Genel Tanıtım
Maliye anabilim dalının temelleri 1970 yılında kurulan Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi bünyesindeki İş İdaresi ve Ekonometri Enstitülerine dayanmaktadır. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ile birlikte 1982 yılında kurulan Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde yer alan Maliye Anabilim Dalı, 1982-1983 eğitim-öğretim yılından bu yana faaliyetlerini sürdürmektedir. Maliye yüksek lisans programındaki çalışmalar, maliye teorisi, bütçe ve mali planlama, mali hukuk ve mali iktisat bilim dalları tarafından yürütülmektedir.
Bu bölüm, yüksek öğretimde Maliye Anabilim Dalında Yüksek Lisans için en az 120 AKTS ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Maliye alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1- Lisans diplomasına ve en az 2.50 mezuniyet notuna sahip olmalıdır.
2- Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puana sahip olma (3 yıl geçerlilik süresi aranmakta olup Eşit Ağırlıklı ve en az 55 puan olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ALES belgesi ve Uluslararası alanda geçerli belgeler [GRE, GMAT vb.] geçerli olup, puan şartı aranmamaktadır).
3- Yeterli yabancı dil becerisine sahip olma (UÜDS, YDS için en az 40, TOEFL IBT için en az 40, TOEFL CBT için en az 105, TOEFL PBT için en az 360 ve eşdeğer diğer sınavlar olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrencilerden (Türkiye´de eğitim görenler hariç) Türkçe bildiklerine dair TÖMER belgesi).
- ALES %50 + LİSANS.BAŞ.ORT.%20 + YAZILI/ MÜLAKAT %30 = Adayların değerlendirme sonrası aldıkları ağırlıklı toplam puana göre sıralanır ve en yüksek puanlı adaydan başlanarak kontenjana göre öğrenci alınır (Genel başarı notunun en az 65 olması gerekmektedir).
Yabancı Uyruklular için LİSANS NOTU %50 + YABANCI DİL PUANI %50 = Adayların değerlendirme sonrası aldıkları ağırlıklı toplam puana göre sıralanır ve en yüksek puanlı adaydan başlanarak kontenjana göre öğrenci alınır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yüksek Lisans için mevcut olan derslerden en az 21 en fazla 28 (Tezli yıllık 24 olarak belirlenmiştir) kredi ders alan, aldığı dersleri 100 üzerinden en az 70 puan alarak başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Maliye Alanında Yüksek Lisans diploması verilir.
Maliye yüksek lisans programı, maliye alanında modern ve kapsamlı eğitim-öğretim faaliyetleriyle evrensel bilgi birikimine katkıda bulunacak, kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyacağı uzman ve araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda programda maliye anabilim dalının bilim dallarını kapsayan zorunlu ve seçmeli dersler yer almaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Maliye alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
|
2.
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
|
3.
Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
|
4.
Maliye alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
|
5.
Maliye alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
6.
Maliye alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
|
7.
Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
|
8.
Maliye alanının gerektirdiği düzeyde veri işleme, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
9.
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
|
10.
Maliye alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Maliye alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme.
- Maliye alanının gerektirdiği düzeyde veri işleme, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Maliye alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
- Maliye alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Maliye alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Maliye alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Maliye alanının gerektirdiği düzeyde veri işleme, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
- Maliye alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
1,2,3 |
1,5,7 |
Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilme ve kullanabilme. |
1,2 |
1,3,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2-Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 3-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. 4-Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. 5-Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 6-Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 7-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Maliye alanının gerektirdiği düzeyde veri işleme, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
2 |
7 |
Maliye alanında edinilen temel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve disiplinler arası etkileşimi anlayabilme. |
1,2 |
1,2,4,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. 2-Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 4-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 5-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 6-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. 7-Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Maliye alanı ile ilgili çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
1,3 |
1,5,6 |
Maliye alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
2 |
5,6,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. 3-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 6-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. 7-Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Maliye alanı ile ilgili çalışmaları planlayabilme, bağımsız olarak yürütebilme ve yayınlayabilme. |
1,2 |
1,2,3,6 |
Maliye alanındaki uygulamalarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
2,3 |
2,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 2-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. 3-Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir. 4-Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. 5-Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. 6-Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme. |
1 |
1,2,5 |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilme ve yabancı literatürü takip edebilme. |
3 |
7 |
Maliye alanının gerektirdiği düzeyde veri işleme, bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
4 |
8 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
8-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır. 3-Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. 4-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 5-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 6-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 7-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Maliye alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
1 |
1,2,4 |
Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri bütünleştirerek çözümleyebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
1 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. 2-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 3-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. 4-Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. 5-Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 6-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Maliye yüksek lisans mezunları kamu ve özel sektörün üst düzey yönetim kademelerinde geniş bir istihdam olanağına sahiptirler. Mezunlarımız özellikle üniversitelerde akademik kariyerlerine devam edebilmektedirler. Ayrıca kamu kesiminde; müfettişlik, uzmanlık, denetçilik, idari yargı hâkimliği başta olmak üzere birçok kariyer mesleğe girebilmektedirler. Özel sektörde ise yönetici, mali analist, uzman olarak birçok alanda çalışma imkânı bulabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, müracaat + yazılı/mülakat = başarılı olmaları koşuluyla Doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından Yüksek Lisans için en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek ve tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Adres ve İletişim Bilgileri
Maliye Anabilim Dalı
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Görükle Kampüsü, Nilüfer, Bursa, Türkiye
Telefon (224) 294 24 27 Faks (224) 294 24 34
Program Başkanı: Prof.Dr. Tolga DEMİRBAŞ
e-posta: tolga@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Prof.Dr. Adnan GERÇEK
e-posta: agercek@uludag.edu.tr
Erasmus Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Feride BAKAR TÜREGÜN
e-posta: feridebakar@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Maliye anabilim dalında 7 Profesör, 1 Doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi olmak üzere kadrolu 11 öğretim üyesi ve 6 araştırma görevlisi ve 4 proje asistanı olmak üzere toplam 10 öğretim üyesi yardımcısı görev yapmaktadır.
Doktora programında eğitim dili Türkçe`dir. Öğrencilerin kullanımına açık bir merkezi kütüphane, bir okuma salonu ve bir bilgisayar laboratuarı bulunmaktadır. Kütüphane 180 binden fazla basılı kitap ve 330 binden fazla e-kitap, 57 süreli yayın ve 33 veri tabanı ile hizmet vermektedir. Öğrencilerin kampüs içerisinde öğle yemeklerini yiyebilecekleri öğrenci yemekhanesi, kültür merkezi ve spor salonları da yer almaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MLY5101 |
MALİYE TEORİSİ VE ANALİZİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7 |
MLY5103 |
KAMU EKONOMİSİ ANALİZİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MLY5169 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MLY5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MLY5102 |
TÜRK VERGİ SİSTEMİ VE ANALİZİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MLY5104 |
BÜTÇE TEKNİKLERİ VE ANALİZİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
MLY5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
MLY5176 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MLY5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
MLY5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MLY5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
MLY5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
26 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MLY5105 |
KAMU İHALE İŞLEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5107 |
VERGİ İHTİLAFLARI VE ÇÖZÜM YOLLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5109 |
MÜKELLEFİN HAK VE ÖDEVLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5111 |
KAMU KURUMLARINDA STRATEJİK PLANLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5113 |
KAMU HARCAMALARININ ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5115 |
KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE VERGİ POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5117 |
AVRUPA BİRLİĞİ’NDE MALİYE POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5119 |
ULUSLARARASI MALİ SORUNLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5121 |
SAĞLIK EKONOMİSİ VE KAMU POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MLY5106 |
BORÇ YÖNETİMİ VE ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5108 |
TÜRKİYE’DE MALİ KURUMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5110 |
E-VERGİLEME SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5112 |
DENETİM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5114 |
YEREL YÖNETİMLER VE MALİ SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5116 |
KAMU TERCİHİ TEORİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5118 |
TÜRKİYE’NİN AVRUPA BİRLİĞİ İLE MALİ UYUMU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5120 |
KAMUDA PERFORMANS ÖLÇÜMÜ VE DENETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5122 |
KAMU GELİRLERİNDE YENİ GELİŞMELER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5124 |
TEŞVİK POLİTİKALARI ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MLY5126 |
KÜRESELLEŞME VE KAMU ÖZEL İŞBİRLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |