Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER
1 Dersin Adı: ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER
2 Dersin Kodu: ALM0004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
Telefon: + 90 224 294 22 76
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı Almanca öğretmen adaylarına yabancı öğretimi alanındaki güncel teknolojilerinin tanıtılması ve söz konusu donanım ve yazılımları değerlendirme, seçme ve gelecekte derslerinde etkin biçimde kullanabilme becerilerinin kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çağdaş teknolojiye ve öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları anlayabilme.;
2 Yabancı dil olarak Almanca öğretiminin verimli olabilmesi için çağdaş teknoloji kaynaklarını değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme.;
3 Çağdaş teknolojilerin derse entegre edilebilmesi için uygun öğrenme ortamları oluşturabilme.;
4 Çağdaş teknolojilerin Almanca dersinde kullanılabilmek için ders planı hazırlayabilme.;
5 Çağdaş teknolojileri ölçme ve değerlendirme süreçlerinde kullanabilme.;
6 Çağdaş teknolojilerinin avantajlarını ve dezavantajlarını belirleyebilme.;
7 Çağdaş teknolojileri bireysel ve gruplar arası farklılıkları destekleyecek nitelikte kullanabilme.;
8 Edindiği çağdaş bilgi teknolojileri becerileriyle meslektaşlarına katkıda bulunabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması.
2 Eğitim, öğretim ve teknoloji kavramlarının açıklanması. Yabancı dil öğretimi sürecinde teknoloji kullanımının tarihsel gelişiminin ele alınması.
3 Bilgisayar destekli Almanca öğreniminde Web 3.0 teknolojileri.
4 Taşınabilir cihazlarla (telefon, tablet bilgisayar, konsol vd.) dil öğrenimine giriş.
5 Android ve IOS işletim sistemli taşınabilir cihazlarla Almanca öğrenimine yönelik yazılımların (App) incelenmesi.
6 Dijital oyunlarla dil öğrenimine ve oyunlaştırmaya giriş.
7 Eğlencelik macera oyunlarıyla Almanca öğrenimi.
8 Eğitsel dijital oyunlarla Almanca öğrenimi.
9 Oyunlaştırılmış uygulamalarla Almanca öğrenimi ve öğretimi.
10 Taşınabilir cihazlar için geliştirilmiş Almanca öğrenim oyunlarının incelenmesi.
11 Arttırılmış ve sanal gerçeklik uygulamalarıyla yabancı dil öğrenimi ve öğretimine giriş.
12 Arttırılmış gerçeklik uygulamalarıyla Almanca öğrenimi ve öğretimi.
13 Sanal gerçeklik uygulamalarıyla Almanca öğrenimi ve öğretimi.
14 Dönemin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Bensetti-Benbader, H., Brown, D. (2019). Language Acquisition with Augmented and Virtual Reality”, Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 1730-1734.
2) Berti, M. 2019. ““You can almost feel like you are in the place presented”: Implementing
Virtual Reality in the Language Classroom”, European Association for Computer Assisted Language Learning, EUROCALL/CALICO Virtual Worlds and Serious Games SIG.
3) Allonce, R., Gayles, G., Icel, N., & Kapil, S. (2019). Brocca: Social Language Learning in Virtual
Reality. Carnegie Mellon University, Pennsylvania, 1-18. https://static1.squarespace.com/static/5c8ac055840b1615d0ce05f3/t/5ceae838085229ffac093023/1558898747349/Brocca.pdf
4) Gabriel, S. (2016). Spielend Fremdsprachen lernen – Wie können digitale Spiele den Fremdsprachenerwerb unterstützen? Eine kurze Übersicht über den derzeitigen Stand der Forschung. Medienimpulse, 54(3), 1-25.
5)Blume, C. (2019). Games people (don’t) play: An analysis of pre-service EFL teachers’ behaviors and beliefs regarding digital game-based language learning. Computer Assisted Language Learning, 33 (1-6), 109-132, doi: 10.1080/09588221.2018.1552599
6) Wolf, Sebastian (2013). Hausaufgabe: Rette die Prinzessin! Entstehung, Geschichte und Didaktik der Computer- und Videospielemusik. Hamburg: Diplomica Verlag.
7) Dalgarno, B., Lee, M. J. (2010). What Are the Learning Affordances of 3-D Virtual Environments?”, British Journal of Educational Technology, 41(1), 10-32.
8) Boyles, B. (2017). Virtual Reality and Augmented Reality in Education, Center For Teaching Excellence, United States Military Academy, West Point, NY.
9) O'Brien, M. G., Levy, R., ve Orich, A. (2009). Virtual Immersion: The Role of CAVE and PC Technology, CALICO Journal, 26(2), 337.
10) Chinnery, G.M. (2006). Emerging Technologies Going to the MALL: Mobile Assisted Language Learning. Language Learning & Technology, 10(1), 9-16.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 1 15 15
Projeler 1 25 25
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,9
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 4 4 5 4 4 1 2 2 1 1 1 1 5 4 1
OK2 1 4 4 5 4 4 3 2 2 1 1 1 1 5 3 1
OK3 1 5 4 5 4 4 5 3 3 1 1 1 1 5 4 1
OK4 1 4 4 5 5 4 4 3 4 1 1 1 1 5 5 4
OK5 1 3 1 1 5 3 5 5 4 1 1 1 1 5 4 1
OK6 1 3 4 0 5 3 4 3 2 1 1 1 1 4 4 1
OK7 1 1 4 5 5 3 4 3 5 1 1 1 1 5 4 1
OK8 1 4 4 5 4 3 4 3 5 1 1 1 1 4 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr