Geri Dön Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
1998-1999 Eğitim-Öğretim yılından 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılına kadar bir bütün olarak yürütülen Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programına, Sınıf Eğitimi, Matematik, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Bilim dallarının ayrı ayrı yüksek lisans programları açmaları nedeniyle, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılından itibaren öğrenci alınmamaya başlanmıştır. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı olarak tekrar açılmış ve halihazırda öğrenci almaya devam etmektedir. Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı 1 profesör, 3 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 1 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 proje asistanı ile eğitim-öğretim hizmeti sunmaktadır.
2
Verilen Derece
Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
İlanda belirtilen alanlardan lisans diplomasına sahip olmak; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavından (ALES) ilanda belirtilen puanı almış olmak; ilanda belirtilen yabancı dil yeterlilik koşunu sağlamak.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Okul Öncesi Eğitimi veya ilgili diğer disiplinlerdeki lisansüstü programlarda yer alan derslerden en az 24 kredi (120 AKTS karşılığı) almış, tamamını tamamlamış, ağırlıklı ortalaması 100 üzerinden en az 70 olan, ve yüksek lisans tezlerini jüri önünde başarıyla savunan adaylara Okul Öncesi Eğitimi alanında yüksek lisans derecesi verilecektir.
7
Program Profili
Bu programın amacı okul öncesi eğitimi alanına ilişkin bilgi, beceri ve tutumlara sahip, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, bilimsel araştırma yürütecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilen, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzmanlar yetiştirmektir.
Hedefler
1.Okul öncesi eğitimi alanında yüksek lisans eğitimi veren, araştırmalar yapılan, fiziki ve akademik sürekliliğini sağlayan ve geliştiren donanımlı bir bilim dalı haline gelmek.
2.Okul öncesi eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim sorunlarına, nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini etkin biçimde kullanarak çözümler üreten, programlar tasarlayan, geliştiren ve uygulayan bir araştırma ortamı oluşturmak.
3.Okul öncesi eğitiminde uygulamalar sırasında, ortaya çıkan güncel sorunlar veya öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlardan esinlenerek çözümler üreten ve programlar geliştiren bir bilim dalı haline gelmek.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1. Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
2. Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
3. Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
4. Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
5. Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
6. Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
7. Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir.
  • Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir.
  • Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
  • Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir.
BECERİ Bilişsel - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2,3 1,2
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3 1,2,3
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2 1,2,3
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2,3 1,2,3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.

1-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
3-Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
BİLGİ Kuramsal - Uygulamalı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2 1,2
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1 1,2
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1 2
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. 1,2 1,2
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2 1,2
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2 1,2
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.

1-Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2-Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
YETKİNLİK Alana Özgü Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 2,3 1,2,3,4,5
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3 1,2,3,4,5
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2 1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. 1,2,3 1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3 1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 3 1,2,3,4,5
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3 1,2,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

1-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
3-Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4-Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5-Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1,2
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1,2,3 1,2,3
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2,3
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1,2,3 1,2,3
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2 1,2,3
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3 1,2,3
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

1-Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2-Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3-Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 2,3,4 1,2,3,4,5
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 3,4 1,2,3,4,5
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 2 1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 3,4 1,2,3,4,5
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 3,4 1,2,3,4,5
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4,5
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.

1-Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
2-Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
3- Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4-Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
5-Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI TYYÇ TAY
Alanıyla ilgili bilgileri ve genel kültür alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazanabilir. 1 1,2
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye'deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel bir gözle değerlendirebilir. 1 1,2
Demokrasi, çocuk hakları, toplumsal, bilimsel ve kültürel konular ve değerler ve mesleki etik ilkelerine ilişkin bilgi sahibidir ve uygun tutum sergiler. 1,2
Okul öncesi eğitimdeki güncel konuları/gelişmeleri takip edebilir, değerlendirebilir, araştırma yürütebilir ve aktarabilir. 1 1,2
Okul öncesi eğitimi alanında uzmanlık gerektiren sorunlara ilişkin, nicel ve/veya nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırmalar yapabilir, uygulama yapabilir, çözümler üretebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alabilir. 1 1,2
Okul öncesi eğitimi kapsamındaki farklı konulara/disiplinlere ilişkin bilgi birikimine sahiptir, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal bilgileri ve uygulama bilgilerini geliştirebilir, farklı alanlardakilerle ve genel kültür alanlarındakilerle birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. 1,2
Öngörülmeyen karmaşık durumlar için yeni yaklaşımlar geliştirebilir, yöntemler tasarlayabilir ve takım çalışmaları yapabilir. 1 1,2
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY)

1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

1-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir.
2-Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda uzman öğretmen veya yönetici olarak istihdam edilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans Programını başarıyla tamamlayanlar, üniversitelere bağlı enstitülerdeki Okul Öncesi Eğitimi Doktora Programlarının veya yakın programların öngörülen koşullarını sağlamaları halinde doktora programlarında öğrenimlerine devam edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması şartı ve yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam etmiş olma şartı aranır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye D notu verilir. Öğrenciler her ders için yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC (70) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarı ile tamamlamış sayılırlar.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) 4,00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalaması elde ederek başarmak ve hazırlanan bir yüksek lisans tezini de başarıyla savunmak ve kabul almak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Prof. Dr. Handan Asude Başal
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı Başkanı
asubasal@uludag.edu.tr
Dahili: 42295 Oda No: A-215
Doç. Dr. Hatice Zeynep İnan
Bologna Program Koordinatörü
zeynepinan@uludag.edu.tr
Oda No: A-202
Dr. Öğr. Üyesi Elvan Şahin Zeteroğlu
Bologna Program Koordinatörü Yardımcısı
eszeteroglu@uludag.edu.tr
Dahili: 42219 Oda No: A-208
Bursa Uludağ Üniversitesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Nilüfer/BURSA
Tel: (224) 2940978
Faks: (224) 2940975
e-mail: egtbil@uludag.edu.tr
web: http://egitimbilimleri.uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalında eğitim ve öğretim faaliyetleri teknik donanımlı sınıflarda yürütülmektedir. Okul Öncesi Eğitim Bilim Dalı öğretim elemanları ve asistanlarının kullanımı için sağlanan bilgisayarlar ve yazıcılar, eğitim hizmetleri ve akademik faaliyetler için kullanılmaktadır. Öğrenci kullanımına yönelik bilgisayarlar da bulunmaktadır. Üniversitemizin merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve çevrimiçi veritabanları açısından zengindir. Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi ve Eğitim Fakültesi Kütüphanesi öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr