Genel Tanıtım
1991 tarihinden itibaren yüksek lisans eğitimi verilmektedir.
Bilim uzmanı ünvanı verilmektedir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Enstitü yönetmeliği geçerlidir
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Enstitü yönetmeliği geçerlidir
Yüksek lisans programı öğrencilerine araştırmalardaki kompleks problemleri çözümleyerek basit bir şekilde yorumlama becerisi kazandırılması, sağlık alanında yapılan gözlemlerdeki gizemli bilgiyi yöntem kullanarak ortaya çıkarması, yöntemsel beceri kazandırılması, sağlık alanı verileri arasındaki örüntüyü ortaya çıkarması, olasılık ve şansa bağlılığı anlaması, istatistiksel düşünceyi kavramak ve yorumsal beceriyi geliştirmesi, istatistiksel iletişim sağlayabilmek için terminolojide beceri geliştirmesi amaçlanmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
2.
Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
3.
Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
|
4.
Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
|
5.
Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
6.
Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
7.
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
8.
Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
9.
Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
10.
Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
11.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
- Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Biyoistatistiğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Araştırma merkezleri, Özel ve Kamu Hastaneleri, Sağlık Bakanlığı
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Enstitü yönetmeliği geçerlidir
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Enstitü yönetmeliği geçerlidir
Enstitü yönetmeliği geçerlidir
Yarı Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof.Dr. İlker ERCAN
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
Biyoistastistik Anabilim Dalı
Bursa
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik AD. Görevli öğretim üyesi sayısı 2’dir. Biyoistatistik AD. araştırmacılar ve öğrenciler için iki ayrı istatistiksel Analiz Laboratuarı bulunmaktadır. Araştırma laboratuvarında 1 adet iş istasyonu, 8 bilgisayar, 3 yazıcı, 1 tarayıcı ve istatistiksel programlar bulunmaktadır. Öğrenciler laboratuarında 32 bilgisayar bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SAB 5001 |
BİYOİSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
TBY5003 |
İLERİ BİYOİSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5005 |
REGRESYON ANALİZİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5007 |
İSTATİSTİKSEL PAKET PROGRAMLAR İLE VERİ ANALİZİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5009 |
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5013 |
ÇOK DEĞİŞKENLİ ANALİZLER I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5015 |
BİYOİSTATİSTİK LABORATUARI I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
TBY5017 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5191 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SAB 5002 |
BİYOİSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
TBY5004 |
ÖRNEKLEME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5024 |
BİYOİSTATİSTİK LABORATUARI II |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
11 |
TBY5172 |
SEMİNER (DERSTE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
TBY5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TBY5173 |
SEMİNER (TEZDE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
TBY5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TBY5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
TBY5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
55 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TBY5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
TBY5194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
TBY6194 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
Toplam |
|
50 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TBY5011 |
YAŞAM ANALİZLERİ I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
2 |
TBY5017 |
AĞ BİLİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5019 |
DEMOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5021 |
GENEL TIP BİLGİSİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
0 |
2 |
TBY5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
MBG5425 |
İŞLEVSEL GENOMİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TBY5006 |
GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5008 |
REGRESYON ANALİZİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5010 |
KATEGORİK VERİ ANALİZİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5012 |
DOĞRUSAL VE DOĞRUSAL OLMAYAN MODELLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5014 |
YAŞAM ANALİZİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5016 |
STOKASTİK SÜREÇLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5018 |
BENZETİM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5020 |
VERİ MADENCİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
TBY5022 |
TIPTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ |
Seçmeli |
1 |
0 |
0 |
1 |
TBY5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |