Genel Tanıtım
Çevre Mühendisliği Bölümü, mühendislik ve bilimin prensiplerini uygulayarak çevre kalitesini korumak ve artırmak için çalışan mühendisler yetiştirmek amacıyla 1991 yılında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde kurulmuş ve ilk lisans öğrencileri 1992 yılında eğitim-öğretime başlamıştır. Lisans programının yanı sıra Fen Bilimleri Enstitüsü (FBE) Çevre Mühendisliği Ana Bilim Dalı’nda Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programları da devam etmektedir. Çevre Mühendisliği Bölümü, 21. yüzyılın ihtiyaçlarına yanıt verebilecek mühendisler yetiştirmek amacıyla programını, kalite güvencesi ve uluslararasılaşma kavramlarını baz alarak düzenlemektedir. Bu amaç doğrultusunda, bölümümüzde 2015-2016 eğitim-öğretim yılı itibarıyla %30 İngilizce eğitime geçilmiştir. Bu kapsamda, 1 yıl yabancı dil hazırlık programı uygulanmaktadır. Ayrıca bölüm 2012 yılından bu yana MÜDEK tarafından akredite olup, EUR-ACE etiketine sahiptir. 2021 yılı itibarıyla bölümümüzdeki lisans öğrencisi sayısı, 36´sı yabancı uyruklu olmak üzere, toplam 410’dur. Bölümden mezun olan lisans öğrencisi sayısı ise Şubat 2021 itibarıyla 957´dir.
Bölüm, yükseköğretimde Çevre Mühendisliği alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanarak program yeterlilikleri sağlandığında, Çevre Mühendisliği Lisans derecesine sahip olunmaktadır.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Aday öğrencilerin Çevre Mühendisliği Bölümü´ne yerleştirilmeleri için lise ve dengi okul diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sınavdan sayısal (SAY) puan türünde, yeterli yerleştirme puanını almış olmaları gerekmektedir. Bölüme ayrıca “Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği” ve diğer ilgili mevzuatlar uyarınca yatay ve dikey geçiş yolu ile de öğrenci kabulü yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrencilerin kabul ve yerleştirme işlemleri ise, “Bursa Uludağ Üniversitesi Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Yönerge” ve Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar” dikkate alınarak gerçekleştirilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Çevre Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için, tabi olunan ders planına göre alınması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (en az 240 AKTS karşılığı) tümünün başarıyla tamamlanması, genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajın tamamlanmış olması gerekmektedir.
Çevre Mühendisliği Bölümünün amacı Çevre kalitesinin geliştirilmesine odaklanan, uluslararası düzeyde eğitim, araştırma ve hizmetleri ile toplumun ve endüstrinin ihtiyaçlarını karşılayan, bilimsel çalışmaları, mezunları ve faaliyetleri ile örnek gösterilen bir bölüm olmaktır.
Çevre Mühendisliği yeterliliklerinin kazandırılması için öğrencilere Matematik ve Temel Bilimler derslerinin yanı sıra, tasarım çalışmalarını da kapsayan mesleki zorunlu ve seçmeli dersler verilmekte, mesleki projeler yaptırılmaktadır. Ayrıca laboratuvar çalışmaları, seminer ve teknik geziler ile öğrenci kazanımları pekiştirilmektedir. Öğrenciler 40 gün işletme stajı, 15 gün laboratuvar stajı olmak üzere toplam 55 gün staj yapmaktadır.
1.ve 2. Sınıfta temel bilimler ve temel mühendislik dersleri ağırlıktayken, 3. ve 4. Sınıfların ders planlarında mesleki zorunlu ve seçmeli dersler ağırlıklı olarak yer almaktadır. 1. sınıfta ortak zorunlu dersler (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ve II, Türk Dili I ve II, Yabancı Dil I ve II) okutulmaktadır. Lisans eğitimi boyunca alınan derslerin yaklaşık %25’i seçmeli, %75’i zorunlu derslerden oluşmaktadır.
Çevre Mühendisliği Bölümü, Avrupa’daki çeşitli üniversitelerle yaptığı ikili anlaşmalar ile öğrencilerinin Erasmus programı kapsamında yurtdışında eğitim görmesine imkân sağlamakta ve aynı zamanda yurtdışından öğrenci kabul etmektedir. Bölümümüz, dahil olduğu Mevlana Değişim Programı ile dünyanın tüm bölgelerinde eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılından bu yana bölümümüz ve diğer yurtiçi yükseköğretim kurumları arasındaki Farabi Değişim Programı da devam etmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
2.
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme
becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama
becerisi.
|
3.
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
4.
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
5.
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi
|
6.
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
7.
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin
rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin
sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
8.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
9.
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
10.
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
11.
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme
becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama
becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin
rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin
sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
1,2 |
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
1,2 |
3 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme
becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama
becerisi.
|
1,2 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi
|
1,2 |
5 |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
1 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 2-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 3-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 4-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5-Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme
becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama
becerisi.
|
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
|
2 |
|
|
2,3 |
|
|
3 |
|
1,2 |
3 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
1,2 |
2 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
1,2 |
|
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. 3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
1,2,3 |
|
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
2 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin
rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin
sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
1,2,3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 2-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
1,2,3,4,5 |
|
|
1,2,3,4,5 |
5 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
1,2,3,4,5 |
2 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
1,2,3,4,5 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. 3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar. 4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
|
1,2,3 |
|
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme
becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama
becerisi.
|
|
3,4 |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
1,4,6 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
1,2,3 |
2 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin
rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin
sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı gibi çeşitli bakanlıklar ile bakanlıklara bağlı genel müdürlükler, il müdürlükleri, il/ilçe belediyeleri, üniversiteler gibi çeşitli kamu kurumlarında istihdam edilebilmektedirler. Ayrıca özel sektördeki her türlü endüstrinin çevre kirliliği ve atık yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği birimlerinde görev alabilmektedirler. Mezunlarımız, Altyapı ve Çevre yatırımlarının planlanması, tasarımı, inşaatı ve işletilmesi gibi hizmetleri gerçekleştiren mühendislik firmaları da kurabilmekte veya bu firmalarda istihdam edilebilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yazılı olarak yapılan bilimsel değerlendirme ve/veya mülakatta başarılı olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilmektedirler. Yüksek lisans başvurularında 4´lük sistemde 2,25 (100´lük sistem için 59,16) not ortalaması aranmaktadır. Lisans derecesiyle bütünleşik doktora programına başvuranların not ortalamasının ise 4’lük sistemde en az 3 olması beklenmektedir. Yüksek lisans ve doktora başvurularında YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından da geçerli not alınması gerekmektedir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirmesi “Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği”nin 32.maddesine göre yapılmaktadır.
Programı başarı ile tamamlamak için Öğrencinin Çevre Mühendisliği Lisans ders planında yer alan tüm dersleri (en az 240 AKTS) başarması, GANO`sunun en az 2,00 olması, 55 iş günü zorunlu stajını yapması ve staj komisyonu tarafından stajın başarılı bulunması, bitirme tezi yapması ve bu tezin sınav jürisi tarafından başarılı bulunması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı
Prof. Dr. F. Olcay Topaç
Bursa Uludağ Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Çevre Mühendisliği Bölümü
16059 Nilüfer/ Bursa/ Türkiye
Tel: 00 90 224 294 21 09
e-posta: olcaytopac@uludag.edu.tr
Lisans Programı Koordinatörü
Prof. Dr. Gizem EKER ŞANLI
Bursa Uludağ Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Çevre Mühendisliği Bölümü
16059 Nilüfer/ Bursa/ Türkiye
Tel: 00 90 224 294 21 16
e-posta: geker@uludag.edu.tr
Bologna Birim Koordinatörü
Prof. Dr. F. Olcay TOPAÇ
Bursa Uludağ Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Çevre Mühendisliği Bölümü
16059 Nilüfer/ Bursa/ Türkiye
Tel: 00 90 224 294 21 09
e-posta: olcaytopac@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Çevre Mühendisliği Bölümünün 3600 m2`lik kapalı alana sahip binası içerisinde 9 araştırma laboratuvarı (Katı ve Tehlikeli Atık Laboratuvarı, Su Kirliliği Laboratuvarı, Biyoteknoloji Laboratuvarı, Atıksu ve Temel İşlemler Laboratuvarı I, Atıksu ve Temel İşlemler Laboratuvarı II, Çevre Mikrobiyolojisi Laboratuvarı, Model Laboratuvarı, Çevre Kimyası ve Toprak Kirliliği Laboratuvarı, Hava Kirliliği Laboratuvarı) , 1 genel öğrenci laboratuvarı, öğrenci bilgisayar laboratuvarı ve 8 derslik bulunmaktadır. Bölüm binasında 26 kişilik kapasiteye sahip bir toplantı/seminer odası yer almaktadır. Ayrıca Endüstri Mühendisliği Bölümü binasında bulunan Aykut Barka toplantı salonu ile Otomotiv Mühendisliği Bölümü konferans salonu, fakülte toplantıları, davetli konuşmacıların seminerleri, yüksek lisans dersleri ve tez savunma sınavları için kullanılabilmektedir. Mühendislik fakültesi ana binasında öğrenciler tarafından kullanılan bir kafeterya mevcuttur. Ayrıca, akademik personelin kullanımına yönelik bir kampüs yemekhanesi bulunmaktadır. Kampüste akademik personelin baskı ve doküman çoğaltma ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak bir matbaa yer almaktadır.
Çevre Mühendisliği bölümünde tamamı daimi statüde görev yapan toplam 21 öğretim üyesi ve 4 araştırma görevlisi bulunmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BMB1002 |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
2 |
6 |
CEV1031 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FZK1071E |
BASIC PHYSICS I |
Zorunlu |
3 |
0 |
2 |
6 |
KIM1077 |
GENEL KİMYA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
MAK1003 |
TEKNİK RESİM |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
MAT1071E |
CALCULUS I |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
6 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
33 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV1038E |
ENVIRONMENTAL ENGINEERING |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK1072E |
BASIC PHYSICS II |
Zorunlu |
3 |
0 |
2 |
6 |
INS1012 |
STATİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAK1004 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
MAT1072 |
MATEMATİK II |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
6 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV2025E |
ENVIRONMENTAL CHEMISTRY I |
Zorunlu |
2 |
0 |
2 |
5 |
CEV2051 |
ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
2 |
5 |
INS3053 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
1 |
5 |
ISG201 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MAT2017 |
OLASILIK VE İSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
MAT2083 |
DİFERANSİYEL DENKLEMLER |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
3 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV2026 |
ÇEVRE KİMYASI II |
Zorunlu |
2 |
0 |
2 |
4 |
INS3054 |
HİDROLİK |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
ISG202 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
MAK2005 |
MALZEME BİLİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAK2007 |
TERMODİNAMİK I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MAK3044 |
NUMERICAL ANALYSIS |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV3023E |
UNIT OPERATIONS OF ENVIRONMENTAL ENGINEERING |
Zorunlu |
3 |
1 |
1 |
5 |
CEV3025 |
BİYOKİMYASAL PROSESLER |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
CEV3027 |
SU KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
CEV3029 |
SU GETİRME VE KANALİZASYON |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
CEV3031 |
HAVA KİRLİLİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV3028 |
İÇME SULARININ ARITILMASI |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
CEV3030E |
WASTEWATER ENGINEERING |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
CEV3032E |
AIR POLLUTION CONTROL ENGINEERING |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
CEV3034 |
KATI ATIK YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
CEV3074 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ PROJESİ |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
3 |
CEV3100 |
ÇEVRE HUKUKU VE MEVZUATI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
8 |
Toplam |
|
30 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV4041E |
INDUSTRIAL POLLUTION AND CONTROL |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
5 |
CEV4043E |
MARINE OUTFALL SYSTEMS |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV4107 |
BİTİRME PROJESİ HAZIRLIK DERSİ |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
CEV4121 |
ATIKSU ARITMA TESİSLERİNİN TASARIMI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
4 |
CEV4123 |
ÇEVRESEL MODELLEME |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV4006 |
BİTİRME PROJESİ |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
5 |
CEV4106 |
SEMİNER |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
CEV4112 |
STAJ |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
7 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
17 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV2035 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ JEOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2037 |
ÇEVREYLE UYUMLU YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2039 |
ATIKSULARIN SINIFLANDIRILMASI VE KARAKTERİZASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2101 |
ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE EKOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2103 |
TÜRKİYEDE ÇEVRE SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BED1116 |
MASA TENİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BED1122 |
TREAKİNG-ORİENTRİNG |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GSB0502 |
SANAT BİLİNCİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
GSB0504 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0506 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0508 |
GELENEKSEL TÜRK BEZEME SANATI: KAAT'I II |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
GSB0510 |
FOTOĞRAF II |
Seçmeli |
1 |
0 |
2 |
3 |
IIB1003 |
TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB2001 |
KAMU MALİYESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB3002 |
İŞ HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4001 |
GENEL İŞLETME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4003 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4004 |
GENEL PAZARLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4005 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4006 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4008 |
İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB4009 |
GENEL MUHASEBE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB5004 |
KAMU YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB5005 |
ÇEVRE YÖNETİMİ ISO14000 |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB6001 |
AVRUPA BİRLİĞİ MEVZUATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
IIB7003 |
ALTI SİGMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAK2027 |
MÜHENDİSLİK ETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MAK3028 |
PATENT VE ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV2042 |
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2100 |
KÜTLE TRANSFERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2104 |
GÖL KİRLENMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2106 |
ÇEVRE MÜHENDİSLERİ İÇİN RİSK ANALİZİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV2102 |
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV3049 |
SU TEMİNİ TARİHÇESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3065 |
AKADEMİK ARAŞTIRMA VE RAPORLAMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3037 |
ÇEVRE PLANLAMA VE UYGULAMA ESASLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3045 |
TOPRAK BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3047 |
METALLER VE TOKSİK ORGANİK BİLEŞİKLERİN MİKROBİYAL YÖNTEMLERLE GİDERİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3061 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE ETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3063 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
INS3071 |
ZEMİN MEKANİĞİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
CEV3017E |
PRINCIPLES OF WATER QUALITY CONTROL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV3059E |
INTRODUCTION TO ENVIRONMENTAL SOIL CHEMISTRY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV3067E |
CLIMATE CHANGE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV3102 |
TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3104 |
ATIKLARIN GERİDÖNÜŞÜMÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3036 |
ATIKSU TOPLAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3044 |
ATIKSU POMPALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3046 |
KİMYASAL ARITMA VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3048 |
FİZİKSEL ARITMA VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3078 |
ATIKSULARIN ARITIMINDA BİYOLOJİK SÜREÇLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3082 |
KIYI EKOSİSTEMİ VE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV3108 |
ÇEVRE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
END3072 |
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
INS3052 |
HİDROLOJİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
CEV3018E |
WATER SUPPLY AND WASTEWATER DISPOSAL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV3050E |
ATMOSPHERIC CHEMISTRY |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV3106E |
MARINE POLLUTION |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BEB4002 |
FİTNESS-GÜÇ GELİŞTİRME II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4004 |
PLATES YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4006 |
BASKETBOL YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4008 |
TENİS YENİ BAŞLAYAN II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4024 |
FUTSAL II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4026 |
TENİS ORTA SEVİYE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4028 |
EĞİTSEL OYUN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4030 |
VOLEYBOL YENİ BAŞLAYAN-II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4037 |
MASA TENİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4038 |
MASA TENİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BEB4039 |
BADMİNTON I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
BED1108 |
BADMİNTON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
CEV4013 |
ÖLÇME VE OTOMATİK KONTROL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4047 |
ARITMA ÇAMURLARININ TASFİYESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4049 |
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4055 |
ATIKSULARIN BİYOLOJİK ARITIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4069 |
HAVA KİRLİLİĞİ ÖLÇÜMLERİ VE ÖLÇÜM ESASLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4079 |
ATIKSULARDAN BİYOLOJİK NUTRİENT GİDERİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4089 |
KİRLİLİK ÖNLENMESİ VE ATIK AZALTMA TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4125 |
TOPRAK VE YERALTI SUYU KİRLİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4017E |
AIR POLLUTION SCIENCE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV4061E |
ADVANCED TREATMENT TECHNOLOGIES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV4093E |
HAZARDOUS WASTE MANAGEMENT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV4127E |
TOXICITY DETERMINATION TECHNIQUES İN BIOLOGICAL TREATMENT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
CEV4018 |
ARITMA TESİSLERİNİN BOYUTLANDIRILMASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4048 |
ARITMA TESİSLERİNİN İŞLETİLMESİ VE EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4072 |
ATIKSULARIN GERİ KULLANIM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4086 |
ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ VE STANDARTLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4090 |
AKTİF ÇAMUR MİKROBİYOLOJİSİNİN PROSES KONTROLÜNDE KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4094 |
İÇME SULARINDA DEZENFEKSİYON YAN ÜRÜNLERİ VE KONTROL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4096 |
DEPONİ MÜHENDİSLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4110 |
KATI ATIKLARIN BİYOLOJİK DÖNÜŞÜM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
CEV4102E |
ANAEROBIC TREATMENT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV4104E |
OPERATION OF SOLID AND HAZARDOUS WASTE DISPOSAL FACILITIES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
CEV4108E |
CONTAMINATED SOILTREATMENT TECHNOLOGIES |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |