Genel Tanıtım
Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Pazarlama programı 2005-2006 öğretim yılından beri eğitim vermektedir.
120 AKTS kredilik program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Pazarlama Ön Lisans derecesine sahip olunur.
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Pazarlama alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Pazarlama programının amacı; teorik ve pratik eğitim yoluyla pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip, girişimci, etkin iletişim becerisi olan ve alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen bireyler yetiştirmektir.
Pazarlama Programı, lise öğrenimi sonrasında iki yıllık eğitim vermektedir. Programın I. ve II. öğretimin her birine yaklaşık, 60 öğrenci alınmaktadır. Öğrencilerin mesleği ile ilgili alanlarda 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması da zorunludur. Öğrenciler, programda bulunan tüm zorunlu dersleri almak ve geçmek zorundadır. Zorunlu derslerin yanı sıra II. , III. ve IV. Yarıyılda seçimlik dersler de almaları gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmesi için, en az 2.00 ortalamaya sahip olması şartı aranmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri & TYYÇ & TYYÇ-TAY İlişkisi
8.1
1.
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek
|
2.
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak
|
3.
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
|
4.
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
|
5.
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
|
6.
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
|
7.
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
|
8.
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak
|
9.
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek
|
10.
Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak
|
11.
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak
|
12.
Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
8.2
TYYÇ Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek
- Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
- Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
- Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
- Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak
- Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek
- Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
- Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
- Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
- Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak
- Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
- Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak
- Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek
- Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak
- Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek
- Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek
- Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
- İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak
- Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek
- Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek
|
8.3
TYYÇ - TAY Program Yeterliği İlişkisi
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek |
|
1,2 |
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak |
|
1,2 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak |
|
1,2 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak |
|
1,2 |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek |
1,2 |
1,2 |
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek |
1,2 |
1,2 |
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek |
|
1,2 |
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek |
1,2 |
1,2 |
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak |
1,2 |
1,2 |
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek |
1,2 |
1,2 |
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 2-Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek |
|
1 |
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak |
1 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak |
1 |
1 |
Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
1 |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek |
1 |
1 |
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek |
1 |
1 |
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek |
1 |
1 |
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek |
1 |
1 |
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak |
|
1 |
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek |
1 |
1 |
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek |
1 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek |
1,2 |
3 |
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak |
|
1,2 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak |
1,2 |
1,2,3 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olmak |
|
1,2 |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek |
|
1 |
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek |
|
1 |
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek |
|
1 |
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek |
|
1 |
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak |
|
1 |
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek |
|
1 |
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe açıktır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak |
|
1,2 |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek |
|
1 |
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak |
1,2,3 |
1,2 |
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek |
|
1,2 |
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek |
|
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 2-Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek |
1,2,3,4 |
4 |
İş yaşamında etkin iletişim kurma ve ikna becerisine sahip olmak |
1,2,3,4 |
1,2 |
Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1,2,3,4 |
3,4 |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek |
|
1 |
Pazarlama elemanlarında aranan; satış, reklam, halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, marka yönetimi ve elektronik pazarlama bilgisine sahip olmak ve bunları uygulayabilmek |
|
1 |
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek |
1,2,3,4 |
1 |
Pazarlama ile ilgili süreçleri yönetebilmek |
|
1 |
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak |
|
2 |
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek |
|
1 |
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek |
1,2,3,4 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 3-Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilmek ve takım çalışması yeteneğine sahip olmak |
|
1,2,3 |
Pazarlama stratejilerini; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma amaçlarına uygun olarak geliştirebilmek ve uygulayabilmek |
1,2,3 |
|
Pazarlama uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm önerileri getirmek |
|
1,2,3 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilmek |
|
2,3 |
Pazarlama alanı ile ilgili uluslararası literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
2,3 |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilmek |
|
1 |
Pazarlama ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme ve uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 3-Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, özel sektördeki firmaların pazarlama departmanı, satış departmanı, pazarlama araştırması departmanı, reklâm departmanı, reklâm ve halkla ilişkiler ajansları, medya şirketleri, zincir mağazalar, elektronik ticaret şirketleri, turizm acenteleri, otel işletmeleri, bankaların ve çeşitli şirketlerin müşteri hizmetleri departmanlarında ve diğer pazarlama alanlarında çalışabilecekleri gibi kamusal alanda da KPSS sınavından geçerli puan alarak çalışma imkânı bulabilmektedirler. Mezunlar bu alanlarda yönetici, sorumlu, uzman veya eleman sıfatlarıyla çalışabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş sınavından yeterli not almaları koşuluyla ilgili alanlarda lisans programlarına başvurabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamış olmak ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Pazarlama ve Reklam Bölüm Başkanı: Öğr. Gör. Yalın KORUKÇU
e-posta: ykorukcu@uludag.edu.tr
Dahili:60535
Pazarlama Programı Başkanı: Öğr. Gör. A.Meltem DİNLER SAKARYALI
e-posta: meltemdinler@uludag.edu.tr
Dahili:60538
Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Ali Osman Sönmez Kampüsü - Yalova Yolu 9. Km. TOFAŞ Karşısı, Bursa
Tel.: +90.224.2615540 - 41
Fax: +90.224.2615543
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Yüksekokulda bulunan konferans salonu, kütüphane, internet bağlantılı bilgisayar laboratuarı ve teknolojik donanıma sahip (projeksiyon, akıllı tahta, internet bağlantısı) sınıflarda eğitim verilmektedir. Ayrıca iş dünyasından uzman ve yöneticilerin bilgi ve deneyimlerini aktardığı çeşitli seminerler düzenlenmektedir. İşletmelerdeki uygulamaları yerinde görmek ve öğrenmek amacıyla teknik geziler de yapılmaktadır.
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |