Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Türk Dili ve Edebiyatı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1990-1991 eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, ilk mezunlarını 1994 yılında vermiştir. Bölümde 8 profesör, 2 doçent, 5 doktor öğretim üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor, 1 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisi ile birlikte gece ve gündüz olmak üzere eğitim verilmektedir.
2
Verilen Derece
Bu bölüm, yükseköğretimde Türk Dili ve Edebiyatı Bilimi alanında toplam 240 AKTS birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Türk Dili ve Edebiyatı Bilim alanında lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans eğitimi için, adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM tarafından yapılan sınavdan yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
7
Program Profili
Türk dili ve edebiyatı ile ilişkili temel kavram, terimleri ve alan metodolojisini benimsetmek. Türk dili ve edebiyatı hakkında araştırma yapmak. Alanla ilgili verileri değerlendirecek, analiz edecek ve yapılandıracak gerekli bilgiyi öğretmek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
2. Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
3. Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
4. Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
5. Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
6. Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
7. Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
8. Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
9. En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
  • Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
  • Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
  • Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
  • Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
  • Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
  • Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
  • En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
  • Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
  • Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
  • Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
  • Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
  • Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
  • Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
  • Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
  • Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
  • En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
  • Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
  • En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
  • Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
  • Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
  • Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
  • Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
  • Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
  • Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
  • Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
  • Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
  • Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
  • Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
  • Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
  • Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
  • Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
  • Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
  • Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
  • Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
  • Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
  • En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
  • Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
  • Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
  • Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
  • Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
  • Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
  • Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek.
  • Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek.
  • En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek.
  • Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek.
  • Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek.
  • Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek.
  • Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek.
  • Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek.
  • Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek.
  • Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. 1 4
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. 3 3
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. 4 4
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. 4 6
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. 1 3
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. 4 4
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. 1 2
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. 1 5
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. 4 4
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. 4 5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2-Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. 1 4
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. 3 4
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. 3 5
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. 4 6
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. 1 2
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. 4 1
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. 1 4
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. 5 6
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. 4 4
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. 4 6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki ku
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. 3 5
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. 2 4
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. 4 4
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. 4 4
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. 1 4
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. 2 2
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. 3 4
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. 1 3
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. 3 5
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. 4 4
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
3-Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4-Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
5-Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. 3 3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. 2 2
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. 3 5
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. 5 6
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. 1 4
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. 3 2
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. 3 5
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. 1 4
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. 4 6
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. 5 6
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2-Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
3-Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. 1 5
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. 4 5
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. 4 6
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. 1 5
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. 2 6
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. 2 4
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. 4 6
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. 1 6
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. 1 2
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. 4 2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
2-Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
3-Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
4-Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
5-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanın, diğer özgün sahalarıyla bir çalışma bağlantısı saptayabilmek. 3 3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeterliliğini edindirmek. 2 4
Alanla ilgili bilgileri analiz, yorumlama ve değerlendirme yeterliliği edindirmek. 4 4
Çeşitli projelere katılabilme, bilgiyi kullanabilme ve üretebilme yeteneği edindirmek. 5 4
En az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisi edindirmek. 1 4
Geçmişten günümüze uzanan Türk dili ve edebiyatı metinlerini öğrencilere sunmak ve bu metinleri edebi ve filolojik bağlamda analiz etmek, akademik seviyede Türk kültürünü şekillendiren ve geliştiren vazgeçilmez etkenleri öğretmek, ülkenin ihtiyacı olan Türk dili ve edebiyatı alanına eğitim bilimci, profesyonel ve öğretmen yetiştirmek. 4 6
Tarihî ve coğrafî perspektiften Türk Dili ve Edebiyatının aktarımı yeteneğini edindirmek. 2 6
Teknolojik materyalleri kullanma ve bilgiyi sunma yeterliliği edindirmek. 1 3
Toplanan ve üretilen verilerin sunulması ve bildirilmesi yeterliliğini edindirmek. 4 4
Uzmanlaşılan alanda bilginin değerlendirilebilmesi amacıyla karar alabilme, onları yorumlayabilmek ve tepkileri tanımlayabilmek. 5 5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı ortaöğretim ve liselerde, özel okullarda ve dershanelerde öğretmenlik yapabilmektedirler. Bunun dışında öğretim üyesi olarak akademik yaşamlarına devam edebilmekte veya üniversitelerde Türk dili okutmanı olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca Kültür Bakanlığı´nda, TRT´de, basın-yayın organlarında, yayınevlerinde, çeşitli bakanlıklarda, yurt dışı eğitim ve kültür kurumlarında, arşivlerde görev alabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu olma ve ALES, ÜDS sınavlarından yeterli puana sahip olma şartı aranır.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70´ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünün başarıyla tamamlanması gerekir. Ortalaması 2.00/4.00 olan ve en az 240 AKTS´yi tamamlayan öğrenci başarılı sayılır.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program Başkanı: Prof. Dr. Hülya Taş
E-posta: htas@uludag.edu.tr
Tel: +90 29 41 817
Program Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Ercan
E-posta: ozlemercan@uludag.edu.tr
Tel: +90 2941811
B.U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi
TDE Bölümü
16059 Nilüfer/Bursa/TÜRKİYE
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümümüzün akademik kadrosu 8 profesör, 2 doçent, 5 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisinden oluşmaktadır. Öğrenim süremiz 4 yıl / 8 yarıyıldan oluşur. Lisans öğretimi I. ve II. Öğretim olmak üzere tam zamanlı yürütülmektedir. Lisans öğretimine ek olarak yüksek lisans ve doktora programları da bulunmaktadır. Bölümde 6 derslik yer almaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr