Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Tıp
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1970 yılında İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi tarafından Bursa Tıp Fakültesi adıyla kurulmuştur. Öncesinde Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığına ait olan Göğüs Hastalıkları Hastanesi, 1974 yılında Tıp Fakültesi hastanesine dönüştürülmüş, Prof. Dr. Fikret Karaca’nın kurucu dekanlığında aynı yıl eğitim-öğretime başlanmıştır. 1975 yılında Bursa Üniversitesi kurulması ile Bursa Üniversitesine bağlı bir fakülte olarak faaliyetini sürdürmüş ve 1982 yılında üniversitenin adının değişmesi ile Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2020 yılında ise Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi adını almıştır. Fakültenin Temel Tıp Bilimleri bölümü 1985, klinikler ise 1992 yılından itibaren Görükle yerleşkesinde hizmet vermektedir.
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim süresi 6 yıldır. Öğrenci, talepte bulunması halinde, bir yıl süreli İngilizce Hazırlık Sınıfı uygulamasından yararlanabilir. Hazırlık sınıfı altı yıllık tıp eğitimi süresi dışındadır. Uludağ Üniversitesi’nin Avrupa’da uyumlu bir yükseköğretim alanı yaratılmak üzere 2001 yılında başlatılan Bologna Süreci’ne katılmasının ardından, fakültemiz vizyonumuz ve misyonumuz doğrultusunda eğitim programlarını yeniden yapılandırmış ilk kurumlardan biridir. Kredili Sistem Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 08 Haziran 2001 tarihinde Uludağ Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edilmiş ve 2001-2002 Eğitim ve Öğretim Yılında Tıp Fakültesinde, Uludağ Üniversitesi bünyesinde yer alan diğer fakültelerle birlikte, yönetmeliğe uygun kredili sistem uygulamasına başlanmıştır. Fakültemiz 2002 Ekim ayında Tıp Eğitimi Dünya Federasyonu tarafından uluslararası standartlarda eğitim veren bir eğitim kurumu olarak değerlendirilmiştir. 2003 yılında Avrupa Kurumsal Değerlendirme Sürecinden başarı ile geçmiştir. Eğitim Programımız 2012 yılında Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK) tarafından değerlendirilerek Türkiye Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartlarını karşıladığı saptanmış ve 01.01.2018 tarihine kadar akredite edilmiştir. Bu süreç içerisinde hazırlanan aradeğerlendirme ve öz değerlendirme raporları da başarılı bulunarak Eğitim Programımız 2024 yılına kadar reakredite edilmiştir.
Moleküler düzeyden daha karmaşık insan organizması sistemlerine doğru ilerleyen eğitim programında öğrenciler, tıp alanındaki bilgi ve becerileri, klinik öncesi ve klinik alanlarda birbirini destekleyecek şekilde bütünleşik olarak üç aşamada öğrenir ve uygular. Dönem 6´yı tanımlayan Aşama 3, "Aile Hekimliği Dönemi" olarak programda yer almaktadır.
2
Verilen Derece
Bu bölüm tıp alanında 360 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine sahiptir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Tıp alanında Tıp Doktoru ünvanına sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Lisans Yerleştirme Sınavından (LYS) yeterli puanı almış olması veya Yükseköğretim Kurulu´nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir. Bkz: www.oidb.uludag.edu.tr
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Tıp alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin/stajların ve aile hekimliği polikliniklerinde gözlem, acil biriminde nöbetler, kronik hasta ev ziyareti, klinik öncesi araştırma ve sunum ve seminer gibi diğer faaliyetlerin (toplam 360 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamaları ve genel ağırlıklı not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
7
Program Profili
MİSYON
Alanlarında ilgili araştırmalar yapabilmeleri ve evrensel düzeyde sağlık hizmeti sunabilmeleri amacı ile sürekli desteklediği akademisyenleri ile birlikte uygun öğretme ve öğrenme ikliminde; aklın ve bilimin öncülük ettiği çağdaş, demokratik, özgür düşünceli ve kişisel sorumluluk duyguları gelişmiş, toplumun inanç ve değerlerine saygılı, kültürel ve tarihi değerlerini benimsemiş, Atatürk ilke ve devrimlerini özümsemiş, bedence, ruhça ve sosyal yönden toplumun sağlık düzeyini yükseltecek uluslararası vizyon sahibi nitelikli hekim ve uzman hekim yetiştirmektir.
VİZYON
Uluslararası ölçütlere uygun tıp eğitimini gerçekleştiren, evrensel tıp bilimine katkı yapabilecek düzeyde bilgi üreten, sürekli gelişen, ulusal ve evrensel sağlık sorunlarına çağdaş çözümler bularak insanlığa yararlar sağlayan, yetiştirdiği hekimler, ürettiği bilgi ve sağlık hizmetlerinde kaliteyi sürekli iyileştiren hizmet anlayışı ile örnek gösterilen ve üyesi bulunmaktan onur duyulan seçkin bir tıp fakültesi olmaktır.
TEMEL DEĞERLER
• Kurumsal Aidiyet
• Etik Değerler
• Çevreye Saygı
• Toplumsal Değerlere Saygı
• Toplumsal Kalkınmaya Destek
• Katılımcılık
• Yenilikçilik ve Girişimcilik
KALİTE POLİTİKAMIZ
Temel değerlerimizden ödün vermeden; araştırma, eğitim-öğretim ve sağlık hizmeti sunumu misyonunu toplumsal katkı ile zenginleştiren, evrensel düzeyde tanınırlık kazanmış yenilikçi ve sürekli öğrenen bir fakülte olmak, bu nitelikleri benimsemiş hekim ve uzman hekim yetiştirmek, uluslararası düzeyde bir sağlık hizmeti vermektir.
Bu misyon, vizyon ve temel değerler doğrultusunda öğrencilerimize sunmuş olduğumuz eğitim programı; hem yatay, hem dikey ve hem de derinlemesine entegrasyon ile birlikte uygulanan, tıp ve ilişkili insan bilimleri ile ilgili disiplinlerce eş zamanlı olarak işlenen, eğitim-öğretim içeriği ders kurulları veya staj programları bazında oluşturulan ve paneller, probleme dayalı öğrenim modülleri, küçük grup eğitimleri, akran eğitimi ve simülasyonlarla zenginleştirilmiş bir programdır ve bu eğitim-öğretim modeli üç aşamadan oluşmaktadır. Aşama 1; Dönem 1, 2 ve 3’ te, ağırlıklı olarak temel ve klinik tıp disiplinlerinin vücut organ sistemleri veya temalar temelinde kurullar şeklinde entegre edildiği Tıp Bilimleri (yatay ve dikey entegrasyon) ile öğrencileri hekimlik uygulamaları ile profesyonel tutum ve davranışlar açısından klinik eğitim ve öğretime hazırlayan Tıp ve İnsan Bilimleri (derinlemesine entegrasyon) derslerinin verildiği Klinik Öncesi Eğitim-Öğretim sürecini kapsar. Aşama 2; Dönem 4 ve 5’te, öğrencinin tıbbın temel kavram ve ilkelerini klinik olguların çözümlemesinde kullanma ve böylece gördüğü hastaları analitik bir biçimde değerlendirerek uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilme yeteneği kazandığı, klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabildiği ve tüm bunlarla birlikte mesleki ve etik değerlere uygun tutum ve davranış sergileyebilme yetisini geliştirdiği staj programlarını içeren Klinik Eğitim-Öğretim sürecini içerir. Aşama 3 ise bu dönemleri başarıyla tamamlayan öğrencilerin klinik uygulamalarda daha aktif olarak görev aldığı, kesintisiz olarak 12 ay süreyle devam eden Aile Hekimliği sürecini içermektedir. Altı yıllık Tıp Fakültesi eğitim ve öğretiminde, Çekirdek Eğitim Programına ve Uludağ Çerçeve Eğitim Programına uygun, temel ve klinik bilimlere ait temel müfredatı entegre olarak kuramsal ve uygulamalı olarak okurlar. Aşama 1 ve 2 sonunda belirlenen kredi yükünü ve diğer koşulları yerine getiren öğrenciler toplam 12 ay sürecek olan Aşama 3 Öğrencisi olurlar. Bu dönemi de başarı ile tamamlayanlar tıp doktoru ünvanını alırlar.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin evrimini bilir.
2. İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde bilir. Hastalıklar sırasında bu yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri ayırt eder.
3. Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
4. Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir.
5. Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir.
6. Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır.
7. Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygular.
8. Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
9. Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
10. Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
11. Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
12. Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
13. Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
14. Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
15. Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
16. Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
  • Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.
  • Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
  • Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
  • İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde bilir. Hastalıklar sırasında bu yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri ayırt eder.
  • Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
  • Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
  • Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir.
  • Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygular.
  • Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
  • Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
  • Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygular.
  • Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir.
  • Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
  • Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
  • Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
  • Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.
  • Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
  • Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir.
  • Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin evrimini bilir.
  • Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır.
  • Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
  • İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde bilir. Hastalıklar sırasında bu yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri ayırt eder.
  • Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir.
  • Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
  • Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.
  • Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
  • Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir.
  • Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
  • Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
  • Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
  • Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular.
  • Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
  • Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
  • Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir.
  • Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir.
  • Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
  • Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
  • Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
  • Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır.
  • Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
  • Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir.
  • Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar.
  • Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir.
  • Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir.
  • Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır.
  • Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir. 1 2,3,4,5,6
Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. 1 2,3,4,5,6
Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygular. 1
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 1 2
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 1 2
Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. 1,2 1
Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir. 1,2,3
Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. 1
Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır. 1,2,3 5
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir. 1,2
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 1 3,4
İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde bilir. Hastalıklar sırasında bu yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri ayırt eder. 1,2 1
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 1 2,3,4,5,6
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. 1
Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin evrimini bilir. 1
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 1 3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

1-Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
2-Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
3-Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
4-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
5-Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
6-Deneysel araştırma planlar, yapar.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir. 1,2 1,2,3,4
Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. 1 1,2,3,4
Birincil bakım ve acil hekimlik tedavi uygulamalarını, rehabilitasyon aşamalarını bilir, planlar ve uygular. 1 1,2
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 1 1,2
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 1 1
Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. 1 1
Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir. 1 1,2,3
Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. 1 1
Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır. 1 1,2
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir. 1 1,2,3
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 1 1,2
İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde bilir. Hastalıklar sırasında bu yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri ayırt eder. 1 1
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 1,2 1,2,3,4
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. 1 1
Tıbbın, tıbbi uygulamaların ve hekimlik mesleğinin evrimini bilir. 1 1
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 1 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.

1-Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
2-Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
3-Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4-Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir. 1,2 1,2,3,4,5,6,7
Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. 1,2 2,4,5,6,7
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 1 1,3,4,5,6,7
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 1,2 1,3,4,5,6,7
Doğru ve kapsamlı tıbbi ve sosyal öykü alabilir, kapsamlı fizik muayene yapabilir. 1 2,7
Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir. 1,2 2,7
Hasta ve yakınları, toplum ve meslektaşları ile sözlü ve/veya yazılı olarak etkin iletişim kurabilir. 1 2
Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır. 1,2,4,5,7
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir. 2,7
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 1,2 1,3,4,5,6,7
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 1,2 2
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. 1 2,4,5,7
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 1 4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
7-Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir. 1,2,3 1,3
Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. 1,2,3 1,2,3,4,5
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 1,2 1,2
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 1,2,3 1,2,3,5
Hasta kaydı tutabilir; fizik muayene, laboratuvar ve görüntüleme bulgularını yorumlayabilir ve problemi tanımlayacak uygun bir yaklaşımla tanıya varabilir. 1,2 1
Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır. 1,2 1,2,3,5
Hastalıklarla ilgili laboratuvar işlemlerini bilir; birinci basamakta, gerekli materyali (kan, idrar, vb.) uygun yöntemlerle hastadan elde ederek tanı ve takip için gerekli laboratuvar işlemlerini yapabilir. 1,2 1
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 2,3 1,2
İnsan vücudunun normal yapı ve fonksiyonunu molekül, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde bilir. Hastalıklar sırasında bu yapı ve fonksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri ayırt eder. 1
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 1,2 1,2,3
Mesleğini, etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik yaşamı boyunca uygular. 1,2 1,2
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 1,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

1-Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2-Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3-Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
4-Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
5-Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir. 1,2,3,4 1,3
Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır. 1 1,2
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 1,2,3,4 1,2,3
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 1,3,4 1,3
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 1,3 1,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

1-Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
2-Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
3-Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Araştırma yapma teknik, yöntem ve kurallarını bilir. Sağlık verilerini toplayabilir, analiz edebilir, özetleyerek sunabilir. 1 1,2,3
Bilimi ve bilimsel yöntemi etik kurallar çerçevesinde kullanarak yeni mesleki bilgi ve uygulamaların oluşturulmasına, paylaşılmasına, uygulanmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. 1 1,2,3
Biyopsikososyal yaklaşımı bilir, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. 1 1
Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve gerektiğinde sorumluluk alır. Sağlık politikalarını bilir ve uygulama alanındaki etkilerini değerlendirebilir. 1 1
Hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel prensipleri uygulayabilir ve risk altındaki birey ve/veya toplumu tanır. 1 1
Hekimin eğitici, idareci ve araştırmacı olarak sağlık hizmet sunumundaki yerini bilir. Toplumun sağlık düzeyini yükseltme hedefiyle kurulmuş tüm disiplinler arası ekiplerde kendisinin ve birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarının mesleki ve kişisel gelişimleri ile ilgili sorumluluk alır. 1 2
Klinik karar verme sürecini, kanıta dayalı tıp uygulamalarını ve güncel yaklaşımları bilir. 1 1,2,3
Tıp alanındaki bilgilerini yaşam boyu öğrenme sorumluluğu çerçevesinde güncel tutar. 1 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

1-Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
3-İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Tıp Fakültesi mezunları uzmanlık öğrenciliğine başvuru hakkını alırlar. Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı´na bağlı birinci basamak sağlık kuruluşları, acil servisler, hastane öncesi acil sağlık hizmetleri ve sağlık idaresinde çalışırlar. Devlet hizmeti yükümlülüğü sonrasında yukarıdakilere ek olarak özel sağlık kuruluşlarında ve firmalarda da çalışabilirler. Diğer ülke vatandaşı olan mezunlar uzmanlık öğrenciliğine başvuru hakkını kazanırlar ve ülkelerinin kanunları çerçevesinde çalışırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Tıp eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları ve özel sınavları başarmaları durumunda (Tıpta Uzmanlık Sınavı, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı ve Doktora programı) üst derece programlara geçiş yaparlar.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencinin dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Yıllık programlanan her ders için en az 2 (iki) ara sınav yapılır. Her kurul sonu sınavı bir ara sınav niteliğindedir. Yıl sonunda tüm kurulları kapsayan dönem sonu sınavı yapılır. Ham başarı notu, ara sınavda 100 tam not üzerinden alınan notun %60 ve yıl sonu sınavında 100 tam not üzerinden alınan notun %40 katkısı ile oluşturulur, oluşturulan bu başarı notu, bağıl değerlendirme uygulanarak harf notuna çevrilir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yıl Sonu Sınav Limiti (YSSL) ve Ham Başarı notu Alt Limiti (HBAL) 60 tır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Blok Eğitim Dönemindeki stajlarda ham başarı notu 60´ın altında olan tüm notlar FF-başarısız olarak verilir, 60 ve üzerindeki notlar ise sabit not aralıkları tablosu kullanılarak harf notuna çevrilir. Aile Hekimliği Döneminde ise, ilgili anabilim dalı tarafından -Başarılı- sayılmaları gerekir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen veya girdiği halde sınavdan yıl sonu sınav limiti (YSSL) altında not alan öğrenciler başarısız kabul edilir ve başarı notu olarak doğrudan (FF) notu verilir. Bkz: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/82459
12
Mezuniyet Koşulları
Tıp Fakültesinden başarı ile mezun olmak için, ilk beş yılda mevcut olan derslerin tümünü (360 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve aile hekimliği döneminde başarılı olmak gerekmektedir. Mezunlarımız, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından onayını takiben elde ederler.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Züleyha ALPER
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı
Tlf: 0 224 2950024
E mail: zalper@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Tıp Fakültesi bünyesinde toplam 180 Profesör, 70 Doçent, 38 Yardımcı doçent, 17 Uzman doktor ve 7 Yan Dal Uzmanlık Öğrencisi, 359 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Fakültemiz kuruluşundan bu yana toplam 8617 hekim yetiştirmiştir. En son 30 Eylül 2021 tarihi itibari ile 8501’ine (%98,65) ulaşılabilen bu hekimlerin 4475’i uzman, 3275’i pratisyen hekim, 751’i tıpta uzmanlık öğrencisidir. Mezuniyet sonrası eğitim bağlamında kuruluşundan itibaren fakültemizden yetişen uzman hekim sayısı 147’si yan dal uzmanlık olmak üzere 2456’dır.
Fakültemizde kuramsal eğitim 3 büyük ve 30 dan fazla küçük derslikte verilmektedir. Bu dersliklerin hemen tamamında internet erişimli bilgisayarlar, projeksiyon cihazı, ses düzeni gibi tüm teknolojik olanaklar mevcuttur.
“USİM-İYİ HEKİMLİK UYGULAMALARI VE SİMÜLASYON MERKEZİ” entegre eğitime geçiş ile birlikte yeni eğitim programında da yerini almıştır. Mesleki beceri uygulamaları, siber anatomi, siber fizyoloji, bilgisayar ve mikroskop laboratuvarları ve multidisipliner teknoloji alanları gibi serbest çalışmaya yönelik yenilikleri barındıran merkezde altı birimlik standart hasta polikliniği ve ayrıca beş adet kablosuz ileri teknoloji gerektiren simülatör içeren simülasyon birimi oluşturulmuştur. Simülasyon biriminde acil servis, hasta gözlem odası, doğumhane, ultra-sound, eğitim ambulansı gibi uygulama alanları ile sayısız hasta/hastalık örneklemi yapabilme kapasitesi yaratılmıştır.
Uygulamalı eğitimlerin yapıldığı her türlü ileri teknolojik olanaklara sahip U.Ü. Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi´nde 885 yatak mevcuttur. Bu merkez, JCI (Joint Commission International) tarafından 2007 yılında 7 yıllığına akredite edilmiş, ayrıca SGS´den ISO 9001-2000 kalite belgesini almıştır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr