Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans Programı
Genel Tanıtım
BUÜ.Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans programı ilk kez 2015 tarihinde
kurulmuştur
Hemşirelik Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlara Hemşirelik Alanında Yüksek Lisans Derecesi" verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Bir öğrencinin tezli yüksek lisans programına başvurabilmesi için;
a) Hemşirelik Yüksekokulu, Hemşirelik Fakülteleri ve Sağlık Bilimleri Fakültelerinin Hemşirelik Programlarından mezun olmak. Lisans diploma not ortalaması 4’lük sistemde en az
2,25 veya eşdeğer bir not ortalamasına ve Sağlık Bilimleri için sayısal puan türünde Senatonun
belirleyeceği ALES (en az 55) taban puanına sahip olması şartı aranır. b) YÖK´ün kabul ettiği merkezi
yabancı dil sınavları ile eşdeğerliliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından ya da Bursa Uludağ
Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından Anabilim Dalı Kurul
kararı (istendiği taktirde) ile belirlenecek taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit
yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine Senato karar verir. c ) Eğitim ve öğretimin tamamen yabancı dille
yapıldığı programlar hariç, diğer yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik programlarına kabul edilen
yabancı uyruklu öğrencilerin ULUTÖMER veya diğer devlet üniversiteleri tarafından yapılan Türkçe
sınavından C1 düzeyinden az olmamak koşuluyla enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından
önerilen ve Senato tarafından karara bağlanan düzeyde başarılı olmaları gerekir. Başarılı olamayanlar
ULUTÖMER veya Senatonun belirlediği bir merkez tarafından açılan en fazla 1 (bir) yıl süreli Türkçe dil
kursuna katılmak ve Türkçe sınavında başarılı olmak zorundadır.
Lisans veya yüksek lisansını Türkiye’de tamamlamış olan yabancı uyruklu adaylar için Türkçe yeterlik
belgesi aranmaz.
Yabancı uyruklu adaylar, anadilleri dışında Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen dillerin birinden
YDS’den en az 55 (elli beş) puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil
sınavından bu puan eşdeğeri puan almaları hâlinde programa kabul edilebilirler.
Lisans veya tezli yüksek lisans programını yabancı ülkelerde tamamlamış yabancı uyruklu olan adayların
YÖK’ten tanınma belgesi almış olması gerekir
Bir öğrencinin tezli yüksek lisans programında değerlendirilmeye alınabilmesi için;
Değerlendirme aralığı olarak ALES puanı %50, Lisans Not ortalaması %20, Mülakat notu %30 ağırlığa
sahiptir. Yabancı uyruklu adaylarda ise Lisans Not ortalaması % 50, Mülakat notu %50 ağırlığa sahiptir.
Genel başarı notu 65 puanın altında olan adaylar başarısız sayılır.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Hemşirelik alanında Yüksek Lisans eğitimine başvurabilmek için lisans derecesine sahip olmak
gerekmektedir. Yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken ortak
ve zorunlu derslerin tümü ile seçmeli dersleri başarı ile tamamlaması, her bir dersten 100 üzerinden en az
70 alınması gerekmektedir.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Hemşirelik alanı ile ilgili mesleki uygulamalara temel oluşturan uzmanlık düzeyinde bilgi ve becerilere sahiptir.
|
2.
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık gereksinimlerini/sorunlarını belirleyebilir, sorunların çözümünde kanıt temelli hemşirelik girişimlerini uygulayabilir ve sonuçlarını değerlendirebilir
|
3.
Hemşirelik alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
|
4.
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme ilkelerini bilir ve uygulayabilir
|
5.
Tüm mesleki uygulamalarını etik ilke ve kurallar doğrultusunda yerine getirir, konu ile ilgili mevzuatları bilir.
|
6.
Alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, meslektaşlarına ve diğer gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde bunları aktarabilir.
|
7.
Bireysel ve mesleki yaşamında sorumluluk alarak çözüm üretir, tutum ve davranışları ile meslektaşlarına rol modeli olabilir
|
8.
Alanının gerektirdiği şekilde teknolojik gelişmeleri takip eder ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
9.
Mesleki uygulamalarını ekiple işbirliği içinde sürdürebilir.
|
10.
Hemşireliğin farklı uygulama alanlarında yaşanan sorunlara çözüm üretmek üzere araştırmalar yapar, istatistik hakkında bilgi sahibidir.
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Hemşirelik Yüksek Lisansını tamamlamış olan öğrenciler hastanelerde, yönetici ve proje lideri olarak, hemşirelik okullarında çalışabilirler .
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav evrakı ve sonuçları anabilim
dalı başkanlığı aracılığı ile beş iş günü içinde ilgili enstitüye iletilir. Ders başarısının tespitine ilişkin
esaslar şunlardır: a) Lisansüstü programlarda alınan derslerden sınava girebilmek için; teorik derslerde
% 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar
ile değerlendirilir. Başarılı olmak için tezli yüksek lisans programlarında 100 üzerinden en az 70 puan
almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notu ve katsayı karşılıkları aşağıdaki gibidir: Harf
Notu Katsayısı Puan AA 4.00 90-100 BA 3.50 85-89 BB 3.00 80-84 CB 2.50 75-79 CC 2.00 70-74 F 0-69
b)Yukarıdaki esaslar çerçevesinde 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde;
yüksek lisans programlarında AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. c)
Ayrıca, yukarıdaki harf notları dışında aşağıdaki harfler de kullanılabilir: 1) D (Devamsız) notu; derse
devam yükümlüğüne ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları ve gerekleri yerine getirmeyen
öğrenciye verilir. D not ortalaması hesabına FF notu olarak geçilir. 2) G (Geçer) notu; kredisiz dersler ve
tez çalışmalarını başarıyla tamamlayan öğrencilere verilir. 3) K (Kalır) notu; kredisiz dersler ile tez
çalışmasında başarısız olan öğrenciye verilir. ç) Zorunlu ve seçmeli derslerin sınavlarında başarısız olan,
devamsızlıktan kalan veya ilgili dersin ön koşullarını yerine getirmeyen öğrenciler, ilgili ders/dersleri
açıldığı ilk yarıyılda alır. Seçmeli dersten başarısız olunması halinde öğrenci onun yerine yeni bir ders
seçebilir. d) Lisansüstü programlarda yer alan derslerin sınav sonuçlarını, sınav evrakı ve protokolünü
sınavların tamamlanmasını takip eden beş iş günü içinde anabilim dalı başkanları aracılığı ile ilgili
enstitüye iletilir. e) Erasmus ve Farabi gibi ulusal veya uluslararası değişim programından yararlanan
öğrencilerin aldıkları derslerin notlarının intibakı anabilim dalı başkanlığının teklifi ile enstitü yönetim
kurulu kararı ile yapılır. Bu notlar öğrencinin not döküm belgesine işlenir. Ders başarı ortalaması (1)
Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda bu Yönetmeliğin 21 nci maddesindeki tabloda harf notu
karşılığı olarak verilen katsayılar üzerinden hesaplanan yarıyıl akademik not ortalaması (YANO) ve genel
akademik not ortalaması (GANO) ile belirlenir. YANO, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not
ortalamasıdır. GANO, öğrencinin lisansüstü programa girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu anabilim
dalının ders programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ders dönemi sonunda hesaplanan
ağırlıklı not ortalamasıdır. (2) YANO ve GANO ağırlıklı not ortalamaları ile hesaplanır. Ağırlıklı not
ortalaması, alınan derslerin kredileriyle, derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının
çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Ağırlıklı not ortalaması virgülden
sonra iki haneli olarak hesaplanır. (3) Gerek YANO ve gerekse GANO öğrencinin kredili derslerden
aldığı, (AA)´dan (FF)´ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. (4) Öğrencinin aldığı tüm
notlar not kütüğüne işlenir.
Tezli yüksek lisans programı; 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders ile ders
aşamasında bir seminer dersi, her yarıyıl alınacak Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi, Tez
Danışmanlığı Dersi ve tez çalışması ile BUÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Uygulama
Esasları ek 1 maddesinde belirtilen yayın koşullarından oluşur.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bologna Anabilim Dalı Koordinatörü
Prof. Dr. Neriman Akansel
Tel: 0224 29 42 456
nakansel@uludag.edu.tr
Doç. Dr. Hicran Yıldız
Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölüm Başkanı.
SBE Hemşirelik Anabilim Dalı Başkanı
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümde 1 profesör, 6 doçent, 2 doktor öğretim üyesi olmak üzere toplam 9 öğretim üyesi görev yapmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SAB 5001 |
BİYOİSTATİSTİK |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
SHE5001 |
FİZYOPATOLOJİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SHE5003 |
HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SHE5175 |
TEZ DANIŞMANLIĞI I |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
16 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SHE5002 |
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SHE5004 |
HEMŞİRELİKTE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SHE5030 |
HEMŞİRELİKTE İLETİŞİM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
5 |
SHE5172 |
SEMİNER (DERSTE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
SHE5192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI II |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SHE5173 |
SEMİNER (TEZDE) |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
5 |
SHE5183 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ III |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SHE5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
20 |
SHE5193 |
TEZ DANIŞMANLIĞI III |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
55 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SHE5184 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ IV |
Zorunlu |
4 |
0 |
0 |
5 |
SHE6192 |
TEZ DANIŞMANLIĞI IV |
Zorunlu |
0 |
1 |
0 |
25 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SHE5005 |
ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
7 |
SHE5007 |
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
7 |
SHE5009 |
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
7 |
SHE5011 |
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
7 |
SHE5013 |
ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5015 |
ACİL BAKIM HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5017 |
AMELİYATHANE HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5019 |
ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5021 |
ÇOCUK SAĞLIĞI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5023 |
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5025 |
CERRAHİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5027 |
TOPLUM RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
4 |
SHE5029 |
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
7 |
SHE5181 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
SHE5006 |
ÇOCUK HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5008 |
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5010 |
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5012 |
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ II |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5014 |
ÇOCUKLARDA BÜYÜME VE GELİŞME |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5016 |
REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5018 |
HASTA GÜVENLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5020 |
KONSÜLTASYON LİYAZON PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5022 |
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5024 |
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5026 |
ONKOLOJİK CERRAHİ HEMŞİRELİĞİ |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5028 |
PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİNDE SAĞLIK POLİTİKALARI |
Seçmeli |
2 |
2 |
0 |
3 |
SHE5182 |
YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Seçmeli |
4 |
0 |
0 |
5 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |