Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI I
1 Dersin Adı: II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI I
2 Dersin Kodu: TDE3019
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
alevsinar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı II. Meşrutiyet sonrası Türk siyasi ve sosyal hayatındaki değişimin edebiyata nasıl yansıdığını göstermek. Sanatı ön planda tutan Fecr-i Ati topluluğu ve fikri ön planda tutan İttihad-ı İslam ideolojisinin temsilcilerini ve eserlerini tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 II. Meşrutiyet döneminin siyasi ve sosyal yapısını bilir. ;
2 Fikir hareketlerinin niçin ortaya çıktıklarını bilir. ;
3 Fecr-i Ati topluluğunun amacını bilir. ;
4 Fecr-i Ati yazarlarını ve eserlerini bilir. ;
5 Ahmet Haşim'i ve şiirlerini bilir. ;
6 Ahmet Haşim'in nesirlerini bilir. ;
7 Refik Halit Karay'ı ve eserlerini bilir. ;
8 Mehmet Akif Ersoy'u bilir. ;
9 Safahat'ı bilir. ;
10 Devrin siyasi ve sosyal yapısının edebiyata nasıl yansıdığını bilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 II. Meşrutiyetin ilanı- Siyasi ve sosyal değişim- II. Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatının özellikleri.
2 Fecr-i Ati topluluğu
3 Fecr-i Ati topluluğu
4 Ahmet Haşim hayatı ve sanatı
5 Ahmet Haşim'in şiirleri
6 Ahmet Haşim'in şiirleri
7 Ahmet Haşim'in nesirleri
8 Ara Sınav Ders tekrarı
9 Refik Halit Karay
10 İttihad-ı İslam ideolojisi ve Mehmet Akif
11 Mehmet Akif'in şiirleri
12 Mehmet Akif'in şiirleri
13 Mehmet Akif'in şiirleri
14 Mehmet Akif'in şiirleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İnci Enginün, Tanzimattan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı
İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
Hasan Âli Yücel, Edebiyat Tarihimizden
Bilge Ercilasun, Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler
Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri
Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar I/ II
Yakup Kadri, Ahmet Haşim
Beşir Ayvazoğlu, Ömrüm Benim Bir Ateşti
Orhan Okay, Sanat ve Edebiyat Yazıları
Orhan Okay, Bir Karakter Heykelinin Anatomisi
Kazım Yetiş, Bir Mustarip: Mehmet Akif Ersoy
Fazıl Gökçek, Mehmet Akif'in Şiir Dünyası
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr