Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Makine
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Meslek Yüksekokulu –Makine ve Metal Teknolojileri Bölümü-Makine Programı
Makine programı 1986 yılında Bursa’da kurulmuştur. Daha sonra sanayinin büyümesine ve artan yetişmiş eleman talebine bağlı olarak sırasıyla İnegöl, Orhangazi ,M.Kemal Paşa , Yenişehir ve Gemlik ilçelerinde de açılmıştır. İnegöl Meslek Yüksekokulunda 1996 yılında Makine programı Örgün ve ikinci öğretim olarak açılmıştır.
2
Verilen Derece
Bu program, yüksek öğretimde Makine ve Metal Teknolojisi alanında 120 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Makine ve Metal Teknolojisi alanında Makine Teknikeri unvanına sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YGS-Yüksek Öğretime Geçiş Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. Meslek lisesi mezunları sınavsız geçişle , lise mezunları ise YGS-1 puanı ile yerleştirilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Makine ve Metal Teknolojileri-Makine alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak , 30 işgünü Endüstri Dayalı Öğretim çalışmasını tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
7
Program Profili
Ülkemiz endüstrisinde üretimin en üst düzeyde uygulanması aşamasında tüm makinelerin verimli, yerinde ve etkin kullanımı büyük bir önem taşımaktadır. Endüstrimizde; imalat alanında, mühendislik bilimlerinde, makine tasarımı, makine bilimi ve makine elemanları alanında eğitim almış, bilgisayar kullanımını bilen, sistem analizi ve tasarım bilgisine sahip, yetişmiş ara elemana ihtiyaç vardır. Makine teknikeri unvanına sahip olan mezunlar; geleneksel imalat yöntemleri, tasarım teknikleri, malzeme seçimi, bilgisayarlı tasarım ve üretim yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olurlar.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
2. Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
3. CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
4. Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
5. Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
6. Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
7. Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
8. Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
9. Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
10. Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
11. İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
12. Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
  • Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
  • Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
  • Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
  • Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
  • Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
  • Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
  • Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
  • Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
  • Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
  • Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
  • Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
  • Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
  • Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
  • Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
  • Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
  • Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
  • Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
  • Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
  • Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
  • Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
  • Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
  • Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
  • Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
  • Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
  • Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
Öğrenme Yetkinliği
  • CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak.
  • Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek
  • Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek.
  • Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak.
  • Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek
  • Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek.
  • Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak.
  • Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. 1,2 1,2,3,5
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. 1 1,2,3
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. 1,2 1,2,3
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1,2,3
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1,2,3,4,5
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek 1
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1,2,3,4,5
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. 1 1
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. 1 1,2,4,5
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1,2
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1,2,3
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek 1,2 1,2,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini kavrar ve çözümlerini yapar.
2-Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
3-Teknik resim yapar
4-Algoritmik düşünür.
5-Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. 1 1,2
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1 1,2
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek 1
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1 1,2
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. 1 1,2
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. 1 1,2
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. 1 1,2
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1 1,2
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek 1 1,2
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. 1 1,2
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. 1 1,2
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. 1 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir.
2-Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek 1 1
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. 2
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. 1,2
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. 1
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. 2
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek 1,2
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. 1,2
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. 2
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. 1,2 1
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek 1,2 1
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. 1 1
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. 1,2 1
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. 2 1
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek 1,2 1
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. 1,2 1
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. 1,2 1
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. 1,2 1
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

1-Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. 2,3,4 1,3
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2,4 1
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek 1,2 1
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,2 1,3
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. 1,2,4
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. 1,2 1
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. 1 3
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. 2 3
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek 1,2,3,4 1,3
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. 1,2 1,3
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. 1,2,4 1,3
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. 1,2,4 1,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3-Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
CAD-CAM programları ile tasarım, modelleme, simülasyon ve üretimle ilgili işlemleri yapabilmek,tersine mühendislik yazılımları ile modelleme yapabilmek, CNC makineleri kullanmak, programı oluşturmak ve CNC makinelerde imalat ve üretim yapabilme yeteneği kazanmak. 1,3 1,2
Çalışma hayatında iş sağlığının ve iş güvenliğinin önemi bilincine sahip olmak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallara her zaman uymak, çalıştığı tezgah-sistem- birim ile ilgili risk analizleri yapabilmek, acil durumlarda yapılacakları ve ilk yardım uygulamalarını bilmek ve gerektiğinde yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,3 1,2
Çalıştığı işletme ve birimde her kademede çalışanlarla iletişim kurabilmek,Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli araştırmaları teknolojik imkanları kullanarak yapma yeteneğine sahip olmak , takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek 1,3 1
Hidrolik-pnömatik sistemlerin çalışma prensibini bilmek, devre elemanlarını tanıyabilme, devre şeması okuyabilme, hidrolik-pnömatik devre tasarımı ve hesaplamalarını yapabilme , hidrolik- pnömatik devrelerin periyodik bakım ve onarımlarını yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,3 1,2
İşletme yönetiminin işlevlerini yerine getirebilmek, üretim sürecini yönetebilme, basit matematiksel işlemler ile maliyet- gelir-gider hesaplamalarını yapabilme yeteneğine sahip olmak, Kalite ve iş sağlığı –iş güvenliği –çevre yönetim sistemlerini bilmek ve bunların işyerinde kurulabilmesi alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunabilmek. 1,3 1
Makine tasarımında kullanılan makine elemanlarını ve özelliklerini tanıyabilmek, basit aparat- mekanizma –kalıpların matematiksel formüller ile kuvvet hesaplamalarını,mukavemet hesaplamalarını yapabilmek , makine elemanlarının boyutlandırmasını yapmak. 1,3 1,2
Malzemeyi tanıyabilme,malzemeleri ve iç yapılarını inceleyebilme , malzeme muayenelerini yapabilme , ısıl işlemleri bilmek ve malzemelere uygulayabilme yeteneğine sahip olmak. 1,3 1,2
Metallerin işlenmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olmak ve üretim esnasında meydana gelecek olumsuzluklara çare üretebilmek,Talaşlı ve talaşsız imalat yöntemlerini bilmek ve imalat işlemlerini üniversal takım tezgahlarını kullanarak yapabilme yeteneğine sahip olmak. 1,3 1,2
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek 1,2,3 1,2
Ölçme ve kontrol alet ve makinelerini bilmek , bunları kullanma yeteneğine sahip olmak ve kalite kontrol birimlerinde imalat esnasında ve sonrasında imalat sürecine katkıda bulunabilmek. 1,3 1,2
Seri imalat yöntemlerini bilmek, seri imalatta kullanılan makineleri kullanabilme, özellikle seri talaşlı imalat için delme-bağlama aparatları tasarlayabilme ve yapabilme becerisine sahip olmak. 1,3 1,2
Teknik ve Mesleki Resimleri okuyabilmek ,el ile ve bilgisayar destekli çizim ve tasarım yeteneği kazanmak. 1,3 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

1-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler.
2-Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, otomotiv ve makine endüstrisi gibi çok geniş bir alanda istihdam edilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimin başarı ile tamamlayan adaylar DGS (Dikey geçiş sınavı) sınavından geçerli not almaları ve ÖSYM tarafından yerleştirildikleri takdirde Lisans Programlarında (Mühendislik ya da Teknik öğretmenlik) öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
AÇIKLAMA: Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve endüstriye dayalı öğretimi (staj) başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı
Öğr.Gör.Zafer YILDIZ
yildizzfr@uludag.edu.tr
Dahili: 61742
Öğr. Gör. Erhan KARA
erhankara@uludag.edu.tr
Dahili: 61761
Adres: İnegöl Meslek Yüksekokulu Turgutalp Mah. Mahmut Esat Bey Cd. No:208 16400 İnegöl / BURSA
+90 224 294 26 65
Mail : inegolmyo@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Makine Programında 2 adet öğretim görevlisi görev yapmaktadır. Makine programında öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım ve üretim alanlarında bilgi ve becerilerini geliştirebilecekleri fiziki ve teknolojik alt yapı olarak 1 adet CAD / CAM Laboratuarı ,Hidrolik -Pnömatik Laboratuarı ve ayrıca, kaynak laboratuvarı,bulunmaktadır. Ayrıca talaşlı imalat uygulamaları endüstri meslek lisesi atelyelerinde yapılmaktadır. İnegöl ve Bursa’da bulunan işletmelere teknik geziler düzenlenmektedir.
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MKNZ101 TEMEL İMALAT İŞLEMLERİ Zorunlu 3 1 0 5
OTPS010 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ Zorunlu 2 0 1 3
OTPZ001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Zorunlu 2 0 0 3
OTPZ101 MESLEKİ MATEMATİK I Zorunlu 3 0 0 4
OTPZ103 FİZİK Zorunlu 3 0 0 4
OTPZ107 TEKNİK RESİM Zorunlu 3 1 0 5
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL Zorunlu 2 0 0 2
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MKNZ102 MAKİNE MESLEK RESMİ Zorunlu 2 0 0 3
MKNZ104 İMALAT İŞLEMLERİ I Zorunlu 3 1 0 7
MKNZ106 MALZEME TEKNOLOJİSİ Zorunlu 3 0 1 5
MKNZ108 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I Zorunlu 3 0 1 4
OTPZ102 MESLEKİ MATEMATİK II Zorunlu 2 0 0 2
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
ATA102SİL ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 1
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EDÖ I STAJ I Zorunlu 0 0 0 4
MKNZ201 İMALAT İŞLEMLERİ II Zorunlu 3 1 0 4
MKNZ203 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM I Zorunlu 3 0 1 4
MKNZ205 MAKİNE ELEMANLARI Zorunlu 3 0 0 3
MKNZ207 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM II Zorunlu 2 0 2 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 12
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EDÖ II STAJ II Zorunlu 0 0 0 4
MKNZ202 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM II Zorunlu 2 0 2 3
MKNZ206 HİDROLİK PNÖMATİK Zorunlu 3 0 1 4
MKNZ208 CNC FREZE TEKNOLOJİSİ Zorunlu 3 0 1 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 15
Toplam 30
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MKNS110 ÖLÇME VE KONTROL Seçmeli 2 0 0 3
OTPS009 İLETİŞİM Seçmeli 2 0 0 3
OTPS013 MÜHENDİSLİK BİLİMİ Seçmeli 2 0 0 3
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MKNS209 MUKAVEMET Seçmeli 2 0 0 3
MKNS211 CNC TORNA TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
MKNS213 KAYNAK TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
MKNS215 TERMODİNAMİK Seçmeli 2 0 0 3
MKNS217 MESLEKİ YABANCI DİL I Seçmeli 2 0 0 3
MKNS219 İŞYERİ EĞİTİMİ I Seçmeli 0 16 0 12
MKNS221 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANALİZ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS004 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS005 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR Seçmeli 2 0 0 3
OTPS011 İŞLETME YÖNETİMİ I Seçmeli 2 0 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
MKNS210 ALIŞILMAMIŞ İMALAT YÖNTEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
MKNS212 TERSİNE MÜHENDİSLİK VE KALİTE KONTROL Seçmeli 2 0 0 3
MKNS214 İŞ KALIPLARI Seçmeli 2 0 0 3
MKNS216 KESİCİ TAKIM TEKNOLOJİSİ Seçmeli 2 0 0 3
MKNS218 MESLEKİ YABANCI DİL II Seçmeli 2 0 0 3
MKNS220 İŞYERİ EĞİTİMİ II Seçmeli 0 16 0 12
MKNZ204 SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI Seçmeli 2 0 0 3
OTPS006 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS007 MESLEK ETİĞİ Seçmeli 2 0 0 3
OTPS012 İŞLETME YÖNETİMİ II Seçmeli 2 0 0 3
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr