Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YENİ TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ II
1 Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI METİN İNCELEMELERİ II
2 Dersin Kodu: TDE4032
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ...
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÜSTÜNOVA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç.Dr. Mustafa ÜSTÜNOVA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: ustunovam@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 15
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk kültür ve sanatının önem ve değerini ortaya koyan edebi eserleri sevdirmek. Edebi ürünler aracılığıyla sağlam, dengeli, özgür ve sistemli düşünme alışkanlığı araştırma, tartışma, değerlendirme, yorumlama, sentez gücü kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Şiiri yorumlar.;
2 Dilin bünyesine mal olmuş ahenk ögelerinden yararlanıldığını sezer.;
3 Temaya uygun dil ve söyleyiş arandığını sezer.;
4 Dilin bünyesine mal olmuş ahenk ögelerinden nasıl yararlanıldığını sezer.;
5 Şiirdeki uzak çağrışımların işlevlerini belirler.;
6 Şiirde birimler arasındaki ilişkiyi açıklar.;
7 Temanın insana özgü gerçeklikle ilişkisini belirler.;
8 Temanın insana özgü gerçeklikle ilişkisini belirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 1940 sonrası Türk şiiri.
2 Garip Hareketinin Dışında Kalan: Cahit Külebi.
3 Cahit Külebi’nin hayat, edebi kişiliği.
4 Cahit Külebi’nin şiirlerinde ahenk unsurları.
5 Cahit Külebi’nin şiirlerinde işlediği temalar.
6 Cahit Külebi’nin şiirlerinde ‘sevgi’. Cahit Külebi’nin şiirlerinde ‘kadın-aşk’.
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Cahit Külebi’nin şiirlerinde ‘doğa’.
9 Cahit Külebi’nin şiirlerinde ‘yaşama sevinci’.
10 Cahit Külebi’nin şiirlerinde ‘öte duygusu-ölüm’.
11 Attila İlhan’nın edebi kişiliği ve şiirleri.
12 Attila İlhan’nın şiirlerinde toplumsal temalar: ‘Hürriyet’.
13 Attila İlhan’nın şiirlerinde ‘Kurtuluş Savaşı.’
14 Attila İlhan’nın şiirlerinde ‘İnsan Sevgisi’.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İsmail Çetişli, Cahit Külebi
Yakup Çelik, Şubat Yolcusu- Attila İlhan’nın Şiiri
Ahmet Oktay, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Edebiyatı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr