Polimer Malzemeler Anabilim Dalı 2018 yılında bir profesör, üç doçent ve iki doktor öğretim üyesinin katılımıyla kuruldu. 2025 yılı Şubat ayı itibari ile beş profesör ve dört doçent öğretim üyesi ile eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
2
Verilen Derece
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Polimer Malzemeler alanında doktora derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Doktora
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Lisans ve Yüksek Lisans diploması ile fen bilimleri için sayısal puan türünde Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır. İngilizce dilinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından B.U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine B.U.Ü. Senatosu karar verir. Yabancı uyruklu adaylarda TÖMER tarafından verilen Türkçe yeterlik ve ilgili ALES sınavı sonuç belgesi veya YÖK tarafından uluslararası düzeyde eşdeğer kabul edilen GRE, GMAT ve benzeri sınavların herhangi birinden sınav sonuç belgesi aranır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bursa Uludağ Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Uygulama Esasları dikkate alınacaktır. “(1) Anabilim dalı tarafından yapılacak giriş sınavlarına çağrılacak adayların belirlenmesi için tüm adaylar ön değerlendirmeye tabi tutulur. Bu ön değerlendirme ALES puanı ve mezuniyet not ortalaması (ALES %50/ GANO %50) dikkate alınarak yapılır.” “(2) Yabancı uyruklu öğrencilerin yüksek lisans programına kabulünde, mezuniyet not ortalamasının %50’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sınavına ilişkin sonucun %50’si dikkate alınır. Ön değerlendirmeyi geçen adaylar yüksek lisans için en az altmışbeş (65) puandan itibaren sıralanırlar.” “Başvuruların ön değerlendirilmesinde sınava alınacak olan adayların sayısı, anabilim dalı tarafından önerilen kontenjan on beş (15) ve daha az olan programlarda otuz (30), on beşin (15)’in üzerindeki programlarda ise kontenjan sayısının iki (2) katı olacak şekilde belirlenir.” Anabilim dalının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun onanıyla, sınava çağrılacak öğrenci sayısı kontenjanın dört (4) katına kadar çıkarılabilir. Sıralamaya göre son sırada aynı puana sahip birden fazla adayın olması halinde bu adayların tamamı giriş sınavına çağrılır.”
7
Program Profili
Ülkemizdeki Polimer Malzemeler alanında ihtiyaç duyulan insan gücüne katkı sağlar.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1.
Öğrenciler lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar.
2.
Öğrenciler kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
3.
Öğrenciler alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4.
Öğrenciler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
5.
Öğrenciler alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
6.
Öğrenciler en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
7.
Öğrenciler çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme ve takım oluşturma bilinci kazanır.
8.
Öğrenciler alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9.
Öğrenciler alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
10.
Öğrenciler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği
TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
Öğrenciler lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar.
1,2
1,2,3
1,3,4
1
1,2
1,2
2
Öğrenciler kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
1,2
2,3
3
1
2,4
2,3
3
Öğrenciler alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
2
2,3
1,2,3
1
2,4
3
4
Öğrenciler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
1
2
2,3
1
2,3,4
1,2,3
5
Öğrenciler alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
2
1,2,3
2
1
1,4
2
6
Öğrenciler en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
1
3
1
-
3
2,3
7
Öğrenciler çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme ve takım oluşturma bilinci kazanır.
2
1
2,3
1
1,2
1,2,3
8
Öğrenciler alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
3
2
1
3,4
1
9
Öğrenciler alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
1
2,3
1,2
1
1,4
3
10
Öğrenciler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
1,2
3
3
1
1
1,3
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği
TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
Öğrenciler lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar.
1
2,3
1,2
1
4
1,2,3,4
2
Öğrenciler kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada uzmanlaşır.
1
1,3
2
1
1
2,3
3
Öğrenciler alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
2
2,3
2
1
3,4
1,3,4
4
Öğrenciler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırma sonuçlarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
1
1
2
1
2,3,4
2
5
Öğrenciler alanındaki bir problemi bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde uygular.
2
1,3
1,2
1
1,4
3
6
Öğrenciler en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir.
1
2
2
1
1
3
7
Öğrenciler çalışmalarında bireysel sorumluluk alabilme ve takım oluşturma bilinci kazanır.
1,2
2
3
1
1,2
1,2,3
8
Öğrenciler alanının gerektirdiği ileri bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1
1
2
1
3,4
2,3
9
Öğrenciler alanıyla ilgili bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
1,2
1,2,3
3
1
1,2
2
10
Öğrenciler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
2
2,3
3
1
1,2
4
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Pek çok kamu ve özel sektörde; AR-GE faaliyetlerinde, uzman, uzman yardımcısı, proje yöneticisi ve araştırmacı olarak istihdam edebilir, Üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Pek çok kamu ve özel sektörde; AR-GE faaliyetlerinde, uzman, uzman yardımcısı, proje yöneticisi ve araştırmacı olarak istihdam edebilir, Üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
“Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" geçerlidir.
12
Mezuniyet Koşulları
BUÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği uyarınca aşağıdaki ilkeler takip edilecektir. “MADDE 34 – (1) Doktora programının kapsamına ilişkin esaslar şunlardır: a) Doktora programına, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrencilerin mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS’den başarılı olmaları gerekir. Bu kredi yükünün bir eğitim-öğretim yılı için 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla, ders aşamasında en az sekiz ders ve seminerden oluşması; geri kalan yükün ders aşaması sonrası seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından sağlanması zorunludur. b) Bütünleşik doktora programındaki öğrenciler için mezuniyet koşulu, en az on dört ders, seminer, yeterlik sınavı ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. c) Öğrencinin mezun olabilmesi için ayrıca Senato kararı ile belirlenen yayın veya bilimsel faaliyet şartını yerine getirmesi zorunludur.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Murat YAZICI 0224 294 26 30 İdari personel: Günay Aksakal PÖHRENKÇİ 0 (224) 294 2600 polimerad@uludag.edu.tr Adres: Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Öğrencilerimiz başta Otomotiv, Tekstil ve İnşaat Mühendisliği ve Kimya Bölümü laboratuvarları olmak üzere programa destek veren üniversitemiz laboratuvarlarından faydalanabilir.