YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
At ayak hastalıkları ve nallama teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2 |
1,2 |
At ve atçılık hakkında genel bilgi ve beceri sahibi olmak ve çalışma sahasında bunları kullanabilmek |
1,2 |
1,2,3 |
At yetiştiriciliğinde üreme, bakım ve besleme teknikleri ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak |
1,2 |
1,2,3 |
Atçılık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları yorumlayabilmek ve ülkemizde atçılığın gelişmesini görev edinmek |
1,2 |
1,2,3 |
Atçılık işletmelerinin daha verimli ve daha etkin yönetilmelerine katkıda bulunabilmek |
1,2 |
2,3 |
Atçılık işletmelerinin yönetim ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2 |
1,2,3 |
Atları ve binicileri yarışlara/müsabakalara uygun şekilde hazırlayabilmek ve bu kapsamdaki prosedürlere hâkim olmak ve Atçılıkla ilgili mevzuatı, müsabaka ve yarış kurallarını, genel hükümleri anlayarak uygulayabilmek |
1,2 |
1,2,3 |
Atlı sporlar ve geleneksel türk atçılığı hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2 |
3 |
Binicilik ve binici eğitim teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2 |
1 |
Hayvan hastanelerinde, özel veteriner kliniklerinde, çiftliklerde, haralar ve aşım istasyonlarında veteriner hekimin önerdiği hijyen, bakım, tedavi ve sağlık hizmetlerini uygulayabilmek ve Veteriner hekim sorumluluğunda atçılıkta salgın, bulaşıcı ve zoonoz hastalıklardan korunma ile ilgili ölçemleri uygulayabilmek |
1,2 |
1,2,3 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere, gerekli bilimsel formasyona sahip atçılar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek ve tavır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olabilmek |
1,2 |
2 |
Spor atlarına uygun antrenman tekniklerini belirleyerek uygulayabilmek |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-İnsan, hayvan ve hayvan sahibinin hakları konusunu hatırlar, hayvan refahını ve etik ilkeleri tüm uygulamalarda gözetir. 2-İş yeri ve iş güvenliği kavramlarına hâkim olma ve iş güvenliğini tehdit eden durumlarda gerekli sorumluluğu alır. 3-Çalışma alanı ile ilgili mevzuatları tanımlar ve güncellenen mevzuatı takip eder. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
At ayak hastalıkları ve nallama teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
1 |
At ve atçılık hakkında genel bilgi ve beceri sahibi olmak ve çalışma sahasında bunları kullanabilmek |
1,2,3 |
1 |
At yetiştiriciliğinde üreme, bakım ve besleme teknikleri ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
1 |
Atçılık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları yorumlayabilmek ve ülkemizde atçılığın gelişmesini görev edinmek |
1,2,3 |
1 |
Atçılık işletmelerinin daha verimli ve daha etkin yönetilmelerine katkıda bulunabilmek |
1,2,3 |
1 |
Atçılık işletmelerinin yönetim ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
1 |
Atları ve binicileri yarışlara/müsabakalara uygun şekilde hazırlayabilmek ve bu kapsamdaki prosedürlere hâkim olmak ve Atçılıkla ilgili mevzuatı, müsabaka ve yarış kurallarını, genel hükümleri anlayarak uygulayabilmek |
1,2,3 |
1 |
Atlı sporlar ve geleneksel türk atçılığı hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
1 |
Binicilik ve binici eğitim teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
|
Hayvan hastanelerinde, özel veteriner kliniklerinde, çiftliklerde, haralar ve aşım istasyonlarında veteriner hekimin önerdiği hijyen, bakım, tedavi ve sağlık hizmetlerini uygulayabilmek ve Veteriner hekim sorumluluğunda atçılıkta salgın, bulaşıcı ve zoonoz hastalıklardan korunma ile ilgili ölçemleri uygulayabilmek |
1,2,3 |
1 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere, gerekli bilimsel formasyona sahip atçılar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek ve tavır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olabilmek |
1,2,3 |
1 |
Spor atlarına uygun antrenman tekniklerini belirleyerek uygulayabilmek |
1,2,3 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Veteriner Hekim tarafından planlanan her türlü uygulamayı yürütür. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
At ayak hastalıkları ve nallama teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3,4 |
2 |
At ve atçılık hakkında genel bilgi ve beceri sahibi olmak ve çalışma sahasında bunları kullanabilmek |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
At yetiştiriciliğinde üreme, bakım ve besleme teknikleri ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak |
1,2,3,4 |
2,3,4 |
Atçılık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları yorumlayabilmek ve ülkemizde atçılığın gelişmesini görev edinmek |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Atçılık işletmelerinin daha verimli ve daha etkin yönetilmelerine katkıda bulunabilmek |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Atçılık işletmelerinin yönetim ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2,3,4 |
1,2,3,4 |
Atları ve binicileri yarışlara/müsabakalara uygun şekilde hazırlayabilmek ve bu kapsamdaki prosedürlere hâkim olmak ve Atçılıkla ilgili mevzuatı, müsabaka ve yarış kurallarını, genel hükümleri anlayarak uygulayabilmek |
1,2,3,4 |
1 |
Atlı sporlar ve geleneksel türk atçılığı hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2,3,4 |
1,3,4 |
Binicilik ve binici eğitim teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3,4 |
1 |
Hayvan hastanelerinde, özel veteriner kliniklerinde, çiftliklerde, haralar ve aşım istasyonlarında veteriner hekimin önerdiği hijyen, bakım, tedavi ve sağlık hizmetlerini uygulayabilmek ve Veteriner hekim sorumluluğunda atçılıkta salgın, bulaşıcı ve zoonoz hastalıklardan korunma ile ilgili ölçemleri uygulayabilmek |
1,2,3,4 |
1 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere, gerekli bilimsel formasyona sahip atçılar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek ve tavır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olabilmek |
1,2,3,4 |
1 |
Spor atlarına uygun antrenman tekniklerini belirleyerek uygulayabilmek |
1,2,3,4 |
2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Mesleki yetenek ve yetki-sorumluluklarından yola çıkarak toplum bilinci ile planlanan sosyal projelere katkı sağlar (çiftçi bilgilendirme toplantılarında kuramsal/uygulamalı çalışmalarda yer alır, vb). 2-Mesleki anlamda kullanacağı/kullanımına yardımcı olacağı cihazlara ilişkin teknolojik yenilikleri izler, bu cihazların kullanımına ilişkin etkinliklere katılır. 3-Mesleki uygulamaları sırasında ihtiyaç duyacağı düzeyde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyi en az bir yabancı dili kullanır. 4-En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile mesleki uygulamalar ve sosyal ilişkiler düzeyinde ihtiyaç duyulabilecek diğer teknolojik araçları kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Atçılık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları yorumlayabilmek ve ülkemizde atçılığın gelişmesini görev edinmek |
1,2,3 |
1,2 |
Atçılık işletmelerinin daha verimli ve daha etkin yönetilmelerine katkıda bulunabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Atçılık işletmelerinin yönetim ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2 |
Atları ve binicileri yarışlara/müsabakalara uygun şekilde hazırlayabilmek ve bu kapsamdaki prosedürlere hâkim olmak ve Atçılıkla ilgili mevzuatı, müsabaka ve yarış kurallarını, genel hükümleri anlayarak uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Atlı sporlar ve geleneksel türk atçılığı hakkında bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2 |
Binicilik ve binici eğitim teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2 |
Hayvan hastanelerinde, özel veteriner kliniklerinde, çiftliklerde, haralar ve aşım istasyonlarında veteriner hekimin önerdiği hijyen, bakım, tedavi ve sağlık hizmetlerini uygulayabilmek ve Veteriner hekim sorumluluğunda atçılıkta salgın, bulaşıcı ve zoonoz hastalıklardan korunma ile ilgili ölçemleri uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere, gerekli bilimsel formasyona sahip atçılar olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek, gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek ve tavır, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
Spor atlarına uygun antrenman tekniklerini belirleyerek uygulayabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
At ayak hastalıkları ve nallama teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2 |
At ve atçılık hakkında genel bilgi ve beceri sahibi olmak ve çalışma sahasında bunları kullanabilmek |
1,2,3 |
1,2 |
At yetiştiriciliğinde üreme, bakım ve besleme teknikleri ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak |
1,2,3 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır. 2-Sahip olduğu bilgi ve beceriyi eleştirel yolla değerlendirerek, edinmesi gereken yeni bilgi ve beceriler konusunda günceli takip eder, doğru bilgi kaynaklarını belirler ve bilgiye ulaşma yetkinliğine sahip olur. |
|