Genel Tanıtım
1994 yılında kurulmuş olan Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü, ilk öğrencilerini aldığı 2000 yılına dek Fen-Edebiyat Fakültesi´ne bağlı diğer bölümlerin ders programlarına katkı sağlamıştır. 2001 yılında Üniversitemizin İngilizce hazırlık programı uygulamasına geçen ilk birkaç bölümü arasında yer alan Psikoloji bölümü, ilk lisans mezunlarını 2004 yılında vermiştir. Ayrıca, Bursa Uludağ Üniversitesi Psikoloji Bölümü %30 İngilizce eğitimi vermektedir.
Psikoloji Bölümü, yükseköğretimde Psikoloji Bilimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Psikoloji Bilim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM tarafından gerçekleştirilen merkezi sınavlardan (YKS) yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Psikoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü´nün temel amacı, psikoloji alanındaki evrensel bilgi birikimine ulaşabilen, bu birikimi paylaşma, sorgulama ve çoğaltma yetkinliğine sahip, mesleki etik değerlerini özümsemiş ve evrensel olana erişme sürecinde yerel gerçekleri gözden kaçırmayacak bilinçte mezunların yetiştirileceği bir bilim ortamı yaratmaktır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak gelişimini, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığını ve hangi yöntemlerle incelediğini bilmek.
|
2.
Psikoloji alanındaki temel akım, kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının ana vurgularını bilmek, karşılaştırma yapabilmek; benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını tanımak.
|
3.
Psikoloji ile diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini, temel çözümleme düzeylerini karşılaştırabilmek; Psikolojinin diğer disiplinlere ve disiplinlerarası bakış açılarına olan katkılarını tanımlayabilmek.
|
4.
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle irdeleyerek araştırma sorusu ve denence formuna dönüştürebilmek; bunların incelenmesine uygun yöntem ve araştırma desenine karar verebilmek.
|
5.
Farklı ölçme teknikleri kullanarak veri toplamak, uygun istatistik yöntemlerini kullanarak analiz etmek, bulguları yorumlama ve raporlaştırma becerilerine sahip olmak.
|
6.
Alan bilgisini ve araştırma bulgularını, etkin dil ve anlatım becerileriyle aktarabilmek.
|
7.
Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmek; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmak; alanda sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olmak
|
8.
Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından temel düzey görüşme becerilerine sahip olmak.
|
9.
Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
|
10.
Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine ve duyarlılığa sahip olmak.
|
11.
Psikoloji uygulamalarında yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, din, cinsel eğilim ve sosyoekonomik statüler gibi farklılıkların bir önyargı nedeni olmaması gerektiği anlayışını kazanmak.
|
12.
Psikoloji disiplininin yerleşik etik ilke ve değerlerini bilmek; tüm mesleki kararları, toplumsal değerleri de göz önünde tutarak, bu ilke ve değerler temelinde alarak uygulamaya dökebilmek.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından temel düzey görüşme becerilerine sahip olmak.
- Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
- Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle irdeleyerek araştırma sorusu ve denence formuna dönüştürebilmek; bunların incelenmesine uygun yöntem ve araştırma desenine karar verebilmek.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Psikoloji ile diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini, temel çözümleme düzeylerini karşılaştırabilmek; Psikolojinin diğer disiplinlere ve disiplinlerarası bakış açılarına olan katkılarını tanımlayabilmek.
- Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
- Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini bilmek; değerlendirme sürecinin katkı ve sınırlılıklarının farkında olmak; alanda sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olmak
- Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak gelişimini, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığını ve hangi yöntemlerle incelediğini bilmek.
- Psikoloji alanındaki temel akım, kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının ana vurgularını bilmek, karşılaştırma yapabilmek; benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını tanımak.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Psikoloji disiplininin yerleşik etik ilke ve değerlerini bilmek; tüm mesleki kararları, toplumsal değerleri de göz önünde tutarak, bu ilke ve değerler temelinde alarak uygulamaya dökebilmek.
- Psikoloji uygulamalarında yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, din, cinsel eğilim ve sosyoekonomik statüler gibi farklılıkların bir önyargı nedeni olmaması gerektiği anlayışını kazanmak.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Farklı ölçme teknikleri kullanarak veri toplamak, uygun istatistik yöntemlerini kullanarak analiz etmek, bulguları yorumlama ve raporlaştırma becerilerine sahip olmak.
- Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
- Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine ve duyarlılığa sahip olmak.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Türkiye'de psikoloji alanındaki gelişmeler, araştırmalar, sorunlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi birikimine ve duyarlılığa sahip olmak.
- Alan bilgisini ve araştırma bulgularını, etkin dil ve anlatım becerileriyle aktarabilmek.
- Psikoloji uygulamalarında yaş, cinsiyet, ırk, etnik grup, ulusal kimlik, din, cinsel eğilim ve sosyoekonomik statüler gibi farklılıkların bir önyargı nedeni olmaması gerektiği anlayışını kazanmak.
- Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
- Psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından temel düzey görüşme becerilerine sahip olmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanla ilgili farklı konularda ikna edici nitelikte argümanlar sunabilmek için bilimsel ürün ve veri tabanlarından bilgilere ulaşıp değerlendirebilmek.
- Psikoloji alanındaki temel akım, kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının ana vurgularını bilmek, karşılaştırma yapabilmek; benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını tanımak.
- Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle irdeleyerek araştırma sorusu ve denence formuna dönüştürebilmek; bunların incelenmesine uygun yöntem ve araştırma desenine karar verebilmek.
- Psikoloji ile diğer disiplinlerin varsayım ve yöntemlerini, temel çözümleme düzeylerini karşılaştırabilmek; Psikolojinin diğer disiplinlere ve disiplinlerarası bakış açılarına olan katkılarını tanımlayabilmek.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Psikoloji Bölümü mezunları "Psikoloji Lisans" derecesiyle diploma almaktadırlar. Bu diplomaya sahip olanlar resmi ve özel hastanelerde, kreş ve anaokullarında, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, sanayi ve endüstri kuruluşlarında, rehberlik merkezlerinde, Emniyet müdürlüklerinde, adli kurumlarda (aile mahkemeleri, ceza ve tevkif evleri), psikoteknik laboratuarlarında "psikolog" unvanıyla görev yapabilmektedir. Bazı koşullar yerine getirildiğinde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı kurumlarda da çalışma olanakları bulunmaktadır. Öte yandan, psikoloji lisans mezunlarının psikolojinin alt alanlarında (klinik psikoloji, sosyal psikoloji, gelişim psikolojisi, endüstri/örgüt psikolojisi, nöropsikoloji gibi) uzman olarak sorumluluk alabilmeleri için yüksek lisans ve doktora yapmaları hem meslek etiği hem de kişisel ve bilimsel gelişim açısından özellikle önerilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarına kayıt yaptırabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencinin bir derse ve ilgili değerlendirmelere katılabilmesi için dönem başında danışman onayını da alarak o derse kayıt yaptırmış olması gerekir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ders sorumlusu, gerekli gördüğü durumlarda ödev, kısa sınav, sunuş ve rapor yazma gibi ek değerlendirmeler uygulayabilir. Tüm bu değerlendirmelerin dönem sonu ders başarı notuna etki oranları dönemin ilk haftalarında öğrencilere bildirilir. Yönetmelik gereği, yarıyıl sonu sınavının dönem sonu başarı notuna etki oranı % 50 olmak zorundadır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az % 70`ine devam etmiş olması gerekir. Tüm değerlendirmeler 100 puan üzerinden gerçekleştirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. FD ve FF notlarından birini alan öğrenci, eğer ders programın zorunlu dersleri arasında ise aynı derse açıldığı ilk dönemde tekrar kaydolmak zorundadır. Eğer başarısız olunan ders seçmeli ders ise, öğrenci eşdeğer bir başka seçmeli ders alarak başarısız olduğu dersin yerine saydırabilir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Leman Pınar TOSUN
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji Bölümü
16059 Görükle/Bursa
Tel: +90 224 2941874
Fax: +90 224 2941897
E-mail: pinart@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç. Dr. Fatih ÖZDEMİR
Bursa Uludağ Üniversitesi
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji Bölümü
16059 Görükle/Bursa
Tel: +90 224 2955072
Fax: +90 224 2941897
E-mail: fatihozdemir@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Deneysel Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Sosyal Psikoloji ve Uygulamalı Psikoloji olmak üzere dört Anabilim Dalı içinde yapılanmış olan Psikoloji Bölümü´nün kadrosu tam-zamanlı olarak görev yapan 3 profesör, 1 doçent, 4 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi doktor ve 11 araştırma görevlisinden oluşmaktadır. Duygusal, bilişsel ve davranışsal süreçler ile bu süreçlerin bilimsel analizinde geçerli olan yöntemlerin tanıtılmasını içeren zorunlu ve seçimlik alan derslerinin yanı sıra, felsefe, sosyoloji, tarih, ekonomi ve biyoloji gibi bilim dallarından öğrencilerin bakış açılarını genişletecek dersler lisans programında yer almaktadır. Eğitim-öğretim ve araştırma etkinliklerinde kullanılmak üzere hazırlanmış olan bir Uygulamalı Psikoloji Laboratuarı´na da sahip olan Bölüm, öğrencileri için Erasmus, Farabi ve Mevlana gibi değişim programları kapsamında yurtiçinde veya yurtdışında bir ya da iki dönem eğitim görme olanağı da sunmaktadır. İsteğe bağlı staj uygulamasından yararlanan öğrenciler bu etkinliği transkriptlerine işletebilmektedirler.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS1001 |
FELSEFEYE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
PSI1001 |
INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
PSİ1003 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
SSY1003 |
ANTROPOLOJİYE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
SSY1071 |
SOSYOLOJİYE BAŞLANGIÇ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH1073 |
KÜLTÜR TARİHİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYL1188 |
MODERN BİYOLOJİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
IKT1004 |
EKONOMİYE GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
PSI1002 |
INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
PSİ1004 |
INTRODUCTION TO RESEARCH METHODS |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
TRH1074 |
KÜLTÜR TARİHİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2209 |
İSTATİSTİK I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2001 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2003 |
SOSYAL PSİKOLOJİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2007 |
RESEARCH METHODS İN BEHAVIORAL SCIENCES |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2009 |
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
EKO2210 |
İSTATİSTİK II |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
7 |
PSİ2004D |
SOSYAL PSİKOLOJİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2006D |
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2012 |
ERGENLİK VE YETİŞKİNLİKTE GELİŞİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ2014 |
READINGS İN PSYCHOLOGY |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PSİ3001 |
KİŞİLİK KURAMLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3003 |
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3005 |
PSİKOLOJİK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3007 |
PSYCHOPATHOLOGY I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PSİ 3006 |
DUYUM VE ALGI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3004 |
PSİKOLOJİ TARİHİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3008 |
PSYCHOPATHOLOGY II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PSI4004 |
PSİKOLOJİDE MESLEKİ ETİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
8 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
22 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD111 |
ALMANCA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
FRANSIZCA I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD112 |
ALMANCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
FRANSIZCA II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FLS3083 |
PHILOSOPHY OF MIND |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
FLS3083 |
ZİHİN FELSEFESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3065 |
MEMORY AND MEMORY PROCESSES |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3067 |
THEORIES İN SOCIAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3061 |
DEVELOPMENTAL SOCIAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3063 |
STRESS MANAGEMENT and ADJUSTMENT |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SSY3079 |
CITY AND SOCIETY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SSY3079 |
KENT VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PSI3052 |
INTRODUCTION TO NEUROPSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3054 |
COMMUNITY MENTAL HEALTH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3056 |
SELECTED TOPICS İN SOCIAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3060 |
COGNITIVE PROCESSES |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3068 |
EXERCISE PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3090 |
DISASTER AND TRAUMA PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI3092 |
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3054 |
TOPLUMSAL RUH SAĞLIĞI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3056 |
SOSYAL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3064 |
EVOLUTIONARY PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ3090 |
AFET VE TRAVMA PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SSY3080 |
TOPLUMSAL CİNSİYET VE İKTİDAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ARK0505 |
MİTOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0507 |
ANADOLU UYGARLIKLARI (GENEL SEC.) |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0508 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0509 |
ANTİK ÇAĞ MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0512 |
ROMA MİMARİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0514 |
ANTİK ÇAĞDA BURSA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0516 |
ANTİK ÇAĞDA ANITSAL YAPILAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0517 |
ARKEOLOJİ’NİN GİZEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0518 |
ANTİK DÖNEMDE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0519 |
ANTİK DÖNEMDE MÜHENDİSLİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0520 |
ANTİK PARANIN ÖYKÜSÜ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0521 |
ANTİK ÇAĞDA EKONOMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
ARK0541 |
ANTİK KENTLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
BYL0510 |
GÖLLERDE YAŞAM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0512 |
ENDÜSTRİYEL ENZİMOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0514 |
GENETİK VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0515 |
BİYOLOJİK VE KÜLTÜREL EVRİM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0516 |
BİYOKİMYA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0517 |
DAVRANIŞ GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0518 |
GENETİK VE EVCİLLEŞTİRMENİN KÖKENİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0521 |
SAĞLIĞIMIZ VE BİYOKİMYA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0525 |
PARK VE ORMAN AĞAÇLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0526 |
BİYOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0527 |
İNSAN DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0528 |
CANLI BİTKİ MÜZELERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0529 |
PALEOBOTANİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0531 |
DOKU BİYOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
BYL0537 |
TOZLAŞMA BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BYL0539 |
DENİZ BİYOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0501 |
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0502 |
SİYASİ COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
COG0503 |
ÇEVRE SORUNLARI VE COĞRAFYA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
COG0504 |
ORTADOĞU COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
5 |
FLS 0525 |
BİLİM TARİHİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0501 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0511 |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0512 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0515 |
İNSAN HAKLARI VE ETİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0516 |
FELSEFEYE BAŞLANGIÇ II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
FLS0528 |
BİLİM VE FELSEFE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0532 |
EKOLOJİ FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS0534 |
BİLİM FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0508 |
DOĞA FELSEFESİ TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FZK0509 |
DOĞANIN SIRLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GSB0503 |
MÜZİK KÜLTÜRÜNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
GSB0505 |
TÜRK SANAT MÜZİĞİNE GİRİŞ I |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
4 |
KIM0501 |
KİMYA VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0504 |
KİMYA TARİH |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0505 |
TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KIM0510 |
KİMYASAL RİSKLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KMY0502 |
ÇEVRE BİLİMLERİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KMY0504 |
KİMYA TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
KMY0508 |
BİLİM VE TEKNOLOJİ TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0503 |
LİNEER CEBİR I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0504 |
LİNEER CEBİR II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0505 |
SOYUT MATEMATİK I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0506 |
SOYUT MATEMATİK II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0535 |
MATEMATİK TARİHİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MAT0538 |
VEKTÖREL ANALİZ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0503 |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0504 |
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ORGANİZMALAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBG0505 |
İNSAN GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0506 |
PSİKİYATRİK HASTALIKLAR GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0507 |
LİPOPROTEİN METABOLİZMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0508 |
OBEZİTE VE GENLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0509 |
KANSER BİYOLOJİSİ VE GENETİĞİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBG0510 |
GEN TEDAVİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
SAT0501 |
ANADOLU SANATI I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0504 |
ANADOLU SANATI II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0505 |
ÇAĞLAR BOYU İSTANBUL |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0508 |
BARINAKTAN KENTE YERLEŞİM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0509 |
ANADOLU OSMANLI MİMARİSİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0510 |
ANADOLU'DA OSMANLI MİMARİSİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0511 |
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SAT0512 |
ORTA ÇAĞDAN GÜNÜMÜZE AVRUPA RESİM SANATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0501 |
GÜNÜMÜZ DİL SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0503 |
TÜRK TİYATROSU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0504 |
BATI EDEBİYATI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0505 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN VE ÖYKÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0506 |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATINDA ŞİİR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0509 |
EDEBİYAT VE HAYAT |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0510 |
ETKİLİ KONUŞMA YÖNTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0511 |
TEMEL OSMANLI TÜRKÇESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0512 |
EDEBİYAT VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TDE0514 |
OSMANLI TÜRKÇESİ METİNLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0502 |
ÇAĞDAŞ ORTA ASYA TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0503 |
TÜRK TASAVVUF KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0505 |
ORTADOĞU TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0506 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0510 |
LATİNCE (METİNLER) |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
TRH0512 |
TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
FLS4075 |
CURRENT PHILOSOPHICAL PROBLEMS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4059 |
SELECTED TOPICS IN DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4061 |
PSİKOLOJİK TESTLER |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSI4063 |
CONTEMPORARY ISSUES İN COGNITIVE PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4085 |
HUMAN RIGHTS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4089 |
SPOR PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4089 |
SPORT PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4101 |
INDIVIDUAL RESEARCH PROJECT İN PSYCHOLOGY I |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4059 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4063 |
BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE ÇAĞDAŞ KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4065 |
PSİKOTERAPİ KURAMLARI I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4065 |
THEORIES OF PSYCHOTHERAPY I |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4067 |
SELECTED TOPICST İN INDUSTRIAL/ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4069 |
THOUGHT AND DECISION PROCESSES |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4071 |
NEUROPSYCHOLOGICAL TESTING |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4073 |
ALAN UYGULAMASI I |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4073 |
FIELD PRACTICE I |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4075 |
CONTEMPORARY ISSUES İN SOCIAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4075 |
SOSYAL PSİKOLOJİDE ÇAĞDAŞ KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4081 |
HEALTH PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4081 |
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4083 |
PHYSIOLOGY OF PSYCHOPATHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4083 |
PSİKOPATOLOJİNİN FİZYOLOJİK TEMELLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
SSY4051 |
MODERN DÜNYADA KADIN |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
KMY0501 |
KİMYA VE TOPLUM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KMY0503 |
ENERJİ VE ÇEVRE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
KMY0505 |
TÜRKİYEDE KİMYA ENDÜSTRİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0502 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0503 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ0508 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
PSİ0509 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4002 |
CULTURE AND PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4060 |
ENVIRONMENTAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4062 |
SELECTED TOPICS İN CLINICAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4064 |
CONTEMPORARY TOPICS İN DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4066 |
SELECTED TOPICS İN COGNITIVE PSYCHOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4090 |
PSİKOTERAPİ KURAMLARI II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4090 |
THEORIES OF PSYCHOTHERAPY II |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSI4102 |
INDIVIDUAL RESEARCH PROJECT İN PSYCHOLOGY II |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4002 |
KÜLTÜR VE PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4060 |
ÇEVRESEL PSİKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4062 |
KLİNİK PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4064 |
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE ÇAĞDAŞ KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4066 |
BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4068 |
ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4068 |
PSYCHOPATHOLOGY OF CHILDHOOD AND ADOLESCENCE |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4070 |
DUYGULAR PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4070 |
PSYCHOLOGY OF EMOTIONS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4072 |
BELLEK VE BELLEK BOZUKLUKLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4072 |
MEMORY AND MEMORY DISORDERS |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4076 |
PSİKOLOJİK TESTLER II |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4080 |
GÖRÜŞME TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4082 |
PSİKOFARMAKOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4082 |
PSYCHOPHARMACOLOGY |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4084 |
DİN PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
6 |
PSİ4088 |
ALAN UYGULAMASI II |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
PSİ4088 |
FIELD PRACTICE II |
Seçmeli |
0 |
3 |
0 |
6 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |