. |
1,3 |
1,2,3,4,5 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
1,5 |
1,2 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. |
2 |
1,2 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
1,2,3,4,5 |
1,2 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. |
2,3 |
1,2,3,4 |
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. |
1,2,4 |
1 |
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
4,5 |
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. |
1-Eğitim alanıyla ilgili bilgilerini kullanarak, halk ve hayvan sağlığını ilgilendiren konularda ilgili kurullarda sorunun tanımlanması ve çözüm önerilerine ilişkin bilgiler verme veya gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 2-Meslek kurul ve kuruluşlarında alanı ile ilgili görevler alır. 3-Bilgi toplumu oluşturma bilinci ile sosyal projeler planlar ve hayata geçirir. 4-Alanındaki mesleki gelişimini devam ettirecek, sosyal ilişkileri kurabilecek düzeyde (en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyi) en az bir yabancı dili kullanır. 5-Dünya gündemini yakından takip eder, olaylara duyarlıdır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
1-Eğitimi süresince edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgiler, kavramsal ve uygulamalı beceriler, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetilerini kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeler yaratabilecek veya bilgi toplumuna katkıda buluna |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek. |
1 |
1 |
Doktoradan edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgisi, kavramsal ve uygulamalı becerisi ile bağımsız düşünme ve liderlik vasıflarını kullanarak teknolojik, sosyal ve kültürel gelişime veya bilgi toplumuna katkı sağlayacak yeni fikir ve yöntemler oluşturmak. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında bir yenilik getirecek yeni bir fikir veya yöntem geliştirebilmek veya bilgiyi başka alanlara uygulayarak bir bağımsız araştırma yürütebilmek. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki kuruluş ve komisyonlarda görev almak. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak. |
1 |
1 |
Farmakoloji ve toksikoloji veya diğer disiplinlerdeki kongre, panel, sempozyum, çalıştay, seminer ve literatür saatlerine katılarak çalışma alanıyla ilgili bilgileri paylaşmak ve diğer disiplinlerdeki uzmanlarla ilişki kurarak bir takım üyesi olarak çözüme katkı sağlamak. |
1 |
1 |
Farmakoloji, analitik ve çevre toksikolojisi alanında araştırma tasarlayabilecek yüksek beceriler edinmek, araştırma yöntemleri seçmek ve bilimsel bilgileri yorumlamak. |
1 |
1 |
Literatür takip etmek ve iletişim kurabilmek için iyi bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
1 |
1 |
|