Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ELEKTRONİK SPOR (E-SPOR)
1 Dersin Adı: ELEKTRONİK SPOR (E-SPOR)
2 Dersin Kodu: BED6118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Şenay Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sksahin@uludag.edu.tr , Uludağ Üniversitesi Spor Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Elektronik sporun interaktif video oyunlarını kullanılan oyun araç gereçlerini ve oyun sistematiğini öğrenerek olumlu ve olumsuz yönlerini kavramak. oyunun mekansal, yön bulma becerilerini, nesneleri zihinde uzamsal olarak döndürebilme becerisini, oyuncuların dikkatinin birden fazla olayı takip etmelerini, ikili dikkat gerektiren görevlerde gelişmiş performans göstermelerini sağlayarak, motor becerilerinin geliştirmektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Espor kavramını bilir;
2 E spor olumlu ve olumsuz yönlerini bilir;
3 E sporun fiziksel psikolojik ve bilişsel süreçlerini etkileyen faktörleri bilir;
4 E sporunun boyutlarını bilir;
5 E sporun gelecekteki önemini bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Elektronik spor tanımı tarihçesi
2 Elektronik spor VE geleneksel spor farkı, olumlu ve olumsuz yönleri
3 Eğitim sistemi içerisinde e-spor Oyun ve öğrenme oyun temelli öğrenme nedir
4 Oyunlar psikolojik ve fizyolojik bilişsel süreçlere etkisi
5 E-spor, bilgisayar oyunu bağımlılığı
6 Elektronik spor oyuncu, kulüp,müsabaka, seyirci ve sponsorluk , Bireysel Sporcular/Takımlar
7 Elektronik spor Oyun Üreticileri ve Oyun Türleri
8 E-Spor Oyunları İş ve İçerik Modelleri
9 E-Spor EkonomisiE-Spora Küresel Bir Değerlendirme
10 E-Spor Kariyerine Yönelme
11 Oyun uygulamaları
12 Oyun uygulamaları
13 E spor oyun uygulama ve strateji kurma
14 E spor oyun uygulama ve müsabaka
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Borowy, M., Jin D. Y. (2013). Pioneering eSport: The Experience Economy and The Marketing of
Early 1980s Arcade Gaming Contests. International Journal of Communication, 7, 2254-
2274.
Esportsearnings.com. (2018). Erişim Adresi https://www.esportsearnings.com/history
Fanatik Gazetesi. (2017). E-Spor nedir? Nasıl oynanır?. Erişim Adresi
http://www.fanatik.com.tr/2017/03/06/e-spor-nedir-nasil-oynanir-1281425
Hamari, J. ve Sjöblom, M. (2017). What Is eSports and Why Do People Watch It?. Internet Research,
27(2), 211-232.
Holden, J. T., Kaburakis, A. ve Rodenberg, R. (2017). The Future Is Now: Esports Policy
Considerations and Potential Litigation. Journal of Legal Aspects of Sport, 27(1), 46-78.
Lee, D. ve Schoenstedt, L. J. (2011). Comparison of eSports and Traditional Sports Consumption
Motives. ICHPER-SD Journal of Research, 6(2), 39-44.
Milliyet Gazetesi. (2017). E-spor Pazarı Hızla Büyüyor! Dünyanın Konuştuğu Bu Sektör Yıl
Sonunda.... Erişim Adresi http://www.milliyet.com.tr/e-spor-pazari-hizla-buyuyor--
oyunhaberleri-haber-2563508/
Newzoo. (2017a). 2017 Global Games Market Report - Trends, Insights and Projections Toward
2020. Erişim Adresi
https://resources.newzoo.com/hubfs/Reports/Newzoo_Global_Games_Market_Report_
2017_Light.pdf?t=1517584881031
Newzoo. (2017b). 2017 Global Esports Market Report-Trends, Revenues and Audience Toward
2020 Free Version. Erişim Adresi
http://resources.newzoo.com/hubfs/Reports/Newzoo_Free_2017_Global_Esports_Mar
ket_Report.pdf?hsCtaTracking=5a96aa39-a810-47a6-834b-559c317775c3%7C6a2d5758-
bab2-4d87-9fbe-f82dc9ba638a
Newzoo. (2018a). Newzoo’s Global Esports Market Report-Fact Sheet. Erişim Adresi
https://newzoo.com/wp-content/uploads/2017/06/Flagship_reports_Esports_factsheet.pdf
Newzoo. (2018b). Top 25 Companies by Game Revenues. Erişim Adresi
https://newzoo.com/insights/rankings/top-25-companies-game-revenues/
Nielsen. (2017). The Esports Playbook, Maximizing Your Investment Through Understanding The
Fans. Erişim Adresi http://www.nielsen.com/content/dam/corporate/us/en/reportsdownloads/2017-reports/nielsen-esports-playbook.pdf
Schaeperkoetter, C. C., Mays, J., Hyland, S. T., Wilkerson, Z., Oja, B., Krueger, K., Christian, R. ve
Bass, J. R. (2017). The “New” Student-Athlete: An Exploratory Examination of Scholarship
eSports Players. Journal of Intercollegiate Sport, 10(1), 1-21.
Seo, Y. (2013). Electronic sports: A New Marketing Landscape of the Experience Economy. Journal
of Marketing Management, 29 (13-14), 1542-1560.
Seth E. J., Manning R. D., Keiper M. C. ve Olrich T. W. (2017). Virtual(ly) Athletes: Where eSports
Fit Within the Definition of “Sport”. Quest, 69(1), 1-18.
Statista. (2018a). Number of Players of Selected eSports Games Worldwide as of August 2017.
Erişim Adresi https://www.statista.com/statistics/506923/esports-games-numberplayers-global/
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,9
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr