1 | Dersin Adı: | İKTİSADİ BÜYÜME |
2 | Dersin Kodu: | IKT3304 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | No prerequisite |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Cem Okan Tuncel |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. Cem Okan Tuncel |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | 0224 294 10 98 Uludağ Üniversitesi, İktisat Bölümü, Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı ekonomik modelleme ile ilgili temel analitik aygıtları kullanmak suretiyle iktisadi büyümenin temel kavram ve teorilerini öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Büyüme Ve Gelişme | |
2 | Ölçme Sorunlari Ve Temel Kavramlar | |
3 | İktisadi Büyüme İle İlgili Sitilize Olgular | |
4 | Klasik İktisadi Büyüme Modeli | |
5 | Sosyalist Büyüme Modeli | |
6 | Harrod-Domar Modeli | |
7 | Solow Modeli (Ara Sınav) | |
8 | Yakınsama Sorunu | |
9 | Schumpeter’in Büyüme Modeli | |
10 | İçsel Büyüme Teorileri | |
11 | Fikirler İktisadi Ve Romer Modeli | |
12 | Teknoloji Transferi Ve Iktisadi Büyüme | |
13 | Teknolojinin İktisadi Büyüme Üzerindeki Etkisi | |
14 | İktisat Politikasi Ve Büyüme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yeldan, Erinç (2010) İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri ,Efil yay ,Ankara Jones, Charles I. (2002) İktisadi Büyümeye Giriş ,(Çev: Ş Ateş-İ. Tuncer) Literatür Yay. İstanbul. Parasız İlker (2009) Modern Ekonomik Büyüme , Ezgi Yay. , Bursa Ray, Debraj (1998) Development Economıcs, New Jersey: Prınceton Unıversıty Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |