1 | Dersin Adı: | II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI I |
2 | Dersin Kodu: | TDE3019 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU alevsinar@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | II. Meşrutiyet sonrası Türk siyasi ve sosyal hayatındaki değişimin edebiyata nasıl yansıdığını göstermek. Sanatı ön planda tutan Fecr-i Ati topluluğu ve fikri ön planda tutan İttihad-ı İslam ideolojisinin temsilcilerini ve eserlerini tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | II. Meşrutiyetin ilanı- Siyasi ve sosyal değişim- II. Meşrutiyet dönemi Türk edebiyatının özellikleri. | |
2 | Fecr-i Ati topluluğu | |
3 | Fecr-i Ati topluluğu | |
4 | Ahmet Haşim hayatı ve sanatı | |
5 | Ahmet Haşim'in şiirleri | |
6 | Ahmet Haşim'in şiirleri | |
7 | Ahmet Haşim'in nesirleri | |
8 | Ara Sınav Ders tekrarı | |
9 | Refik Halit Karay | |
10 | İttihad-ı İslam ideolojisi ve Mehmet Akif | |
11 | Mehmet Akif'in şiirleri | |
12 | Mehmet Akif'in şiirleri | |
13 | Mehmet Akif'in şiirleri | |
14 | Mehmet Akif'in şiirleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
İnci Enginün, Tanzimattan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları Hasan Âli Yücel, Edebiyat Tarihimizden Bilge Ercilasun, Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar I/ II Yakup Kadri, Ahmet Haşim Beşir Ayvazoğlu, Ömrüm Benim Bir Ateşti Orhan Okay, Sanat ve Edebiyat Yazıları Orhan Okay, Bir Karakter Heykelinin Anatomisi Kazım Yetiş, Bir Mustarip: Mehmet Akif Ersoy Fazıl Gökçek, Mehmet Akif'in Şiir Dünyası |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |