YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disipliniçi ve disiplinlerarası takımlarda uyum ve çalışma becerisi sahibi olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Mesleki özgüven becerisine sahip olabilmek. |
2,3,5,6 |
2,3,5,6 |
Mesleki yasal mevzuatı anlama ve uygulama becerisine sahip olabilmek. |
1,6 |
1,6 |
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte otel ve seyahat işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. |
1,3,4 |
1,3,4 |
Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olabilmek. |
5,6 |
5,6 |
Turizm pazarlaması, seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü konusunda organizasyon bilgisine sahip olabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm rehberliği mesleğininin temel esaslarını kavrayabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olabilmek ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Turizm sektöründe yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
1,3 |
1,3 |
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine ve yüksek ikna gücüne sahip olabilmek. |
3,5 |
3,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe açıktır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disipliniçi ve disiplinlerarası takımlarda uyum ve çalışma becerisi sahibi olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Mesleki özgüven becerisine sahip olabilmek. |
2,3,5,6 |
2,3,5,6 |
Mesleki yasal mevzuatı anlama ve uygulama becerisine sahip olabilmek. |
1,6 |
1,6 |
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte otel ve seyahat işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. |
1,3,4 |
1,3,4 |
Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olabilmek. |
5,6 |
5,6 |
Turizm pazarlaması, seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü konusunda organizasyon bilgisine sahip olabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm rehberliği mesleğininin temel esaslarını kavrayabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olabilmek ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Turizm sektöründe yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
1,3 |
1,3 |
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine ve yüksek ikna gücüne sahip olabilmek. |
3,5 |
3,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 2-Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Disipliniçi ve disiplinlerarası takımlarda uyum ve çalışma becerisi sahibi olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Mesleki özgüven becerisine sahip olabilmek. |
2,3,5,6 |
2,3,5,6 |
Mesleki yasal mevzuatı anlama ve uygulama becerisine sahip olabilmek. |
1,6 |
1,6 |
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte otel ve seyahat işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. |
1,3,4 |
1,3,4 |
Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olabilmek. |
5,6 |
5,6 |
Turizm pazarlaması, seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü konusunda organizasyon bilgisine sahip olabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm rehberliği mesleğininin temel esaslarını kavrayabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olabilmek ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Turizm sektöründe yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
1,3 |
1,3 |
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine ve yüksek ikna gücüne sahip olabilmek. |
3,5 |
3,5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 3-Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olabilmek ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Turizm sektöründe yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
1,3 |
1,3 |
Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine ve yüksek ikna gücüne sahip olabilmek. |
3,5 |
3,5 |
Disipliniçi ve disiplinlerarası takımlarda uyum ve çalışma becerisi sahibi olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisine sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Mesleki özgüven becerisine sahip olabilmek. |
2,3,5,6 |
2,3,5,6 |
Mesleki yasal mevzuatı anlama ve uygulama becerisine sahip olabilmek. |
1,6 |
1,6 |
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olabilmek. |
1,2,3,4,5,6 |
1,2,3,4,5,6 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte otel ve seyahat işletmeciliği alanındaki yazılım ve donanımı kullanabilmek. |
1,3,4 |
1,3,4 |
Toplumsal ve mesleki etik değerlerin farkında olabilmek. |
5,6 |
5,6 |
Turizm pazarlaması, seyahat acentacılığı ve tur operatörlüğü konusunda organizasyon bilgisine sahip olabilmek. |
1,4 |
1,4 |
Turizm rehberliği mesleğininin temel esaslarını kavrayabilmek. |
1,4 |
1,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 3-Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
|