Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Genel Tanıtım
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 2020 yılında kurulmuş olup 2020-2021 yılı eğitim öğretim güz döneminde ilk öğrencilerini almıştır.
Ders müfredatı kapsamında toplam 240 AKTS´lik ders başarı ile tamamlandığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında "LİSANS" derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir. Ayrıca, bölüm yönetim kurulunca onaylanan sayılarda yatay geçiş ile bölüm yönetim kurulunca belirlenen ve YÖK tarafından onaylanan sayılarda dikey geçiş yapan öğrenci kabul edilmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında lisans derecesine sahip olabilmek için müfredatta belirtilen ve toplam 240 AKTS´lik zorunlu ve seçmeli dersi başarı ile tamamlamış ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Birey ve toplumların sağlık durumu ve refahını geliştirmek, tedavi yaklaşımları ve korucuyu sağlık programları ile hastalıkların önlenmesini sağlamak ve bireylerin yaşam kalitesini arttırmayı amaçlayan, mesleki otonomisi olan ve uluslararası standartlarda lisans düzeyinde eğitim almış fizyoterapistler yetişir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Fizyoterapi alanında kullanabileceği temel tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili temel bilgiye ana hatlarıyla sahiptir.
|
2.
Fizyoterapi uygulamalarında kullanabileceği fizyoterapiye özgü etik, yeterli, güncel ve güvenilir değerlendirme, tedavi programı planlama, uygulama, tedaviyi sonlandırma ve programı değiştirme bilgisine sahiptir.
|
3.
Fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemleri ile ilgili kazandığı bilgiyi ilişkilendirerek yorumlar, bireye özgü değerlendirme yöntemlerini uygular, fizyoterapi tanısını koyar, bireye özgü fizyoterapi programını planlar, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular, gerektiği durumlarda tedaviyi sonlandırır veya programı değiştirir.
|
4.
Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme becerisine perspektifinde edindiği bilgileri sorgulama, değiştirme ve geliştirme becerisine sahiptir.
|
5.
Mesleki uygulamalarında, disiplin içi, disiplinler arası ve disiplinler ötesi bağımsız ve etkin çalışabilme yetkinliğine sahiptir.
|
6.
Fizyoterapi ile ilgili bilimsel bir çalışmayı planlama, bağımsız olarak yürütme, elde ettiği verileri yorumlama ve çalışmayı bir çıktı ile sonlandırma yetkinliğine sahiptir.
|
7.
Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme, yeni fikirler geliştirme, mevcut uygulamaları eleştirel yaklaşımla değerlendirme ve mesleki ilgi alanına yönelme yetkinliğine sahiptir.
|
8.
Fizyoterapi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünce ve soruna ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahiptir.
|
9.
Fizyoterapi ve sağlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanma yetkindir.
|
10.
Fizyoterapi ile ilgili bilimsel ve klinik verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme yetkinliğine sahiptir.
|
11.
Fizyoterapi ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme becerisine perspektifinde edindiği bilgileri sorgulama, değiştirme ve geliştirme becerisine sahiptir.
- Fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemleri ile ilgili kazandığı bilgiyi ilişkilendirerek yorumlar, bireye özgü değerlendirme yöntemlerini uygular, fizyoterapi tanısını koyar, bireye özgü fizyoterapi programını planlar, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular, gerektiği durumlarda tedaviyi sonlandırır veya programı değiştirir.
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Fizyoterapi alanında kullanabileceği temel tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili temel bilgiye ana hatlarıyla sahiptir.
- Fizyoterapi uygulamalarında kullanabileceği fizyoterapiye özgü etik, yeterli, güncel ve güvenilir değerlendirme, tedavi programı planlama, uygulama, tedaviyi sonlandırma ve programı değiştirme bilgisine sahiptir.
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Fizyoterapi ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
- Fizyoterapi ile ilgili bilimsel ve klinik verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme yetkinliğine sahiptir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Fizyoterapi ile ilgili bilimsel bir çalışmayı planlama, bağımsız olarak yürütme, elde ettiği verileri yorumlama ve çalışmayı bir çıktı ile sonlandırma yetkinliğine sahiptir.
- Mesleki uygulamalarında, disiplin içi, disiplinler arası ve disiplinler ötesi bağımsız ve etkin çalışabilme yetkinliğine sahiptir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Fizyoterapi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünce ve soruna ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahiptir.
- Fizyoterapi ve sağlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanma yetkindir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme, yeni fikirler geliştirme, mevcut uygulamaları eleştirel yaklaşımla değerlendirme ve mesleki ilgi alanına yönelme yetkinliğine sahiptir.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme becerisine perspektifinde edindiği bilgileri sorgulama, değiştirme ve geliştirme becerisine sahiptir. |
2 |
2 |
Fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemleri ile ilgili kazandığı bilgiyi ilişkilendirerek yorumlar, bireye özgü değerlendirme yöntemlerini uygular, fizyoterapi tanısını koyar, bireye özgü fizyoterapi programını planlar, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular, gerektiği durumlarda tedaviyi sonlandırır veya programı değiştirir. |
2 |
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm öneriler 2-Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. 3-Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 4-Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizyoterapi alanında kullanabileceği temel tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili temel bilgiye ana hatlarıyla sahiptir. |
1 |
1 |
Fizyoterapi uygulamalarında kullanabileceği fizyoterapiye özgü etik, yeterli, güncel ve güvenilir değerlendirme, tedavi programı planlama, uygulama, tedaviyi sonlandırma ve programı değiştirme bilgisine sahiptir. |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2-Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. 3-Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizyoterapi ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
6 |
6 |
Fizyoterapi ile ilgili bilimsel ve klinik verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme yetkinliğine sahiptir. |
6 |
6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 3-Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. 4-Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5-Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 6-Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 7-Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. 8-Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Mesleki uygulamalarında, disiplin içi, disiplinler arası ve disiplinler ötesi bağımsız ve etkin çalışabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
3 |
Fizyoterapi ile ilgili bilimsel bir çalışmayı planlama, bağımsız olarak yürütme, elde ettiği verileri yorumlama ve çalışmayı bir çıktı ile sonlandırma yetkinliğine sahiptir. |
3 |
3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 4-Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Fizyoterapi ve sağlık alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanma yetkindir. |
5 |
5 |
Fizyoterapi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünce ve soruna ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 2-Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 6-Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. 7-Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 8-Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 9-Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Meslekle ilgili yaşam boyu öğrenme, yeni fikirler geliştirme, mevcut uygulamaları eleştirel yaklaşımla değerlendirme ve mesleki ilgi alanına yönelme yetkinliğine sahiptir. |
4 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. 3-Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. 4-Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. 5-Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Fizyoterapist olarak mezun edilen öğrencilerimiz ortopedik rehabilitasyon, nöroloji ve nöroşiruriji rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, serebral paralizi ve kas hastalıkları başta olmak üzere pediatrik rehabilitasyon, el yaralanma ve cerrahilerini takiben rehabilitasyon, romatizmal hastalıklar, kadın sağlığı, sporcu sağlığı, cerrahiler sonrası rehabilitasyon, yoğun bakım, termal uygulamalar başta olmak üzere sağlık turizmi ve mesleki rehabilitasyon gibi sağlığın korunması ve kazanılması hedeflenen birçok alanda çalışabilirler. Ayrıca, ulusal veya uluslararası üniversitelerde akademik ve bilimsel alanlarda çalışabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayarak fizyoterapist unvanı almış bireyler ALES ve yabancı dil sınav sonuçlarına göre lisansüstü eğitim programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosu tarafından alınan "Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği"nin 32.maddesi gereği uygulanır.
Programdan mezun olabilmek için müfredatta belirtilen ve toplam 240 AKTS´lik zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlamış ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Görükle Kampüsü, P. K. 16059, Nilüfer, Bursa, Türkiye
Bölüm Sekreterliği:
(+90 224) 295 5374
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 1444 m² kapalı alan içinde bölüme ait 2 uygulama laboratuvarı ile fakülteye ait 4 derslik, 1 amfi ve 2 yüksek öğrenim dersliği bulunmaktadır.
2020 yılında kurulan bölüm kadrosunda tam zamanlı çalışan 2 profesör, 1 doktor öğretim üyesi ile 1 doktor öğretim görevlisi bulunmaktdaır.
Klinik uygulamalar Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi klinikleri, Bursa´daki diğer devlet hastanelerinde ve özel kliniklerde yapılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR1001 |
ANATOMİ I |
Zorunlu |
4 |
4 |
0 |
6 |
FTR1003 |
FİZYOLOJİ I |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FTR1005 |
FİZYOTERAPİNİN TEMEL İLKELERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR1007 |
BİYOFİZİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR1009 |
BİYOKİMYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR1011 |
BESLENME İLKELERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FTR1013 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
PSİ1071 |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR1002 |
ANATOMİ II |
Zorunlu |
4 |
4 |
0 |
6 |
FTR1004 |
FİZYOLOJİ II |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
4 |
FTR1006 |
TEMEL PATOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
FTR1008 |
İŞLEVSEL ANATOMİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
6 |
FTR1010 |
KLİNİK BİYOMEKANİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR1012 |
HAREKET VE İŞLEVSEL GELİŞİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR2001 |
TEMEL ÖLÇME TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FTR2003 |
TEMEL DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
FTR2005 |
TEMEL ELEKTROTERAPİ UYGULAMALARI |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FTR2007 |
MANİPULATİF TEDAVİ I |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
FTR2009 |
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR2011 |
ISI,IŞIK VE HİDROTERAPİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
10 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR2002 |
TEMEL EGZERSİZ YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
3 |
2 |
0 |
4 |
FTR2004 |
MANİPULATİF TEDAVİ II |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
FTR2006 |
AĞRI VE İNFLAMASYONDA TEMEL FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2090 |
TEMEL FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON MESLEKİ UYGULAMA |
Zorunlu |
1 |
8 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
17 |
Toplam |
|
30 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR3001 |
PROPRİYOSEPTİF NÖROMUSKÜLER FASİLİTASYON TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
FTR3003 |
ORTOPEDİK REHABİLİTASYON |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR3005 |
PEDİATRİK REHABİLİTASYON |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
FTR3007 |
PULMONER REHABİLİTASYON |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
FTR3011 |
KİNEZYOLOJİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR3002 |
İNME REHABİLİTASYONU |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
FTR3004 |
NÖROLOJİK REHABİLİTASYON |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR3008 |
KARDİYAK REHABİLİTASYON |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
FTR3010 |
ORTEZ VE REHABİLİTASYONU |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3012 |
KİNEZYOLOJİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR2013 |
DÂHİLİ BİLİMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR2017 |
İŞLEVSEL NÖROANATOMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2019 |
İŞİTME VE KONUŞMA TERAPİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2021 |
FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIKLI YAŞAM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2023 |
DÂHİLİ BİLİMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2015 |
KLİNİK PATOLOJİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
4 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR2008 |
MUSKULOSKELETAL SORUNLARDA TEMEL FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR2012 |
CERRAHİ BİLİMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR2014 |
KANITA DAYALI ELEKTROTERAPİ UYGULAMALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
FTR2016 |
SAĞLIK HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2024 |
CERRAHİ BİLİMLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR2010 |
DOLAŞIM SORUNLARINDA TEMEL FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
FTR2020 |
DOLAŞIM SORUNLARINDA TEMEL FİZYOTERAPİ YAKLAŞIMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
RES4510 |
SİNEMA VE MEDYA II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
YAD254 |
MESLEKİ İNGİLİZCE II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR3009 |
PROTEZ VE REHABİLİTASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3015 |
KADIN VE ERKEK SAĞLIĞINDA REHABİLİTASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3017 |
GERİATRİK HASTALARDA REHABİLİTASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR3006 |
SPOR REHABİLİTASYONU |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
FTR3016 |
EL REHABİLİTASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3016 |
İŞ UĞRAŞI TERAPİSİ VE EL REHABİLİTASYONU |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
FTR3018 |
İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
FTR3018 |
YUTMA BOZUKLUKLARINDA DEĞERLENDİRME VE REHABİLİTASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3020 |
KADIN SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3022 |
FİZYOTERAPİDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR3024 |
YUTMA BOZUKLUKLARININ DEĞERLENDİRME VE REHABİLİTASYONU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
2 |
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
FTR4009 |
EVDE BAKIM HİZMETLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
HEM4008 |
EPİDEMİYOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
FTR4010 |
MESLEKİ İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |