YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir. |
1,2 |
1,5 |
Matematiğin sistematik yapısını kavrar, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını görebilir. |
1,2 |
1,5 |
Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır. |
|
1,2 |
Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir. |
1,2 |
|
Matematik kavram ve genellemeleri anlar, birbiriyle ilişkilendirir ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispatlayabilir. |
1,2 |
|
Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır. |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilir. |
1,2 |
1,2,3,4,5 |
Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|
1,2,3,4,5 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir. |
1,2 |
|
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçer, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilir. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır. |
1,2,3 |
|
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçer, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilir. |
|
1,2,3 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir. |
|
1,2,3 |
11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir. |
1,2,3 |
1 |
Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. |
|
1,2 |
Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır. |
1,2,3 |
|
Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir. |
|
1 |
Matematik kavram ve genellemeleri anlar, birbiriyle ilişkilendirir ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispatlayabilir. |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir. |
1,2,3,4,5 |
1 |
Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahip olur. |
1,2,3,4,5 |
1,2,4,5 |
Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır. |
1,2,3,4,5 |
|
Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir. |
1,2,3,4,5 |
1 |
Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır. |
1,2,3,4,5 |
1,2,4,5 |
Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilir. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
Mesleği için gerekli olan hukuki bilgiye sahip ve mesleğinin etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
1,2,3,4,5 |
|
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir. |
1,2,3,4,5 |
|
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. |
1,2,3,4,5 |
|
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir. |
1,2,3,4,5 |
|
Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilir. |
1,2,3,4,5 |
|
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır. |
1,2,3,4,5 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
11-15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve gereksinimlerini dikkate alarak uygun öğrenme ortamlarını hazırlar, yöntem, materyal ve etkinlik örneklerini geliştirir. |
1,2,3 |
1 |
Matematiğin sistematik yapısını kavrar, konu alanları arasındaki benzerlik ve farklılıklarını görebilir. |
1,2,3 |
1,2 |
Matematik bilgiyi oluşturmaktan duyulan hazzın farkında olur ve bu farkındalığı öğrencilere aktarır. |
|
1 |
Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, matematik öğretimine uygun planlama yapabilir. |
|
2 |
Matematik kavram ve genellemeleri anlar, birbiriyle ilişkilendirir ve bunları kullanarak akıl yürütme ve Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispatlayabilir. |
1,2,3 |
1 |
Matematik öğretiminde kullanılan alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplar, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirir ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel beceriler kazanır. |
1,2,3 |
|
Matematik öğretiminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve internet kaynaklarını kullanabilir. |
1,2,3 |
1 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir. |
|
1 |
Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçer, performansa dayalı ölçme araçları da dahil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilir. |
1,2,3 |
1 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. |
1,2,3 |
|
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir. |
1,2,3 |
1,2 |
Sınıf yönetimi ile ilgili yönelimleri farklı koşullara göre uyarlayabilir. |
|
1,2 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1,2,3 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|