YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,3 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2,3 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2,3 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,3 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,3 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2,3 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
2 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,3 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2,3 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2,3 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,3 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,3 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2,3 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
1,2,3 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2,3 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1,3 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,4 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,4 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,4 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3,4 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
2 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
2 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2,4 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
1,2,3 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
BİLGİSAYAR ORTAMINDA GÜNCEL GRAFİK YAZILIMLARI KULLANMAK |
|
1,2,3 |
ÇALIŞMALARI BASKIYA HAZIR HALE GETİRMEK |
|
1,2,3 |
ELLE ÇİZİM-BOYAMA YAPMAK |
|
1,2,3 |
FOTOĞRAF ÇEKMEK |
|
1,2,3 |
GÖRSEL/ GRAFİK TASARIM YAPMAK (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolio tasarımı v.b.) |
|
1,2,3 |
MESLEĞİN PSİKOLOJİK, SOSYOLOJİK, ETİK VE EKONOMİK SORUMLULUK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ UYGULAMAK |
|
1,2,3 |
MESLEKI PERFORMANCE VE ILIŞKILER BAĞLAMINDA TÜM SÜREÇLERE (tasarım-basım-sunum) ILIŞKIN BIREYSEL VE PROFOSYONEL STRATEJILER VE PLANLAR GELIŞTIRMEK |
|
1,2,3 |
SANATSAL, KÜLTÜREL, ESTETİK GELİŞİM VE ETKİLERİNİ TARİHSEL VE ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIM ÜRÜNLERİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRMEK |
|
1 |
TASARIM KAVRAM, İLKE VE TEORİLERİNİ TANIMAK |
|
1,2,3 |
TİPOGRAFİYİ GÖRSEL İLETİŞİM ARACI OLARAK ETKİN KULLANMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKÇE VE YABANCI DILI KULLANARAK SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIMA DAYALI ILETIŞIM KURMAK |
|
2 |
WEB TASARIMI YAPMAK |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. |
|