YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilanço, gelir tablosu ve ek mali tablolar vb. finansal tabloları düzenleme, analiz etme
ve yorumlama yeterliliğine sahip olmak. |
|
1,2,3 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü
iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunmak ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmek. |
1 |
1,2,3 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile
iletişim kurabilmek. |
1 |
1,2,3 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
1,2,3 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. |
1 |
1,2,3 |
Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip edebilmek ve etkin
bir şekilde kullanabilmek. |
1 |
1,2,3 |
Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin
kullanarak, Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde
muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilmek. |
1 |
1,2,3 |
Muhasebe mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek ve çözüm sunabilme becerisine sahip
olmak. |
|
1,2,3 |
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata
hakim olmak, denetim ve muhasebe standartlarını açıklayabilmek. |
|
1,2,3 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve
sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere
sahip olmak. |
1 |
1,2,3 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen
karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. |
1 |
1,2,3 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip
olmak. |
|
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe açıktır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilanço, gelir tablosu ve ek mali tablolar vb. finansal tabloları düzenleme, analiz etme
ve yorumlama yeterliliğine sahip olmak. |
|
1,2 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü
iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunmak ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmek. |
2 |
1,2 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile
iletişim kurabilmek. |
2 |
1,2 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
2 |
1,2 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. |
1,2 |
1,2 |
Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip edebilmek ve etkin
bir şekilde kullanabilmek. |
1,2 |
1,2 |
Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin
kullanarak, Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde
muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilmek. |
1,2,3 |
1,2 |
Muhasebe mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek ve çözüm sunabilme becerisine sahip
olmak. |
2 |
1,2 |
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata
hakim olmak, denetim ve muhasebe standartlarını açıklayabilmek. |
1 |
1,2 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve
sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere
sahip olmak. |
1,2 |
1,2 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen
karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. |
2 |
1,2 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip
olmak. |
2 |
1,2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 2-Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilanço, gelir tablosu ve ek mali tablolar vb. finansal tabloları düzenleme, analiz etme
ve yorumlama yeterliliğine sahip olmak. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü
iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunmak ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmek. |
4 |
1,2,4 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile
iletişim kurabilmek. |
1,2,4 |
1,2,4 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
2 |
2 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip edebilmek ve etkin
bir şekilde kullanabilmek. |
2,4 |
1,2,4 |
Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin
kullanarak, Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde
muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilmek. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Muhasebe mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek ve çözüm sunabilme becerisine sahip
olmak. |
4 |
2,4 |
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata
hakim olmak, denetim ve muhasebe standartlarını açıklayabilmek. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve
sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere
sahip olmak. |
1,2,4 |
1,2,4 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen
karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. |
1,2,4 |
1,2 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip
olmak. |
2 |
2,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 3-Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 4-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilanço, gelir tablosu ve ek mali tablolar vb. finansal tabloları düzenleme, analiz etme
ve yorumlama yeterliliğine sahip olmak. |
2,3 |
1,2,3 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü
iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunmak ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmek. |
2,3 |
2,3 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile
iletişim kurabilmek. |
2,3 |
1,2,3 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
2 |
2,3 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip edebilmek ve etkin
bir şekilde kullanabilmek. |
1,2 |
1,2,3 |
Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin
kullanarak, Tekdüzen Muhasebe Sistemi ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde
muhasebe uygulamalarını gerçekleştirebilmek. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Muhasebe mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek ve çözüm sunabilme becerisine sahip
olmak. |
2,3 |
2,3 |
Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata
hakim olmak, denetim ve muhasebe standartlarını açıklayabilmek. |
2,3 |
1,2,3 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve
sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere
sahip olmak. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Muhasebe ve vergi uygulamaları alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen
karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. |
2,3 |
1,2,3 |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip
olmak. |
2 |
2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 2-Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 3-Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
|