YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi yönetimi yapabilme |
5,6 |
1,6 |
Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme
|
1,2,3 |
1,2 |
Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilme, Büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilme, İş planı yapabilme, Krizi ve stresi yönetebilme |
1,2,3,6 |
1,2 |
Büroda teknolojik araçları kullanabilme, Bilgisayar ve iletişim teknolojisini kullanabilme, Teknolojik hizmetlerden yararlanabilme |
5,6 |
5,6 |
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyebilme, Mesleki etik ilkelere uyabilme, Protokol kurallarını uygulayabilme |
1,2 |
1,2,5,6 |
Klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilme, Yazı çalışması ve hız uygulaması yapabilme, Farklı dillerde yazılar yazabilme, Resmi yazıları hızlı ve etkin şekilde hazırlayabilme |
1,2,6 |
1 |
Muhasebe, muhasebe hesapları ve muhasebe sisteminin işleyişi hakkında genel bilgiler edinebilme, Muhasebe işlemlerine destek olabilme, Muhasebe ve finans işlemleri yapabilme, Ön muhasebe işlemlerini yapabilme |
5,6 |
1 |
T.C. Anayasasında belirtilen temel organları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Kamu iktisadi teşebbüsler, merkezi yönetim ve taşra yönetimini tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetimi olan kurumları tanımak ve ilişkileri inceleyebilme |
1,2 |
1 |
Telefonda yabancı dilde görüşmeler yapabilme, Yabancı dilde okuma yapmak ve yazı yazabilme, Telefon görüşmeleri yapabilme, Yabancı dilde mesleki yazışmalar yapabilme, Yabancı dilde yüz yüze görüşmeler yapabilme |
1 |
1 |
Ticari hesaplamalar yapabilme |
1 |
1,2 |
Toplantı gündemini belirleyebilme, toplantı düzenleyebilme |
3,4,5,6 |
1,2,6 |
Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilme, Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilme |
5,6 |
4,5,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe açıktır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi yönetimi yapabilme |
3,5 |
1,5 |
Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme
|
1,2,3 |
1,2 |
Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilme, Büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilme, İş planı yapabilme, Krizi ve stresi yönetebilme |
1,2,5 |
1,2 |
Büroda teknolojik araçları kullanabilme, Bilgisayar ve iletişim teknolojisini kullanabilme, Teknolojik hizmetlerden yararlanabilme |
3,4 |
4,5 |
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyebilme, Mesleki etik ilkelere uyabilme, Protokol kurallarını uygulayabilme |
1,2 |
1,2,3 |
Klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilme, Yazı çalışması ve hız uygulaması yapabilme, Farklı dillerde yazılar yazabilme, Resmi yazıları hızlı ve etkin şekilde hazırlayabilme |
1,5,6 |
1 |
Muhasebe, muhasebe hesapları ve muhasebe sisteminin işleyişi hakkında genel bilgiler edinebilme, Muhasebe işlemlerine destek olabilme, Muhasebe ve finans işlemleri yapabilme, Ön muhasebe işlemlerini yapabilme |
3,4 |
1 |
T.C. Anayasasında belirtilen temel organları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Kamu iktisadi teşebbüsler, merkezi yönetim ve taşra yönetimini tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetimi olan kurumları tanımak ve ilişkileri inceleyebilme |
1,2 |
1 |
Telefonda yabancı dilde görüşmeler yapabilme, Yabancı dilde okuma yapmak ve yazı yazabilme, Telefon görüşmeleri yapabilme, Yabancı dilde mesleki yazışmalar yapabilme, Yabancı dilde yüz yüze görüşmeler yapabilme |
1 |
1 |
Ticari hesaplamalar yapabilme |
1 |
1,2 |
Toplantı gündemini belirleyebilme, toplantı düzenleyebilme |
3,4 |
1,2,5 |
Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilme, Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilme |
3,4 |
1,2,5,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 2-Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi yönetimi yapabilme |
5,6 |
1,6 |
Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme
|
1,2,3 |
1,2 |
Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilme, Büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilme, İş planı yapabilme, Krizi ve stresi yönetebilme |
1,2,3,6 |
1,2 |
Büroda teknolojik araçları kullanabilme, Bilgisayar ve iletişim teknolojisini kullanabilme, Teknolojik hizmetlerden yararlanabilme |
5,6 |
5,6 |
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyebilme, Mesleki etik ilkelere uyabilme, Protokol kurallarını uygulayabilme |
1,2 |
1,2,3,4 |
Klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilme, Yazı çalışması ve hız uygulaması yapabilme, Farklı dillerde yazılar yazabilme, Resmi yazıları hızlı ve etkin şekilde hazırlayabilme |
1,2,5 |
1 |
Muhasebe, muhasebe hesapları ve muhasebe sisteminin işleyişi hakkında genel bilgiler edinebilme, Muhasebe işlemlerine destek olabilme, Muhasebe ve finans işlemleri yapabilme, Ön muhasebe işlemlerini yapabilme |
5,6 |
1 |
T.C. Anayasasında belirtilen temel organları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Kamu iktisadi teşebbüsler, merkezi yönetim ve taşra yönetimini tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetimi olan kurumları tanımak ve ilişkileri inceleyebilme |
1,2 |
1 |
Telefonda yabancı dilde görüşmeler yapabilme, Yabancı dilde okuma yapmak ve yazı yazabilme, Telefon görüşmeleri yapabilme, Yabancı dilde mesleki yazışmalar yapabilme, Yabancı dilde yüz yüze görüşmeler yapabilme |
1 |
1 |
Ticari hesaplamalar yapabilme |
1 |
1,2 |
Toplantı gündemini belirleyebilme, toplantı düzenleyebilme |
3,4,5,6 |
1,2,6 |
Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilme, Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilme |
5,6 |
4,5,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 3-Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi yönetimi yapabilme |
3,4 |
1,6 |
Bireysel ve örgütsel iletişim kurabilme
|
1,2 |
1,2 |
Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilme, Büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilme, İş planı yapabilme, Krizi ve stresi yönetebilme |
1,2,5,6 |
1,2 |
Büroda teknolojik araçları kullanabilme, Bilgisayar ve iletişim teknolojisini kullanabilme, Teknolojik hizmetlerden yararlanabilme |
3,4 |
3,4,5 |
Etik ve ahlak kavramlarını inceleyebilme, Mesleki etik ilkelere uyabilme, Protokol kurallarını uygulayabilme |
1,2 |
1,2,3,4 |
Klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilme, Yazı çalışması ve hız uygulaması yapabilme, Farklı dillerde yazılar yazabilme, Resmi yazıları hızlı ve etkin şekilde hazırlayabilme |
1,2,6 |
1 |
Muhasebe, muhasebe hesapları ve muhasebe sisteminin işleyişi hakkında genel bilgiler edinebilme, Muhasebe işlemlerine destek olabilme, Muhasebe ve finans işlemleri yapabilme, Ön muhasebe işlemlerini yapabilme |
3,4 |
1 |
T.C. Anayasasında belirtilen temel organları tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Kamu iktisadi teşebbüsler, merkezi yönetim ve taşra yönetimini tanıma ve ilişkileri inceleyebilme, Özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetimi olan kurumları tanımak ve ilişkileri inceleyebilme |
1,2 |
1 |
Telefonda yabancı dilde görüşmeler yapabilme, Yabancı dilde okuma yapmak ve yazı yazabilme, Telefon görüşmeleri yapabilme, Yabancı dilde mesleki yazışmalar yapabilme, Yabancı dilde yüz yüze görüşmeler yapabilme |
1 |
1 |
Ticari hesaplamalar yapabilme |
1 |
1,2 |
Toplantı gündemini belirleyebilme, toplantı düzenleyebilme |
3,4,5 |
1,2,5 |
Yönetici Asistanlığı İle İlgili Temel Kavramları Analiz Edebilme, Yönetici Asistanının Özelliklerini İnceleyebilme |
3,4 |
3,4,5,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 3-Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
|