1 | Dersin Adı: | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER |
2 | Dersin Kodu: | ALM0004 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUNUS ALYAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Yunus Alyaz Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa / Türkiye E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr Telefon: + 90 224 294 22 76 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı Almanca öğretmen adaylarına yabancı öğretimi alanındaki güncel teknolojilerinin tanıtılması ve söz konusu donanım ve yazılımları değerlendirme, seçme ve gelecekte derslerinde etkin biçimde kullanabilme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması. | |
2 | Eğitim, öğretim ve teknoloji kavramlarının açıklanması. Yabancı dil öğretimi sürecinde teknoloji kullanımının tarihsel gelişiminin ele alınması. | |
3 | Bilgisayar destekli Almanca öğreniminde Web 3.0 teknolojileri. | |
4 | Taşınabilir cihazlarla (telefon, tablet bilgisayar, konsol vd.) dil öğrenimine giriş. | |
5 | Android ve IOS işletim sistemli taşınabilir cihazlarla Almanca öğrenimine yönelik yazılımların (App) incelenmesi. | |
6 | Dijital oyunlarla dil öğrenimine ve oyunlaştırmaya giriş. | |
7 | Eğlencelik macera oyunlarıyla Almanca öğrenimi. | |
8 | Eğitsel dijital oyunlarla Almanca öğrenimi. | |
9 | Oyunlaştırılmış uygulamalarla Almanca öğrenimi ve öğretimi. | |
10 | Taşınabilir cihazlar için geliştirilmiş Almanca öğrenim oyunlarının incelenmesi. | |
11 | Arttırılmış ve sanal gerçeklik uygulamalarıyla yabancı dil öğrenimi ve öğretimine giriş. | |
12 | Arttırılmış gerçeklik uygulamalarıyla Almanca öğrenimi ve öğretimi. | |
13 | Sanal gerçeklik uygulamalarıyla Almanca öğrenimi ve öğretimi. | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Bensetti-Benbader, H., Brown, D. (2019). Language Acquisition with Augmented and Virtual Reality”, Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 1730-1734. 2) Berti, M. 2019. ““You can almost feel like you are in the place presented”: Implementing Virtual Reality in the Language Classroom”, European Association for Computer Assisted Language Learning, EUROCALL/CALICO Virtual Worlds and Serious Games SIG. 3) Allonce, R., Gayles, G., Icel, N., & Kapil, S. (2019). Brocca: Social Language Learning in Virtual Reality. Carnegie Mellon University, Pennsylvania, 1-18. https://static1.squarespace.com/static/5c8ac055840b1615d0ce05f3/t/5ceae838085229ffac093023/1558898747349/Brocca.pdf 4) Gabriel, S. (2016). Spielend Fremdsprachen lernen – Wie können digitale Spiele den Fremdsprachenerwerb unterstützen? Eine kurze Übersicht über den derzeitigen Stand der Forschung. Medienimpulse, 54(3), 1-25. 5)Blume, C. (2019). Games people (don’t) play: An analysis of pre-service EFL teachers’ behaviors and beliefs regarding digital game-based language learning. Computer Assisted Language Learning, 33 (1-6), 109-132, doi: 10.1080/09588221.2018.1552599 6) Wolf, Sebastian (2013). Hausaufgabe: Rette die Prinzessin! Entstehung, Geschichte und Didaktik der Computer- und Videospielemusik. Hamburg: Diplomica Verlag. 7) Dalgarno, B., Lee, M. J. (2010). What Are the Learning Affordances of 3-D Virtual Environments?”, British Journal of Educational Technology, 41(1), 10-32. 8) Boyles, B. (2017). Virtual Reality and Augmented Reality in Education, Center For Teaching Excellence, United States Military Academy, West Point, NY. 9) O'Brien, M. G., Levy, R., ve Orich, A. (2009). Virtual Immersion: The Role of CAVE and PC Technology, CALICO Journal, 26(2), 337. 10) Chinnery, G.M. (2006). Emerging Technologies Going to the MALL: Mobile Assisted Language Learning. Language Learning & Technology, 10(1), 9-16. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |