Otomotiv Mühendisliği (Tezsiz Yüksek Lisans)
Genel Tanıtım
Uludağ Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü 2010 yılında kurulmuş ve 2011 döneminde yüksek lisans düzeyinde eğitim vermeye başlamıştır. Türkiye´de Otomotiv Mühendisliği alanında öncü olmuş, ilk bölümlerden birisidir. Otomotiv Mühendisliği Bölümünde tezli ve tezsiz yüksek lisans programları bulunmaktadır. Tezsiz Yüksek Lisans programı (MSc in Automotive Engineering) İtalya Torino Politeknik Üniversitesi desteği ile yürütülmektedir. Eğitim dili İngilizcedir. Otomotiv alanında Avrupa´nın en iyi üniversitelerinden biri olan Torino Politeknik Üniversitesi ve TOFAŞ A.Ş. desteği ile yürütülen Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programında 40 öğrenci öğrenim görmektedir.
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programında 36 kredi (90 AKTS) ders alınması gerekir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, bir Otomotiv Mühendisliği Projesini başarıyla savunan öğrencilere, Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans diploması verilir.
Yüksek Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı Başvuru Koşulları;
Lisans diploması ile fen bilimleri için sayısal, puan türünde Uludağ Üniversitesi Senatosunun belirleyeceği ALES taban puanına sahip olması şartı aranır.
İngilizce dilinden; ÜDS, KPDS, TOEFL veya YÖK´ün kabul ettiği eşdeğer sınavlardan ya da Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu tarafından yapılan yabancı dil sınavından U.Ü. Senatosunun belirleyeceği taban puanı almış olması gerekir. Bunun dışındaki münferit yabancı dil belgelerinin eşdeğerliğine U.Ü. Senatosu karar verir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programı öğrencileri, öğrenimleri boyunca toplam 36 kredi (90 AKTS) almak koşuluyla oniki dersi, bir seminer ve bir Otomotiv Mühendisliği Projesi çalışmasını başarmak zorundadır. İlgili şartları yerine getiren öğrencilere Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans diploması verilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 (AA) üzerinden 70 (CC) olması gerekir.
Otomotiv Mühendisliği Bölümü 2010 Yılında kurulmuş, Türkiye´de Otomotiv Mühendisliği alanında öncü olmuş, ilk bölümlerden birisidir. Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programının amacı, Türk Otomotiv Endüstrisini daha ileriye götürecek otomotiv sektörünün gereksinimi olan nitelikli iş gücünün yetişmesine katkıda bulunmak, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarında sürekli kendini geliştiren ve örnek gösterilen bir program olmaktır. Programdaki dersler gerçek uluslararası ve güncel endüstri tecrübesi ile oluşturulmuş, tasarım ve ürün bilgisi kabiliyeti yanı sıra, üretim ve yönetimi gibi alanlarda da öğrencilere gerekli donanımı vermeyi ve sektörde çalışmaya hazır yüksek mühendisleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Türkiye´de ilk olan yurt dışı destekli Otomotiv Mühendisliğinde Tezsiz Yüksek Lisans Programı Üniversiteler ile otomotiv sektörünün işbirliği mekanizmalarının güçlendirilmesi açısından da öncü bir programdır.
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının yaklaşık % 40 ı Video konferans yolu ile Politecnico di Torino´dan öğretim elemanları ile, kalan kısmı ise Uludağ Üniversitesi ve diğer Üniversitelerden öğretim elemanlarının yanında TOFAŞ´tan uzmanlar tarafından esas olarak Torino Politeknik Üniversitesi ders notları takip edilerek verilmektedir.
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programı, zorunlu ve seçmeli lisansüstü dersler ve proje çalışması içeren dört yarıyıldan oluşmaktadır. Öğrencilerin, dört yarıyıl içinde 36 kredilik (90 AKTS) on zorunlu ve iki seçmeli ders alması gerekmektedir. Tüm öğrenciler ders yükünün yanında bir seminer sunması ve proje çalışması yapmaları gerekmektedir. Yüksek lisans proje çalışmasının sektörde yer alan kuruluşlarla ortak projeler şeklinde yapılması planlanmıştır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Otomotiv Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
|
2.
Otomotiv Mühendisliği alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
3.
Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
4.
Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
|
5.
Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
6.
Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
7.
Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
8.
Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
9.
Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yönlendirebilme.
|
10.
Otomotiv Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
|
11.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
|
12.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
|
13.
Otomotiv Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
|
14.
Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme
|
15.
Otomotiv endüstrisinde pratik uygulamalara yönelik bilgi edinerek sektörde uygun kariyer çalışmalarını yürütebilme, sektör çalışmalarına erken safhalarda uyum sağlayabilme
|
16.
Otomotiv endüstrisinde otomotiv mühendisliği projelerini uygulayabilme ve yönetebilme, otomotiv endüstrisinde proje çalışmalarında otomotiv mühendisliği bilgilerini ve tekniklerini sektör gereksinimlerine göre kullanabilme
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Otomotiv Mühendisliği Yüksek Lisans Programı mezunları; Otomotiv ana sanayii, Otomotiv yan sanayii, Ar-Ge (Araştırma-Geliştirme) kurumları, Danışmanlık şirketleri, Makine imalat sanayii, Ulaştırma sistemleri, Savunma ve Hava araçları sanayii alanlarında ve genel olarak, ulusal ve uluslararası özel ve kamuya ait otomotiv alanında faaliyet gösteren birimlerde çalışabilir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar doktora programları başvuru ve kayıt şartlarını sağlamaları durumunda doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı için, her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise kuramsal derslerde % 70, uygulamalı derslerde % 80 devam etmiş olma şartı aranır. Derslerin sınavı; yazılı, yazılı-sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavlar 100 üzerinden verilen puanlar ile değerlendirilir. Başarılı olmak için yüksek lisans programında 100 (AA) üzerinden en az 70 (CC) puan almak gerekir. 100 üzerinden alınan puanların harf notları ile değerlendirilmesinde; AA, BA, BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerden on zorunlu ve iki seçmeli 36 kredilik (90 AKTS) ders alması ve ders başarı notları 100 (AA) üzerinden en az 70 (CC) olması, 70 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, seminerini başarı ile tamamlamak ve proje çalışmasını seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunmak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bölüm Başkanı:
Prof. Dr. Ferruh Öztürk
T:+90 (224) 2942602
Bologna Komisyonu:
Doç. Dr. Rukiye Ertan
T: +90 (224) 294 0653
Dr. Öğr. Üyesi Zeliha K. Kocabıçak
T:+90 (224) 2941992
Arş.Gör. Muhammed Dönmez
T:+90 (224) 275 52 79
Adres:
Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Görükle Kampüsü 16059 BURSA
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Otomotiv Mühendiliği Bölümü 2011 yılında ofisler, derslikler ve laboratuvarlardan oluşan yeni modern binasına taşınmıştır. Binada Konferanslar için özel olarak projelendirilmiş bir Konferans Salonu ve ayrıca Video Konferans olanakları sunan, uzaktan eğitim olanağı sağlayan ayrı bir video konferans salonu da yer almaktadır. Biina otomotiv mühendisliği bölümü öğretim elemanları ve öğrencilerinin eğitim ve araştırma çalışmalarına destek olacak şekilde projelendirilmiştir. Otomotiv Mühendisliği Bölümünde eğitim öğretim ve araştırma çalışmaları dört bilim dalı altında toplanmıştır: Taşıt Tasarım, Taşıt Dinamiği ve Kontrol, Taşıt Tahrik ve Güç Sistemleri, Taşıt Transport Sistemleri.dallarında bilgisayar destekli sistemler etkin olarak eğitim ve araştırma çalışmalarında kullanılmaktadır. Derslerde öğrencilerin ödev ve projeleri çalışmalarını bilgisayar sistemleri ile yapmaları istenmektedir. Bilgisayar laboratuvarları yüksek hesaplama özelliklerine sahip modern bilgisayarları içermektedir. Otomotiv Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans Programının yaklaşık % 40 ı Video konferans yolu ile Politecnico di Torino´ dan öğretim elemanları ile, kalan kısmı ise Uludağ Üniversitesi ve diğer Üniversitelerden öğretim elemanlarının yanında TOFAŞ´ tan uzmanlar tarafından esas olarak Torino Politeknik Üniversitesi ders notları takip edilerek verilmektedir. Otomotiv Mühendisliği Bölümü´nde 1 Profesör, 2 Doçent, 2 Yardımcı Doçent, 1 Doktoralı Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Türkiye´de Otomotiv Mühendisliği alanında öncü olmuş, ilk bölümlerden birisidir ve otomotiv alanında eğitim, araştırma ve kamuya yönelik hizmetlerde öncü çalışmalar ile yer almayı görev edinmiş bir Bölümdür.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTO5119 |
TAŞIT TRANSMİSYON SİSTEMLERİ TASARIMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
OTO5123 |
TAŞITLARDA ELEKTRİK VE ELEKTRONİK SİSTEMLER |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
OTO5159 |
SİSTEM MODELLEME VE BENZETİM |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
OTO5165 |
TAŞIT TASARIM ESASLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTO5102 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE NUMERİK ANALİZ VE OPTİMİZASYON YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
OTO5162 |
İLERİ TAŞIT DİNAMİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTO5101 |
PROJE YÖNETİMİ |
Zorunlu |
0 |
2 |
0 |
7,5 |
OTO5121 |
GÖVDE TASARIM VE FORM GELİŞTİRME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
7,5 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
15 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTO5114 |
ALTERNATİF TAHRİK SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5136 |
İÇTEN YANMALI MOTORLARDA ÖZEL KONULAR |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5140 |
TAŞITLARDA İLERİ ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5142 |
OTOMOTİV ELEKTRONİĞİNDE ARA YÜZ DEVRELERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5144 |
TAŞITLARDA GÖMÜLÜ KONTROL SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5146 |
İÇTEN YANMALI MOTOR TESTLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5148 |
OTOMOTİVDE TRİBOLOJİK SİSTEMLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5150 |
OTOMOTİVDE AKIŞKAN DENETİM SİSTEMLERİ VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5154 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ SİMÜLASYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5158 |
GÜVENİLİRLİK TEMELLİ TASARIM |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5160 |
TAŞIT EMİSYONLARI VE KONTROL SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5164 |
TAŞITLARDA AYRIK ZAMANLI DENETİM SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5166 |
ELEKTRİKLİ VE HİBRİD ARAÇLARIN TASARIM ESASLARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5168 |
EKLEMELİ İMALAT TEKNOLOJİLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTO5129 |
MOTORLARDA KARIŞIM OLUŞUM TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5133 |
İÇTEN YANMALI MOTORLARIN TAŞITLARDA UYGULANMASI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5143 |
TAŞITLARDA SENSÖR VE EYLEYİCİLER |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5145 |
TAŞITLARDA BÜTÜNLEŞİK TANI KOYMA SİSTEMLERİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5147 |
OTOMOTİVDE MÜHENDİSLİK SİSTEMLERİNİN MODELLENMESİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5149 |
TAŞITLARDA POLİMERLERİN KULLANIMI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5153 |
İLERİ MUKAVEMET |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5155 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5157 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE YAPISAL TASARIM VE OPTİMİZASYON |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
OTO5167 |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİNDE MALZEME SEÇİMİ |
Seçmeli |
3 |
0 |
0 |
8 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |