Genel Tanıtım
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1982 yılında eğitim öğretim faaliyetlerine başlamış, Tekstil Mühendisliği Ana Bilim Dalı bu güne dek 250´nin üzerinde yüksek lisans ve doktora öğrencisini mezun vermiştir.
Tekstil Mühendisliği Yüksek Lisans Programı yüksek öğretimde 120 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tekstil Mühendisliği dalında Yüksek Mühendis derecesine sahip olunur.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans diplomasına sahip olunması gerekir. Lisans diploması ile yüksek lisans programına başvuru, yüksek lisans programının özel uygunluk koşuluna bağlıdır. Yüksek lisans programına başvuranlardan; fen bilimleri için sayısal puan türünde Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosu´nun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olma şartı aranır. Başvurularda yabancı dil yeterlilik şartı da aranmaktadır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yüksek lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam kredisi en az 120 AKTS’dir. Ayrıca, öğrencilerin Senatonun Fen Bilimleri Enstitüsü yüksek lisans öğrencileri için belirlediği yayın şartlarından birini yerine getirmesi gerekir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun en az 100 üzerinden 70 olması gerekir. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Tekstil Mühendisliği Programında Yüksek Lisans diploması verilir.
Programın amacı
1.Bilgiye ve teknolojiye erişme becerilerini geliştirmek
2.Ulusal veya uluslararası nitelikte yayın sayısını arttırmak
3.Sanayi destekli araştırma projelerinin sayısını artırmak
4.Mühendislik tasarım ve analizlerinde modern mühendislik yöntemlerini kullanmak
5.Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile yorum yapma yeteneğini kazandırmak
6.Yeni sentezlere ulaşabilme yeteneğini kazandırmak
7.Öğrenciye bağımsız araştırma yapma yeteneğini kazandırmak
Tekstil Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans programı eğitim planında öğrenci, ilk iki yarıyılda ilgili anabilim dalı lisansüstü programında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri alır. Ayrıca öğrenci bir seminer vermek ve bir yüksek lisans tezi hazırlamak zorundadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi
|
2.
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi
|
3.
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi
|
4.
Mesleki etik ve sorumluluk anlayışına sahip olma özelliği
|
5.
Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak
|
6.
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi
|
7.
Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi
|
8.
Modern araç, gereç ve yöntemleri kullanabilme becerisi
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi
- Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi
- Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi
- Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi
- Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi
- Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi
- Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi
- Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi
- Mesleki etik ve sorumluluk anlayışına sahip olma özelliği
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi
- Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi
- Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi
- Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak
- Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak
- Modern araç, gereç ve yöntemleri kullanabilme becerisi
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi
- Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi |
3 |
2,4 |
Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi |
1 |
|
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi |
1,2,3 |
1,2 |
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi |
2 |
|
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi |
3 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
1-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 2-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 4-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi |
1 |
1,2,3 |
Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak |
|
2 |
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi |
1 |
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi |
2 |
1,3 |
Modern araç, gereç ve yöntemleri kullanabilme becerisi |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
1-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 2-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi |
|
3 |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi |
3 |
|
Mesleki etik ve sorumluluk anlayışına sahip olma özelliği |
1 |
1 |
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi |
|
2 |
Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi |
2 |
|
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi |
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
1-Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi |
|
5 |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi |
2 |
6 |
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi |
1,2,3 |
1,3,4 |
Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak |
3 |
|
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi |
1 |
2 |
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1-Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 3-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 6-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi |
|
1,2 |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi |
|
6 |
Mesleki etik ve sorumluluk anlayışına sahip olma özelliği |
|
3 |
Modern araç, gereç ve yöntemleri kullanabilme becerisi |
4 |
7 |
Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak |
1,2,3 |
|
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi |
|
4,8 |
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi |
|
5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
1-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2-Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 3-Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4-Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 6-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 7-Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 8-Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz etme, modelleme ve çözme becerisi |
1 |
1 |
Güncel konularda tartışmalara katılabilme yeteneği ve bilgisini kazandırmak |
1 |
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini sorunları çözmede kullanabilme becerisi |
|
2 |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama becerisi |
|
3 |
Üretim verimliliği ve ürün kalitesini geliştirme becerisi |
|
4 |
Bilimsel verilere ulaşma, yorumlama, kullanma ve sunma becerisi |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 3-Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4-Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bölümümüz mezunlarının başlıca çalışma alanları üretim sektörü, danışmanlık şirketleri,
firma temsilcilikleri, çeşitli kamu kurumları olarak sıralanabilir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bu bölüm, ilgili derslerin ders tanıtım ve uygulama formlarında açıklanmaktadır.
Tekstil Mühendisliği alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, bir seminer vermesi ve bir yüksek lisans tezi hazırlaması gerekmektedir. Ayrıca, öğrencilerin Senatonun Fen Bilimleri Enstitüsü yüksek lisans öğrencileri için belirlediği yayın şartlarından birini yerine getirmesi gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Tekstil Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr. Y. Dilek KUT
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Tekstil Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Görükle/Bursa
Tel: 0090 224 2942041
Faks: 0090 224 2941903
eposta: dilek@uludag.edu.tr
Program ve Bologna Koordinatörü Doç. Dr. Serpil KORAL KOÇ
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Tekstil Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Görükle/Bursa
Tel: 0090 224 2942065
Faks: 0090 224 2941903
eposta: skoral@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bursa Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Tekstil Mühendisliği Bölümü 17 profesör, 6 doçent, 3 doktor öğretim üyesi, 1 doktor araştırma görevlisi ve 4 araştırma görevlisi ile 1 uzmandan oluşan kadro ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.
Üniversitemizin Görükle yerleşkesinde yer alan bölümümüz, derslikler ve ofislerin yer aldığı Mühendislik Fakültesi Binası ve Tekstil laboratuvarı binasında çalışmalarını sürdürmektedir. Tekstil laboratuvarı binasında araştırma görevlilerine ait ofisler yanında donanım, cihaz ve yazılımları kapsayan Elyaf, Tekstil Kimyası, Fiziksel Analiz, Kimyasal Analiz, İplik Teknolojisi, Dokuma Teknolojisi, Örme Teknolojisi, Terbiye Teknolojisi ve Konfeksiyon Teknolojisi laboratuvarları mevcuttur.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TEK5001 |
UYGULAMALI MATEMATİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5005 |
TEKSTİL ARAŞTIRMALARINDA DENEYSEL TASARIM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TEK5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FEN5000 |
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TEK5172 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
4 |
TEK5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TEK5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
18 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TEK5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TEK5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TEK5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TEK5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
Bilimsel Hazırlık Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
Toplam |
|
0 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TEK5003 |
TEKSTİL MATERYALLERİNİN RENKLENDİRME TEORİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5007 |
FANTAZİ İPLİK TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5015 |
TEKSTİL TERBİYESİNDE EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5019 |
PLAZMA TEKNOLOJİSİNİN TEKSTİLDE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5021 |
İPLİK GEOMETRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5023 |
İPLİK BOYAMA TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5025 |
ÖRME KUMAŞ TASARIMI VE ÜRÜN GELİŞTİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5027 |
TEKSTİLDE BİLGİSAYAR KONTROLLÜ SİSTEM TASARIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5031 |
GİYSİ KONFORU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5035 |
TEKSTİL LİFLERİNİN YÜZEY ÖZELLİKLERİ VE MODİFİKASYON YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5037 |
İPLİK TEKNOLOJİSİNDE ARD İŞLEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5039 |
MÜHENDİSLİK UYGULAMALARINDA MODERN KARAKTERİZASYON YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5041 |
DOKUMA KUMAŞ GEOMETRİSİ VE MEKANİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5043 |
FİZİKSEL POLİMER BİLİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5045 |
KONFEKSİYONDA KALİTE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5047 |
ÖRME TEKNİK TEKSTİLLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5049 |
POLİMER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5051 |
PAMUK İPLİKÇİLİĞİNDE ÜRETİM PLANLAMASI VE MALİYET |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TEK5002 |
ORGANİK BOYARMADDELER KİMYASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5004 |
TEKSTİL LİFLERİNİN MEKANİK ÖZELLİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5006 |
İLERİ İPLİK TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5008 |
ELYAF TAKVİYELİ KOMPOZİT MALZEMELER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5012 |
TEKSTİL TERBİYE YARDIMCI KİMYASALLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5016 |
TEKSTİL TERBİYESİNDE EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5018 |
DİJİTAL BASKI TEKNOLOJİLERİ VE TEKSTİL SANAYİNDEKİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5024 |
TEKSTİL KAPLAMA VE LAMİNASYON TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5030 |
YENİ EĞİRME SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5032 |
FONKSİYONEL BİTİM İŞLEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5036 |
TEKNİK TEKSTİL İPLİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5040 |
FONKSİYONEL POLİMERLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5042 |
İLERİ DOKUMA KUMAŞ TASARIM TEKNİKLERİ VE YAPILARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5044 |
TEKSTİL TERBİYESİNDE REAKSİYON MEKANİZMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5046 |
KORUYUCU GİYSİ SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5048 |
TEKSTİLDE ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5050 |
MALZEME BİLİMİNDE İLERİ KAVRAMLAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
TEK5052 |
ÇÖZGÜLÜ ÖRME KUMAŞ TASARIMI VE ÜRÜN GELİŞTİRME |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
Genel Seçmeli Dersler |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |