İnşaat Mühendisliği II.Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
Bursa Uludağ Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Yükseköğretim Kurulunun 24.11.1994 tarih ve 2695 sayılı yazısıyla kurulmuştur. 2011-2012 eğitim-öğretim yılında yüksek lisans eğitimine başlanmıştır.
2
Verilen Derece
İnşaat Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans Programından 11 ders alarak mezun olabilmektedir. Programı başarıyla tamamlayanlara İnşaat Mühendisliğinde Tezsiz Yüksek Lisans derecesi verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Tezsiz Yüksek Lisans programına alınmak için Mühendislik ve Mimarlık Lisans derecesine sahip olmak ve alt limiti üniversite senatosu tarafından belirlenen ALES sınav sonucuna sahip olmak gerekmektedir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
İnşaat Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programı, zorunlu ve seçmeli dersler, seminer ve projeden oluşmaktadır. Tüm gereklilikleri yerine getiren öğrencilere İnşaat Mühendisliğinde Tezsiz Yüksek Lisans derecesi verilir.
7
Program Profili
İnşaat Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programından birçok öğrenci mezun olmuştur. Mezunlar ve halen kayıtlı öğrenciler, özel şirketlerde veya kamu kurumlarında çalışmaktadırlar. Mezunlar, çok çeşitli inşaat sektörlerinde çalışmaktadırlar. Örneğin, planlama, tasarım, yapı, yönetim, bakım, altyapı yenilenmesi, ulaşım, enerji ve sulama sistemleri gibi. Türk inşaat mühendisli hizmetlerinin dünya inşaat pazarında giderek artan payı ile mezunlar için yurtdışı iş olanakları da artmaktadır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1.
İnşaat mühendisliğinde yüksek lisans yaptığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
2.
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
3.
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
4.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
5.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
6.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
8.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
9.
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
10.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
11.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
12.
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği
TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
İnşaat mühendisliğinde yüksek lisans yaptığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,3
2
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
1,2
1,2,3
1,2,3
1
1,2,3
3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
1,2,3
1,2,3
1,2,3
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
5
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
1,2,3
1,2,3,4
1,2,3
6
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
1,2
1,2,3
1,2,3
1
7
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
1,2,3
1,2,3,4
1,2,3
8
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
1
1,2,3,4
1,2,3
9
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
1,2
1
1,2,3,4
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
1,2,3
1,2,3
11
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
1,2
1,2,3
1,2,3,4
12
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
1,2
1,2,3
1
1,2,3
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği
TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
İnşaat mühendisliğinde yüksek lisans yaptığı alanda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
1,2,3,4
1,2,3,4
1,2,3
1,2,3
2,3,5
1,2
2
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve edindiği bilgileri, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1,3
2,3,4,5
1,2,3
3
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
1,2,3
2,3,4
1,3,4
3,4
4,5,7,8
2,3,4
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
1,2
1
1,2,3
1,2
5
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
2,4
3
1,2,4,5
1,3
6
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
4
2,4
4
1,2
7
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
3,4
5,6
1
2
4
8
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
4
2,3,5
1,2
9
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
1
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
4
6
8
11
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
1,3
2,4
2,4
4,5,6
12
Alanı il ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
2,3
2,5
4
2,4,6
4
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Yüksek Lisans derecesi ile mezun olanlar, ulusal veya uluslararası bazı üniversitelerde aynı veya benzer alanlarda doktora programlarına katılabilecek düzeydedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans derecesi ile mezun olanlar, ulusal veya uluslararası bazı üniversitelerde aynı veya benzer alanlarda doktora programlarına katılabilecek düzeydedirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler, danışmanlarının onayı ile derslere kayıt olmakla yükümlüdürler. Yarıyıl sonu sınavına girebilmek için, teorik derslerde %70 ve uygulama derslerinde %80 devam koşulunu sağlamalıdırlar. Dersin değerlendirmesi yarıyıl sonu sınavından alınan nota göre yapılır. Yarıyıl sonu sınavı, yazılı, sözlü veya uygulama şeklinde yapılır. Dersten başarılı olmak için, bir yüksek lisans öğrencisi yarıyıl sonu sınavından 100 üzerinden en az 70 puan almalıdır.
12
Mezuniyet Koşulları
İnşaat Mühendisliği Yüksek Lisans programı, zorunlu ve seçmeli dersler, seminer ve proje çalışmalarından oluşan eğitim-öğretimi başarıyla tamamlanmasını gerektirir. Tüm gereklilikleri yerine getiren öğrencilere İnşaat Mühendisliğinde Tezsiz Yüksek Lisans derecesi verilir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü, 16059, BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
İnşaat Mühendisliği Bölümü Bursa Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü içinde yeralmaktadır. Bölüm kadrosunda 20 öğretim üyesi görev yapmaktadır. Yapı, malzeme, hidrolik, geoteknik ve bilgisayar laboratuarları eğitim ve araştırma amacıyla kullanılmaktadır.