Genel Tanıtım
1990-1991 eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. Bölümde 7 profesör, 2 doçent, 5 doktor öğretim üyesi, 2 araştırma görevlisi doktor, 1 öğretim görevlisi ve 1 araştırma görevlisi ile birlikte gece ve gündüz olmak üzere eğitim verilmektedir.
Bu bölüm, yükseköğretimde Türk Dili ve Edebiyatı Bilimi alanında toplam 240 AKTS birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Türk Dili ve Edebiyatı Bilim alanında lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans eğitimi için, adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM tarafından yapılan sınavdan yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Türk dili ve edebiyatı ile ilişkili temel kavram, terimleri ve alan metodolojisini benimsetmek. Türk dili ve edebiyatı hakkında araştırma yapmak. Alanla ilgili verileri değerlendirecek, analiz edecek ve yapılandıracak gerekli bilgiyi öğretmek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
|
2.
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
|
3.
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
|
4.
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
|
5.
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
|
6.
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
|
7.
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
|
8.
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
|
9.
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
|
10.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
- En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
- Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
- Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
- Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
- Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
- Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
- Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
- Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
- Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
- Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
- Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
- Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
- En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
- Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
- Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
- Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
- Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
- En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
- Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
- Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
- Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
- Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
- Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
- Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
- En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
- Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
- Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
- Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
- Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
- Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
- Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
- Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
- En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
- Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
- Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
- Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
- Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
- Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
- Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
- Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
- Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
- Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
- En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
- Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
- Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
- Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
- Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
- Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. |
1 |
4 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. |
3 |
3 |
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. |
4 |
4 |
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. |
4 |
6 |
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. |
1 |
3 |
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. |
4 |
4 |
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. |
1 |
2 |
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. |
1 |
5 |
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. |
4 |
4 |
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. |
4 |
5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. |
1 |
4 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. |
3 |
4 |
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. |
3 |
5 |
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. |
4 |
6 |
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. |
1 |
2 |
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. |
4 |
1 |
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. |
1 |
4 |
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. |
5 |
6 |
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. |
4 |
4 |
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. |
4 |
6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki ku |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. |
3 |
5 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. |
2 |
4 |
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. |
4 |
4 |
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. |
4 |
4 |
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. |
1 |
4 |
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. |
2 |
2 |
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. |
3 |
4 |
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. |
1 |
3 |
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. |
3 |
5 |
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. |
4 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3-Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4-Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 5-Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. |
3 |
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. |
2 |
2 |
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. |
3 |
5 |
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. |
5 |
6 |
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. |
1 |
4 |
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. |
3 |
2 |
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. |
3 |
5 |
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. |
1 |
4 |
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. |
4 |
6 |
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. |
5 |
6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 3-Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. |
1 |
5 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. |
2 |
6 |
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. |
2 |
4 |
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. |
4 |
6 |
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. |
1 |
6 |
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. |
1 |
2 |
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. |
4 |
2 |
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. |
1 |
5 |
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. |
4 |
5 |
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. |
4 |
6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 3-Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 4-Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. |
5 |
4 |
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. |
1 |
4 |
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. |
4 |
6 |
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. |
2 |
6 |
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. |
1 |
3 |
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. |
4 |
4 |
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. |
5 |
5 |
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. |
3 |
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. |
2 |
4 |
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. |
4 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı ortaöğretim ve liselerde, özel okullarda ve dershanelerde öğretmenlik yapabilmektedirler. Bunun dışında öğretim üyesi olarak akademik yaşamlarına devam edebilmekte veya üniversitelerde Türk dili okutmanı olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca Kültür Bakanlığı´nda, TRT´de, basın-yayın organlarında, yayınevlerinde, çeşitli bakanlıklarda, yurt dışı eğitim ve kültür kurumlarında, arşivlerde görev alabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu olma ve ALES, ÜDS sınavlarından yeterli puana sahip olma şartı aranır.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70´ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünün başarıyla tamamlanması gerekir. Ortalaması 2.00/4.00 olan ve en az 240 AKTS´yi tamamlayan öğrenci başarılı sayılır.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Hülya Taş
E-posta: htas@uludag.edu.tr
Tel: +90 29 41 817
Program Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Ercan
E-posta: ozlemercan@uludag.edu.tr
Tel: +90 2941811
B.U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi
TDE Bölümü
16059 Nilüfer/Bursa/TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzün akademik kadrosu 7 profesör, 1 doçent, 3 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 4 araştırma görevlisinden oluşmaktadır. Öğrenim süremiz 4 yıl / 8 yarıyıldan oluşur. Lisans öğretimi I. ve II. Öğretim olmak üzere tam zamanlı yürütülmektedir. Lisans öğretimine ek olarak yüksek lisans ve doktora programları da bulunmaktadır. Bölümde 6 derslik yer almaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE1011 |
TÜRKÇE KOMPOZİSYON I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1021 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE1023 |
HALK BİLİMİ TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1025 |
OSMANLI TÜRKÇESİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TDE1027 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1029 |
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TDE1033 |
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1035 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE1012 |
TÜRKÇE KOMPOZİSYON II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1022 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE1024 |
HALK BİLİMİ TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1026 |
OSMANLI TÜRKÇESİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TDE1028 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE1032 |
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TDE1034 |
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE2005 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2009 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ III |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE2017 |
EDEBİYAT-I CEDİDE: NAZIM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2025 |
OSMANLI TÜRKÇESİ III |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
TDE2027 |
ESKİ TÜRKÇE I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE2010 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ IV |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2022 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TDE2026 |
EDEBİYAT-I CEDİDE: NESİR |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2028 |
OSMANLI TÜRKÇESİ IV |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TDE2030 |
ESKİ TÜRKÇE II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE3001 |
SÖZ DİZİMİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TDE3007 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI XV.YÜZYIL METİNLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TDE3019 |
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3021 |
ORTA TÜRKÇE I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE3002 |
SÖZ DİZİMİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3008 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI XVI. YÜZYIL METİNLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3020 |
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3022 |
ORTA TÜRKÇE II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3024 |
ESKİ OĞUZ TÜRKÇESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE4001 |
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE4003 |
BATI EDEBİYATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE4005 |
ÇAĞDAŞ TÜRK DİLLERİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE4009 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI XVII.YÜZYIL METİNLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TDE4015 |
TÜRK HALK BİLİMİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE4002 |
ŞİİR TAHLİLLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE4004 |
TÜRK TİYATROSU |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE4006 |
ÇAĞDAŞ TÜRK DİLLERİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE4010 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI XVIII.YÜZYIL METİNLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
TDE4016 |
TÜRK HALK BİLİMİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
9 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD111 |
ALMANCA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
FRANSIZCA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD112 |
ALMANCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
FRANSIZCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0505 |
MİTOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0507 |
ANADOLU UYGARLIKLARI (GENEL SEC.) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0508 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0509 |
ANTİK ÇAĞ MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0514 |
ANTİK ÇAĞDA BURSA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0516 |
ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0517 |
ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0518 |
ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0519 |
ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0520 |
ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0521 |
ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0524 |
ROMA MİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0525 |
YUNAN MİTOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0526 |
BİLGİNİN ARKEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0527 |
ROMA İMPARATORLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0529 |
ROMA ARKEOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BYL0502 |
ÇEVRE BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0510 |
GÖLLERDE YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0512 |
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0514 |
GENETİK VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0515 |
BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0516 |
BİYOKİMYA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0517 |
DAVRANIŞ GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0518 |
GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0521 |
SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0524 |
AĞAÇ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0525 |
PARK VE ORMAN AĞAÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0526 |
BİYOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0527 |
İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0528 |
CANLI BİTKİ MÜZELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0529 |
PALEOBOTANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0531 |
DOKU BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0533 |
İNSAN BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
BYL0535 |
TOKSİK MADDELER VE CANLILARA ETKİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0537 |
TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0539 |
DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0501 |
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0502 |
SİYASİ COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0503 |
ÇEVRE SORUNLARI VE COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0504 |
ORTADOĞU COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FLS0501 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0511 |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0515 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0516 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0528 |
BİLİM VE FELSEFE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0532 |
EKOLOJİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0534 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0508 |
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0509 |
DOĞANIN SIRLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
KIM0501 |
KİMYA VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0502 |
ÇEVRE BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0504 |
KİMYA TARİH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0505 |
TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0508 |
BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0510 |
KİMYASAL RİSKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0503 |
LİNEER CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0504 |
LİNEER CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0505 |
SOYUT MATEMATİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0506 |
SOYUT MATEMATİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0535 |
MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0538 |
VEKTÖREL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0503 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0504 |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0505 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0506 |
PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0507 |
LİPOPROTEİN METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0508 |
OBEZİTE VE GENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0509 |
KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0510 |
GEN TEDAVİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0502 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0503 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ0508 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0509 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SAT0501 |
ANADOLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0504 |
ANADOLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0505 |
ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0508 |
BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0509 |
ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0510 |
ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0511 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0512 |
ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE AVRUPA RESİM SANATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0517 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0518 |
NÜMİZMATİĞE GİRİŞ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0501 |
KÜLTÜR TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0502 |
ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0503 |
TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0505 |
ORTADOĞU TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0506 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0509 |
LATİNCE (GRAMER) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
TRH0510 |
LATİNCE (METİNLER) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0512 |
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 2055 |
TÜRKLÜK BİLİMİ KAYNAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 2057 |
DÜNYA ÇOCUK EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2041 |
EDEBİ AKIMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2043 |
FARSÇA I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2049 |
TANZİMAT EDEBİYATI METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2051 |
HALK EDEBİYATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2053 |
GENEL DİLBİLİM I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2059 |
METİN İNCELEMELERİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2061 |
EDEBİYAT VE KADIN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2063 |
KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA TÜRLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE 2056 |
YENİ TÜRK EDEBİYATI KAYNAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 2058 |
TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2042 |
GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2044 |
FARSÇA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2050 |
EDEBİYAT-I CEDİDE METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2052 |
HALK EDEBİYATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2054 |
GENEL DİLBİLİM II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2060 |
METİN İNCELEMELERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2062 |
TÜRK EDEBİYATINDA KADIN YAZARLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE2064 |
KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA EDEBÎ MUHİTLER VE MEKTEPLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 3051 |
DİL TARTIŞMALARI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 3057 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ AĞIZLARI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3031 |
FECR-İ ATİ DÖNEMİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3037 |
DİVAN ŞİİRİNDE MAZMUNLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3039 |
TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3045 |
MİTOLOJİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3047 |
GENEL DİLBİLİM III |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3049 |
ÇOCUK EDEBİYATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3053 |
AŞIK EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3055 |
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3059 |
TÜRK EDEBİYATINDA TARİHİ ROMAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3061 |
TÜRKÇENİN KAVRAMLARI İŞARETLEME YOLLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE 3052 |
DİL TARTIŞMALARI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 3054 |
HALK BİLİMİ KAYNAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 3056 |
TÜRK EDEBİYATINDA ELEŞTİRİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE 3058 |
TÜRKİYE TÜRKÇESİ AĞIZLARI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3032 |
MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3038 |
AZERİ DİLİ VE EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3040 |
TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3046 |
MİTOLOJİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3048 |
GENEL DİLBİLİM IV |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3050 |
ÇOCUK EDEBİYATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3060 |
TÜRK EDEBİYATINDA POLİSİYE ROMAN |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE3062 |
KLASİK TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE 4055 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE 4057 |
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4031 |
YENİ TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4033 |
SÖZCÜK BİLGİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4035 |
KAZAK DİLİ VE EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4037 |
DİVAN EDEBİYATINDA NESİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4047 |
ANTİK ÇAĞ YUNAN EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4051 |
ÇEVRE FOLKLOR ARAŞTIRMALARI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4053 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4059 |
TÜRK DİLİ TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4061 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4063 |
ROMAN TAHLİLLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4065 |
KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA KAVRAMLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
TDE 4054 |
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE 4056 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE 4058 |
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4032 |
YENİ TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4034 |
SÖZCÜK BİLGİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4036 |
ÖZBEK DİLİ VE EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4038 |
ESKİ TÜRK METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4048 |
ANTİK ÇAĞ ROMA EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4052 |
ÇEVRE FOLKLOR ARAŞTIRMALARI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4060 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4062 |
TÜRK DİLİ TARİHİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4064 |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
TDE4066 |
EDEBİYAT VE BİYOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |