YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
1,2 |
1,3,4,5 |
Fotoğraf makinesini görsel dokümanların düzenlenmesinde doğru ve yerinde kullanabilme |
1,2 |
1,4 |
Mesleki etik bilincini kazanma. |
1,2 |
1,2,3,5 |
Mimari ve seramik çizimlerini teknik olarak yapabilme. |
|
4 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
|
4 |
Arkeolojik verileri belgeleme becerisi öğrenme |
1,2 |
1,2,3 |
Çalışma alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı kaynakları kullanabilme. |
1 |
1 |
Kültür varlıklarını koruma bilincine sahip olma. |
1,2 |
1,2,3,5 |
Kültür varlıklarını ikonografi, stil ve kronoloji açılarından irdeleyebilme. |
1,2 |
1,2,3 |
Arkeolojik projelerde sorumluluk alabilme. |
1,2 |
4,5 |
Mimari çizimleri anlayabilme ve değerlendirebilme. |
|
4 |
Disiplinler arası çalışmalarda yer alma ve proje üretebilme becerisi kazanma. |
1,2 |
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3-Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4-Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5-Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Kültür varlıklarını koruma bilincine sahip olma. |
1,2 |
1,3 |
Arkeolojik verileri belgeleme becerisi öğrenme |
1,2 |
3 |
Mesleki etik bilincini kazanma. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Mimari çizimleri anlayabilme ve değerlendirebilme. |
1 |
3 |
Mimari ve seramik çizimlerini teknik olarak yapabilme. |
|
3 |
Çalışma alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı kaynakları kullanabilme. |
1 |
|
Fotoğraf makinesini görsel dokümanların düzenlenmesinde doğru ve yerinde kullanabilme |
|
3 |
Arkeolojik projelerde sorumluluk alabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
2,3 |
1,2,3 |
Kültür varlıklarını ikonografi, stil ve kronoloji açılarından irdeleyebilme. |
1 |
1,3 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
1 |
3 |
Disiplinler arası çalışmalarda yer alma ve proje üretebilme becerisi kazanma. |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 3-Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Mimari ve seramik çizimlerini teknik olarak yapabilme. |
5 |
5 |
Arkeolojik projelerde sorumluluk alabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Kültür varlıklarını koruma bilincine sahip olma. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Mesleki etik bilincini kazanma. |
1,2 |
1,2 |
Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
Disiplinler arası çalışmalarda yer alma ve proje üretebilme becerisi kazanma. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Fotoğraf makinesini görsel dokümanların düzenlenmesinde doğru ve yerinde kullanabilme |
1,5 |
1,5 |
Kültür varlıklarını ikonografi, stil ve kronoloji açılarından irdeleyebilme. |
1,2,4 |
1,2,3,4 |
Office, photoshop, autoCAD, freehand, netCAD vb. programları kullanabilme |
4,5 |
4,5 |
Arkeolojik verileri belgeleme becerisi öğrenme |
1,2,5 |
1,2,5 |
Çalışma alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı kaynakları kullanabilme. |
4 |
4 |
Mimari çizimleri anlayabilme ve değerlendirebilme. |
4,5 |
4,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3-Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 4-Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Arkeolojik verileri belgeleme becerisi öğrenme |
1 |
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda yer alma ve proje üretebilme becerisi kazanma. |
1,2,3 |
1,3 |
Fotoğraf makinesini görsel dokümanların düzenlenmesinde doğru ve yerinde kullanabilme |
1,2 |
1,2 |
Mimari çizimleri anlayabilme ve değerlendirebilme. |
1,2 |
1 |
Arkeolojik projelerde sorumluluk alabilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Çalışma alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı kaynakları kullanabilme. |
1,2,3 |
1,3 |
Mimari ve seramik çizimlerini teknik olarak yapabilme. |
1 |
|
Kültür varlıklarını ikonografi, stil ve kronoloji açılarından irdeleyebilme. |
1,2,3 |
1 |
Kültür varlıklarını koruma bilincine sahip olma. |
1,2 |
1,3 |
Mesleki etik bilincini kazanma. |
1 |
1,2,3 |
Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
1,2,3 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|