Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİŞSEL ve KLİNİK NÖROPSİKOLOJİ
1 Dersin Adı: BİLİŞSEL ve KLİNİK NÖROPSİKOLOJİ
2 Dersin Kodu: PSI6113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yoktur.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDAN CAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Handan Can
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Handan Can
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin nöropsikolojik süreçlere klinik ve bilişsel bir bakış açısı edinmelerini ve bilişsel süreçlerin klinik ve bilişsel süreçler açısından değerlendirilmesi konusunda bilgilenmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilişsel ve klinik nöropsikolojinin temel kavramlarını açıklayabilme;
2 Bilişsel ve klinik nöropsikoloji temelinde beyin-biliş ilişkisini açıklayabilme;
3 Bilişsel ve klinik nöropsikoloji temelinde beyin yapıları ve bilişsel süreçler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme;
4 Bilişsel ve klinik nöropsikolojik süreçleri açıklayan temel kuramları tanımlayabilme;
5 Nöropsikolojik süreçlerde ortaya çıkan bozulmaları değerlendirme, takip ve tanılayabilmek için gerekli bilgileri edinebilme ve kullanabilme ;
6 Bu alanda kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Klinik ve bilişsel nöropsikolojinin tanımı
2 Dikkat ile ilişkili nöropsikolojik bozukluklar, değerlendirme ve rehabilitasyon
3 Algısal hastalıkların değerlendirmesi, duysal-algısal hastalıkların düzelmesi ve tedavisi
4 Bellek bozukluklarının nöropsikolojik değerlendirmesi, öğrenme ve bellekle ilişkili bozuklukların düzelmesi ve tedavisi
5 Görsel-mekansal, imajinasyonel ve yapılandırma bozuklukların değerlendirmesi ve tedavisi; farkındalıkla ilişkili bozuklukların değerlendirmesi
6 Kazanılmış konuşma dili bozukluklarının motor konuşma bozukluklarının değerlendirmesi ve tedavisi
7 Yönetici işlevler, kazanılmış hesaplama, yazma ve okuma bozukluklarının değerlendirme ve tedavisi
8 Nesne tanıma
9 Görsel-mekansal yetenekler
10 Yüz tanıma
11 Konuşulan kelimelerin üretimi, ileri dil ve iletişim süreçleri.
12 Konuşulan kelimeleri tanıma ve anlama
13 Okuma: Kelime tanıma ve üretimi için bir birleşik model
14 Bellek
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ellis, A. W. & Young, A. W. (2014). Human cognitive neuropsychology. New York: Psychology Press Classic Editions.
Gurd J., Kischka U. & Marshall J. (2012). Handbook of clinical neuropsychology, New York: Oxford University Press Inc.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 24 24
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 2 18 36
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr