E- Posta: ustunovam@yahoo.com Tel: 0 224 294 18 15 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türk kültür ve sanatının önem ve değerini ortaya koyan edebi eserleri sevdirmek.
Edebi ürünler aracılığıyla sağlam, dengeli, özgür ve sistemli düşünme alışkanlığı araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama, sentez gücü kazandırmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Şiiri yorumlar.;
2
Dilin bünyesine mal olmuş ahenk ögelerinden yararlanıldığını sezer.;
3
Temaya uygun dil ve söyleyiş arandığını sezer.;
4
Dilin bünyesine mal olmuş ahenk ögelerinden nasıl yararlanıldığını sezer.;
5
Şiirdeki uzak çağrışımların işlevlerini belirler.;
6
Şiirde birimler arasındaki ilişkiyi açıklar.;
7
Temanın insana özgü gerçeklikle ilişkisini belirler.;
8
Temanın insana özgü gerçeklikle ilişkisini belirler.;
Attila İlhan’nın şiirlerinde toplumsal temalar: ‘Hürriyet’.
13
Attila İlhan’nın şiirlerinde ‘Kurtuluş Savaşı.’
14
Attila İlhan’nın şiirlerinde ‘İnsan Sevgisi’.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
İsmail Çetişli, Cahit Külebi Yakup Çelik, Şubat Yolcusu- Attila İlhan’nın Şiiri Ahmet Oktay, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Edebiyatı
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
18
18
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU