Genel Tanıtım
Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Pazarlama programı 2005-2006 öğretim yılından beri eğitim vermektedir.
120 AKTS kredilik program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Pazarlama Ön Lisans derecesine sahip olunur.
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Pazarlama alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Pazarlama programının amacı; teorik ve pratik eğitim yoluyla pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip, girişimci, etkin iletişim becerisi olan ve alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen bireyler yetiştirmektir.
Pazarlama Programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık eğitim vermektedir. Programın I. ve II. öğretimin her birine yaklaşık, 60 öğrenci alınmaktadır. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması da zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır. Zorunlu derslerin yanı sıra II. , III. ve IV. Yarıyılda seçimlik dersler de almaları gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için, en az 2.00 ortalamaya sahip olması şartı aranmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek
|
2.
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak
|
3.
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
|
4.
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
|
5.
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
|
6.
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
|
7.
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
|
8.
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak
|
9.
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek
|
10.
Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak
|
11.
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak
|
12.
Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
- Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek
- Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
- Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
- Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak
- Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
- Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek
- Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
- Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
- Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak
- Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
- Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak
- Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
- Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak
- Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek
- Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
- İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak
- Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
- Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama departmanı, satış departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli not almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamış olmak ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Pazarlama ve Reklam Bölüm Başkanı: Öğr. Gör. Yalın KORUKÇU
e-posta: ykorukcu@uludag.edu.tr
Dahili:60535
Pazarlama Programı Başkanı: Öğr. Gör. A.Meltem DİNLER SAKARYALI
e-posta: meltemdinler@uludag.edu.tr
Dahili:60538
Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Ali Osman Sönmez Kampüsü - Yalova Yolu 9. Km. TOFAŞ Karşısı, Bursa
Tel.: +90.224.2615540 - 41
Fax: +90.224.2615543
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yüksekokulda bulunan konferans salonu, kütüphane, internet bağlantılı bilgisayar laboratuarı ve teknolojik donanıma sahip (projeksiyon, akıllı tahta, internet bağlantısı) sınıflarda eğitim verilmektedir. Ayrıca iş dünyasından uzman ve yöneticilerin bilgi ve deneyimlerini aktardığı çeşitli seminerler düzenlenmektedir. İşletmelerdeki uygulamaları yerinde görmek ve öğrenmek amacıyla teknik geziler de yapılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISYZ001 |
GENEL İŞLETME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ISYZ005 |
İLETİŞİM TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
OSPZ049 |
TİCARİ MATEMATİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
OSPZ050 |
İKTİSADA GİRİŞ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
PZRZ001 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
PZRZ107 |
PAZARLAMA İLKELERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISYZ124 |
HALKLA İLİŞKİLER |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
OSPZ047 |
İSTATİSTİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
PZRZ106 |
SATIŞ YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
6 |
PZRZ108 |
REKLAMCILIK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PZRZ201 |
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
PZRZ207 |
PAZARLAMA İLETİŞİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
PZRZ211 |
REKABET STRATEJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
STJ1 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
OSPZ003 |
MESLEKİ YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISYZ038 |
İNOVASYON YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
PZRZ003 |
ULUSLARARASI PAZARLAMA |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
PZRZ210 |
MARKA YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
STJ2 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
OSPZ002 |
MESLEKİ YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
ISYS043 |
ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS010 |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
1 |
3 |
PZRS022 |
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PZRS023 |
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PZRS024 |
PAZARLAMA YÖNETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PZRS035 |
DİJİTAL PAZARLAMA |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
3 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
DTCS011 |
LOJİSTİK |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
ISYS045 |
KRİZ VE STRES YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
LJTS005 |
ULAŞTIRMA MEVZUATI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
OSPS015 |
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
OSPS046 |
OFİS PROGRAMLARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS025 |
HİZMET PAZARLAMASI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS026 |
MEDYA PLANLAMA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS027 |
TÜKETİCİ DAVRANIŞI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS028 |
REKLAM YAZARLIĞI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS029 |
SATIŞ SAHA PLANLAMASI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS030 |
SOSYAL PAZARLAMA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS209 |
İŞYERİ EĞİTİMİ I |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BYAS025 |
SUNU TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
ISYS001 |
ERGONOMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
ISYS005 |
GİRİŞİMCİLİK VE KÜÇÜK İŞLETME YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
OSPS044 |
MASA ÜSTÜ YAYINCILIK |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS006 |
PERAKENDE YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS012 |
SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS031 |
SATIŞ TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS032 |
DOĞRUDAN PAZARLAMA |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS033 |
FİZİKSEL DAĞITIM YÖNETİMİ |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS034 |
REKLAM KAMPANYALARI |
Seçmeli |
1 |
2 |
0 |
3 |
PZRS210 |
İŞYERİ EĞİTİMİ II |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |