YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek. |
1,2 |
1,2 |
CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgâh-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
3 |
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2 |
1,2,3 |
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
1,2,3 |
Malzemeyi tanıma, malzemelerin üretim yöntemlerini bilme, malzemeleri ayırt edebilme ve malzemeleri uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Mobilya imalatında kullanılan endüstriyel makine ve teçhizatın için gerekli olan Basınçlı hava, Hidrolik - Pnomatik tanıma, çalışma prensibini bilmek, periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Mobilya imalatında temel işlemleri yapabilme, yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Mobilya ve Dekorasyon işlerinin tasarımında, üretimimde, imalatında kullanılan ana, yardımcı ve tamamlayıcı olarak kullanılan ürünlerin kullanılacak ortama uygunluğu, ortam şartları göz önünde bulundurularak, malzeme üzerimde oluşabilecek olumsuzlukları önceden tahmin ederek gerekli uygulamaları yapmak ve uygulayabilmek. |
1,2 |
1,2,3 |
Ölçme, kontrol alet ve takımları bilmek, bunları kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
1,2,3 |
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri imalat için aparatları ve yardımcı elamanları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1,2 |
1,2,3 |
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek, el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında başarıyla uygulama yürütür. 2-Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 3-Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek. |
2 |
1,2,3 |
CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
2 |
1 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgâh-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
|
2 |
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1,2,3 |
2,3 |
Malzemeyi tanıma, malzemelerin üretim yöntemlerini bilme, malzemeleri ayırt edebilme ve malzemeleri uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
2,3 |
2 |
Mobilya imalatında kullanılan endüstriyel makine ve teçhizatın için gerekli olan Basınçlı hava, Hidrolik - Pnomatik tanıma, çalışma prensibini bilmek, periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1 |
|
Mobilya imalatında temel işlemleri yapabilme, yeteneğine sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Mobilya ve Dekorasyon işlerinin tasarımında, üretimimde, imalatında kullanılan ana, yardımcı ve tamamlayıcı olarak kullanılan ürünlerin kullanılacak ortama uygunluğu, ortam şartları göz önünde bulundurularak, malzeme üzerimde oluşabilecek olumsuzlukları önceden tahmin ederek gerekli uygulamaları yapmak ve uygulayabilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Ölçme, kontrol alet ve takımları bilmek, bunları kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
2,3 |
1,2,3 |
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri imalat için aparatları ve yardımcı elamanları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1 |
|
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek, el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
1,2,3 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. 2-Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Proje süreçleri içinde yer alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek. |
1,2 |
4 |
CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
4 |
4 |
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2 |
2 |
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
2 |
Malzemeyi tanıma, malzemelerin üretim yöntemlerini bilme, malzemeleri ayırt edebilme ve malzemeleri uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
2 |
Mobilya imalatında kullanılan endüstriyel makine ve teçhizatın için gerekli olan Basınçlı hava, Hidrolik - Pnomatik tanıma, çalışma prensibini bilmek, periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2 |
|
Mobilya imalatında temel işlemleri yapabilme, yeteneğine sahip olmak. |
2,3 |
2 |
Mobilya ve Dekorasyon işlerinin tasarımında, üretimimde, imalatında kullanılan ana, yardımcı ve tamamlayıcı olarak kullanılan ürünlerin kullanılacak ortama uygunluğu, ortam şartları göz önünde bulundurularak, malzeme üzerimde oluşabilecek olumsuzlukları önceden tahmin ederek gerekli uygulamaları yapmak ve uygulayabilmek. |
1,2 |
2 |
Ölçme, kontrol alet ve takımları bilmek, bunları kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
1,2 |
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri imalat için aparatları ve yardımcı elamanları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
1,2 |
|
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek, el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
4 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. 2-Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek. |
1,2,3 |
1,3 |
CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. |
1,2,3 |
2,3 |
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgâh-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
3 |
2 |
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. |
1,2 |
2 |
Malzemeyi tanıma, malzemelerin üretim yöntemlerini bilme, malzemeleri ayırt edebilme ve malzemeleri uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1,2,3 |
3 |
Mobilya imalatında kullanılan endüstriyel makine ve teçhizatın için gerekli olan Basınçlı hava, Hidrolik - Pnomatik tanıma, çalışma prensibini bilmek, periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. |
3 |
2,3 |
Mobilya imalatında temel işlemleri yapabilme, yeteneğine sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Mobilya ve Dekorasyon işlerinin tasarımında, üretimimde, imalatında kullanılan ana, yardımcı ve tamamlayıcı olarak kullanılan ürünlerin kullanılacak ortama uygunluğu, ortam şartları göz önünde bulundurularak, malzeme üzerimde oluşabilecek olumsuzlukları önceden tahmin ederek gerekli uygulamaları yapmak ve uygulayabilmek. |
3 |
1,2,3 |
Ölçme, kontrol alet ve takımları bilmek, bunları kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. |
1 |
2,3 |
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri imalat için aparatları ve yardımcı elamanları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. |
3 |
2 |
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek, el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. |
3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. 2-Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. 3-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|