e-posta: npyilmaz@uludag.edu.tr Tel: +90(224)29 42232 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:3 Oda No: 311 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına öğretmeni olacakları derslerin öğretim programlarını tüm yönleriyle kavramalarına yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Program türlerini ayırt edebilme.;
2
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi programlarını tüm yönleriyle kavrama.;
3
Bilişim Bilimi Ders Programı'nı tüm yönleriyle kavrama.;
4
Bilişim teknolojileri öğretmen yeterliklerini kavrama.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrencileri bilgilendirme.
2
Program Türleri
3
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı (5 ve 6. Sınıflar )- Programının felsefesi, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
4
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı- Programının kazanımları ve içeriği
5
Programın Uygulanması
6
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı- Programın ölçme ve değerlendirme yaklaşımı
7
Yazılım Dersi Programı (1-4. Sınıflar )- Programının felsefesi, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
8
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Programı- Programının kazanımları ve içeriği
9
Bilişim Bilimi Dersi Programı (Kur 1-2)-Programının felsefesi, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
10
Bilişim Bilimi Dersi Programı (Kur 1-2)- Programının kazanımları ve içeriği
11
Programların Karşılaştırılması
12
Bilişim Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görev ve Çalışma Esasları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Altun, E. (Ed.) (2009). Özel Öğretim yöntemleri I-II (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin), Ankara: Pegem Yay. 2. MEB (2017). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı. (Ortaokul 5 ve 6. sınıflar). Ankara: MEB. 3. MEB (2018). Bilgisayar Bilimi dersi (KUR 1-2) Öğretim Programı. Ankara: MEB. 4. Şahin, S. (Ed.). (2010). Özel Öğretim yöntemleri I-II (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin), Ankara: Pegem Yay.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
12
12
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU