Genel Tanıtım
Programa Öğrenci alınmamaktadır.
Programın adı ve içeriği 2020/2021 Eğitim Öğretim Yılında Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği olarak değiştirilmiştir bu sebeple 2020/21 Eğitim Öğretim yılından sonra yeni programa öğrenci alınmaktadır.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan ve program yeterliliğine sahip olan öğrenciler “peyzaj ve Süs Bitkileri “ alanında ön lisans derecesine sahip olmaktadırlar.
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olmaları ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Peyzaj ve Süs Bitkileri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması ve 30 günlük stajını tamamlaması gerekir.
Eğitim programının amacı, ülke gerçekleri ve gereksinimleri göz önünde bulundurularak, sektörlerin ihtiyaç duyduğu ve aradığı nitelikleri taşıyan kaliteli, yetenekli, tecrübeli, girişimci, dinamik ve meslekler arası bilgi-koordinasyon tabanına sahip üstün vasıflı bireyler yetiştirmektir. Program öğrencileri 2 yıl boyunca görecekleri uygulamalı meslek dersleri ve yapacakları staj ile mezun olarak gerekli bilgi ve donanımlara sahip olacaklardır.
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme
|
2.
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
|
3.
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme
|
4.
Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme
|
5.
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
|
6.
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme
|
7.
Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme
|
8.
Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme
|
9.
Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme
|
10.
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme
|
11.
Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme
|
12.
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme
- Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme
- Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
- Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme
- Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme
- Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
- Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme
- Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme
- Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme
- Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme
- Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
- Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
- Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme
- Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme
- Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme
- Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme
- Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme
- Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme
- Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme
- Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
- Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme
- Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme
- Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme
- Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
- Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
- Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme
- Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme
- Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme
- Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme
- Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme
- Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme
- Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme
- Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme
- Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme |
1,2 |
1 |
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma |
1,2 |
|
Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme |
1 |
1 |
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme |
1,2 |
1 |
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
2 |
1 |
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme |
1,2 |
1 |
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme |
1,2 |
|
Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme |
1,2 |
1 |
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme |
1,2 |
1 |
Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme |
1,2 |
|
Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme |
1,2 |
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme |
1 |
1,2 |
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma |
|
1,2 |
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme |
1 |
1 |
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme |
|
1,2 |
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
1 |
1 |
Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme |
1 |
|
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme |
1 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili temel bilgilere sahiptir. 2-Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini kavrar ve değerlendirir. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme |
|
1 |
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme |
1 |
1 |
Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme |
1 |
1,3,4 |
Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme |
1 |
|
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme |
|
1 |
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme |
1,2 |
3,4 |
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme |
1 |
1 |
Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme |
1 |
|
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma |
|
1 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 2-Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 3-Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 4-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme |
|
1 |
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme |
|
1,2 |
Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme |
1 |
1,2 |
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma |
1 |
|
Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme |
|
1 |
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
1,2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2-Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme |
1,2 |
|
Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme |
4 |
3,4 |
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
1 |
2 |
Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme |
1,4 |
4 |
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme |
3,4 |
|
Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme |
3 |
1,2 |
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme |
1,2 |
2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 2-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4-Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız çalışma ve inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma |
|
1 |
Peyzaj çalışmalarında uygulamalara ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme |
1,2,3 |
1 |
Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hâkim olma |
|
1 |
Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme |
3 |
1,2 |
Mesleki ve etik sorumluluklarını kavrayabilme |
3 |
|
Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme |
1,3 |
|
Peyzaj mimarlığında arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olabilme |
|
1 |
Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme |
1 |
1,2 |
Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme |
1 |
1,2 |
Bir peyzaj alanını inceleyip değerlendirebilecek araçları kullanabilme |
|
1,2 |
Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme |
1,2,3 |
1,2 |
Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleyebilme |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2-Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezun öğrencilerimiz dış mekân düzenlemesi yapan kamu kurumları, belediyeler, peyzaj mimarlığı proje ve uygulama büroları, inşaat firmaları, süs bitkileri üretim ve satışı yapan fidanlıklar ve seralar gibi kurum ve kuruluşlarda ara elman olarak çalışabilmekte, ayrıca kendi uygulama ve üretim firmalarını kurabilmektedirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı öğrencileri 4. Yarıyıl sonunda DGS(Dikey Geçiş Sınavı) ile dört yıllık lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler. Program öğrencileri DGS sınavında, Peyzaj Mimarlığı, Peyzaj Mimarisi ve Kentsel Tasarım, Orman Mühendisliği ve Ziraat Mühendisliği programlarını tercih edebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 işgününü kapsayan stajını başarıyla tamamlamak gereklidir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Bologna Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. P. Özlem KURT
Bölüm Başkanı: Öğr. Gör. Ali Cem SÖNMEZ
Bursa Uludağ Üniversitesi Orhangazi Yeni köy Asil Çelik MYO Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü, Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Programı Orhangazi Kampüsü / Bursa Tel: 0 (224) 2962113 E-mail: alicemsonmez@uludag.edu.tr
Program Başkanı: Öğr. Gör. Dr. P. Özlem KURT
Bursa Uludağ Üniversitesi Orhangazi Yeniköy Asil Çelik MYO Park ve Bahçe Bitkileri Bölümü, Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği Programı Orhangazi / Bursa Tel: 0 (224) 2962116 E-mail: ozlemkurt@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programımızda teorik derslerin yapıldığı sınıflar, teknik resim salonu, Sera ve bir malzeme laboratuvarı bulunmakta.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTPS010 |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
1 |
3 |
OTPZ101 |
MESLEKİ MATEMATİK I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
PEYZ105 |
BOTANİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYZ107 |
TOPRAK BİLGİSİ VE GÜBRELEME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYZ109 |
PEYZAJ ÇİZİM VE PROJE HAZIRLAMA TEKNİĞİ-I |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
PEYZ111 |
BİTKİ TANIMA I |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
PEYZ113 |
PEYZAJ EKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD101 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
PEYZ102 |
PEYZAJ ÇİZİM VE PROJE HAZIRLAMA TEKNİĞİ-II |
Zorunlu |
3 |
0 |
1 |
4 |
PEYZ106 |
YAPISAL UYGULAMA TEKNİĞİ |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYZ108 |
BİTKİ TANIMA II |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYZ110 |
KONUT ALANLARINDA ÇEVRE DÜZENLEME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
PEYZ112 |
SÜS BİTKİLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYZ114 |
SÜS BİTKİLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
TUD102 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
YABANCI DİL
|
|
|
|
|
2 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
6 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM3032 |
STAJ I |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
PEYZ201 |
ARAZİ DÜZENLEME |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
4 |
PEYZ203 |
PEYZAJ MEKANİZASYONU |
Zorunlu |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYZ205 |
BİTKİ TANIMA III |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
PEYZ207 |
PEYZAJ ONARIM VE BAKIM TEKNİĞİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MIM4035 |
STAJ II |
Zorunlu |
0 |
0 |
0 |
4 |
PEYZ202 |
ÇATI VE TERAS BAHÇELERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
3 |
PEYZ204 |
FİDANLIK TESİSİ VE YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
1 |
0 |
4 |
PEYZ206 |
PROJE |
Zorunlu |
0 |
4 |
0 |
4 |
PEYZ208 |
PEYZAJ MİMARİSİNDE SULAMA TEKNİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
12 |
Toplam |
|
30 |
1. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
YAD101 |
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD111 |
YABANCI DİL I (ALMANCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD121 |
YABANCI DİL I (FRANSIZCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTPS004 |
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYS104 |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS226 |
DOĞAL ÇİÇEK SOĞANLARI |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD112 |
YABANCI DİL II (ALMANCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
YABANCI DİL II (FRANSIZCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
2. Yarıyıl Zorunlu Yabancı Dil Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTPS004 |
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYS104 |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS226 |
DOĞAL ÇİÇEK SOĞANLARI |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
YAD102 |
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD112 |
YABANCI DİL II (ALMANCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
YAD122 |
YABANCI DİL II (FRANSIZCA) |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTPS005 |
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS010 |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS011 |
İŞLETME YÖNETİMİ I |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYS209 |
KESME ÇİÇEKÇİLİK |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS213 |
PEYZAJDA SU VE SU BİTKİLERİ KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS215 |
SÜS BİTKİLERİ HASTALIKLARI VE KONTROLÜ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS217 |
TARIM EKONOMİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYS219 |
İŞYERİ EĞİTİMİ I |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
OTPS006 |
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
OTPS012 |
İŞLETME YÖNETİMİ II |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYS210 |
ÇİM ALANLAR YAPI VE BAKIM TEKNİĞİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS212 |
SÜS BİTKİLERİNDE HASAT SONU UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS214 |
İÇ MEKAN TASARIMI BİTKİLERİ KULLANMA İLKELERİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS216 |
SÜS BİTKİLERİ ZARARLILARI VE KONTROLÜ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS218 |
ÇEVRE SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS220 |
GÜL FİDANI YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Seçmeli |
2 |
1 |
0 |
3 |
PEYS222 |
YER ÖRTÜCÜ BİTKİLER VE PEYZAJDA KULLANIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
PEYS224 |
İŞYERİ EĞİTİMİ II |
Seçmeli |
0 |
16 |
0 |
12 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |