Dersin amacı öğrencilerin nöropsikolojik süreçlere klinik ve bilişsel bir bakış açısı edinmelerini ve bilişsel süreçlerin klinik ve bilişsel süreçler açısından değerlendirilmesi konusunda bilgilenmelerini sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bilişsel ve klinik nöropsikolojinin temel kavramlarını açıklayabilme;
2
Bilişsel ve klinik nöropsikoloji temelinde beyin-biliş ilişkisini açıklayabilme;
3
Bilişsel ve klinik nöropsikoloji temelinde beyin yapıları ve bilişsel süreçler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme;
4
Bilişsel ve klinik nöropsikolojik süreçleri açıklayan temel kuramları tanımlayabilme;
5
Nöropsikolojik süreçlerde ortaya çıkan bozulmaları değerlendirme, takip ve tanılayabilmek için gerekli bilgileri edinebilme ve kullanabilme ;
6
Bu alanda kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Klinik ve bilişsel nöropsikolojinin tanımı
2
Dikkat ile ilişkili nöropsikolojik bozukluklar, değerlendirme ve rehabilitasyon
3
Algısal hastalıkların değerlendirmesi, duysal-algısal hastalıkların düzelmesi ve tedavisi
4
Bellek bozukluklarının nöropsikolojik değerlendirmesi, öğrenme ve bellekle ilişkili bozuklukların düzelmesi ve tedavisi
5
Görsel-mekansal, imajinasyonel ve yapılandırma bozuklukların değerlendirmesi ve tedavisi; farkındalıkla ilişkili bozuklukların değerlendirmesi
6
Kazanılmış konuşma dili bozukluklarının motor konuşma bozukluklarının değerlendirmesi ve tedavisi
7
Yönetici işlevler, kazanılmış hesaplama, yazma ve okuma bozukluklarının değerlendirme ve tedavisi
8
Nesne tanıma
9
Görsel-mekansal yetenekler
10
Yüz tanıma
11
Konuşulan kelimelerin üretimi, ileri dil ve iletişim süreçleri.
12
Konuşulan kelimeleri tanıma ve anlama
13
Okuma: Kelime tanıma ve üretimi için bir birleşik model
14
Bellek
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Ellis, A. W. & Young, A. W. (2014). Human cognitive neuropsychology. New York: Psychology Press Classic Editions. Gurd J., Kischka U. & Marshall J. (2012). Handbook of clinical neuropsychology, New York: Oxford University Press Inc.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
24
24
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
3
3
Diğer
2
18
36
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
3
3
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU