YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Osmanlıca, Farsça, Yunanca, Latince gibi dilleri temel düzeyde bilme |
1, 2 |
2,3 |
Restorasyon, rölöve, kazı teknikleri hakkında bilgi sahibi olma |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Sahne sanatları ve sinema gibi diğer sanat dallarıyla bağlantı kurabilme |
1, 2 |
1, 2, 3, 4 |
Sanat eserleri hakkında analiz ve yorum yapabilme |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Sanat eserlerine dini, mitolojik, ikonografik açıdan bakabilme |
1, 2 |
1, 2, 3, 4 |
Sanat eserlerine sosyolojik ve felsefi açılardan bakma ve farklı diğer disiplinler açısından değerlendirme yeteneğini geliştirme |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Teknik resim, fotoğraf ve dia çekimi, bilgisayar kullanımı ile teknik beceriye sahip olma |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında paralellik kurma |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Derste ve ders dışında öğrendiği bilgileri, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Her tür sanat eserini tanıma ve tarihlendirebilme |
1, 2 |
1, 2, 3 |
Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme |
1, 2 |
1, 2, 3, 4 |
Müze, arşiv, kazı gibi yerlerde nasıl çalışılacağına dair bilgi edinme |
1, 2 |
1, 3, 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında paralellik kurma |
1, 2, 3 |
3, 4 |
Derste ve ders dışında öğrendiği bilgileri, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
2,3 |
1, 2 |
Her tür sanat eserini tanıma ve tarihlendirebilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Müze, arşiv, kazı gibi yerlerde nasıl çalışılacağına dair bilgi edinme |
2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Osmanlıca, Farsça, Yunanca, Latince gibi dilleri temel düzeyde bilme |
1, 2, 3 |
3, 4 |
Restorasyon, rölöve, kazı teknikleri hakkında bilgi sahibi olma |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Sahne sanatları ve sinema gibi diğer sanat dallarıyla bağlantı kurabilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Sanat eserleri hakkında analiz ve yorum yapabilme |
2, 3 |
2, 3, 4 |
Sanat eserlerine dini, mitolojik, ikonografik açıdan bakabilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Sanat eserlerine sosyolojik ve felsefi açılardan bakma ve farklı diğer disiplinler açısından değerlendirme yeteneğini geliştirme |
2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
Teknik resim, fotoğraf ve dia çekimi, bilgisayar kullanımı ile teknik beceriye sahip olma |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında paralellik kurma |
1, 2, 3 |
2, 3 |
Derste ve ders dışında öğrendiği bilgileri, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
1, 3 |
1, 2, 4, 5 |
Her tür sanat eserini tanıma ve tarihlendirebilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 4, 5 |
Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4, 5 |
Müze, arşiv, kazı gibi yerlerde nasıl çalışılacağına dair bilgi edinme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4, 5 |
Osmanlıca, Farsça, Yunanca, Latince gibi dilleri temel düzeyde bilme |
1, 2, 3 |
1, 4 |
Restorasyon, rölöve, kazı teknikleri hakkında bilgi sahibi olma |
1, 2, 3 |
1, 2, 4, 5 |
Sahne sanatları ve sinema gibi diğer sanat dallarıyla bağlantı kurabilme |
1, 2, 3 |
1, 3, 5 |
Sanat eserleri hakkında analiz ve yorum yapabilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4, 5 |
Sanat eserlerine dini, mitolojik, ikonografik açıdan bakabilme |
1, 2, 3 |
1, 3, |
Sanat eserlerine sosyolojik ve felsefi açılardan bakma ve farklı diğer disiplinler açısından değerlendirme yeteneğini geliştirme |
1, 2, 3 |
1, 3, 4, 5 |
Teknik resim, fotoğraf ve dia çekimi, bilgisayar kullanımı ile teknik beceriye sahip olma |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4, 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında paralellik kurma |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 5, 7 |
Derste ve ders dışında öğrendiği bilgileri, yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
3 |
1, 5, 6, 7 |
Her tür sanat eserini tanıma ve tarihlendirebilme |
1, 3 |
1, 2, 5, 7 |
Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 5, 7 |
Müze, arşiv, kazı gibi yerlerde nasıl çalışılacağına dair bilgi edinme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 5, 7 |
Osmanlıca, Farsça, Yunanca, Latince gibi dilleri temel düzeyde bilme |
1, 2, 3 |
2, 3, 5, 7 |
Restorasyon, rölöve, kazı teknikleri hakkında bilgi sahibi olma |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 5, 7 |
Sahne sanatları ve sinema gibi diğer sanat dallarıyla bağlantı kurabilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 5, 7 |
Sanat eserleri hakkında analiz ve yorum yapabilme |
1, 3 |
1, 2, 4, 5 |
Sanat eserlerine dini, mitolojik, ikonografik açıdan bakabilme |
1, 2, 3 |
1, 2, 4, 5, 7 |
Sanat eserlerine sosyolojik ve felsefi açılardan bakma ve farklı diğer disiplinler açısından değerlendirme yeteneğini geliştirme |
2, 3 |
1, 5, 7 |
Teknik resim, fotoğraf ve dia çekimi, bilgisayar kullanımı ile teknik beceriye sahip olma |
1, 2, 3 |
1, 2, 3, 4, 5, 7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden ? sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
|