1 |
Dersin Adı: |
MANTIK I |
2 |
Dersin Kodu: |
FLS 3007 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç.Dr. Aytekin Özel |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Aytekin Özel. Uludağ Üniversitesi, İlahiyat Fak., Fethiye Mahallesi Kırlangıç Sokak No:2B 16140 Nilüfer Bursa. |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 |
Dersin Amacı |
Aristoteles mantığının yeniçağla başlayan dönüşümünde matematikle iç içe geçerek yeni bir şekil alması ve bunun sonucunda sembolik bir yapıya dönüşmesiyle tamamen formel bir biçimde denetlemelerle uğraştığını ve bu denetlemelerin kural ve işleyişini kavratmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Sembolik mantığın temellerini ve özelliklerini tanıtma |
|
2 |
Sembolik mantığın gelişimini tanıtma |
|
3 |
Bilinmesi gereken sembolleri öğretme |
|
4 |
Sembolleştirmenin ne olduğunu ve neye yaradığını kavratma |
|
5 |
Sembolleştirme yapmayı açıklama |
|
6 |
Günlük konuşma dilinden sembolik dile ve sembolik dilden konuşma diline önermeleri ve çıkarımları dönüştürmeyi öğretme |
|
7 |
Sembolik hale getirilen önerme ve çıkarımların tutarlılık, geçerlilik ve eşdeğerlik durumlarının denetlenmesinin ne anlama geldiğini açıklama |
|
8 |
Denetleme yollarından doğruluk tablolarının yapısını ve oluşturulmasını açıklama |
|
9 |
Tutarlılığın ne anlama geldiğini kavratma ve doğruluk tabloları aracılığıyla önermelerin tutarlılığını denetlemeyi öğretme |
|
10 |
Bir arada tutarlılığın ne anlama geldiğini kavratma ve doğruluk tablolarıyla önermelerin bir arada tutarlılığını denetlemeyi öğretme |
|
11 |
Önermenin ve çıkarımın geçerliliğin ne anlama geldiğini kavratma ve denetlemelerinin nasıl yapılacağını öğretme |
|
12 |
Eşdeğerliliğin ne anlama geldiğini öğretme ve iki önermenin eşdeğerliliğinin denetlenmesini öğretme |
|
13 |
Çözümleyici çizelgenin ne olduğunu ve doğruluk tablosuyla ilişkisini açıklama |
|
14 |
Çözümleyici çizelge kurallarını öğretme ve ne anlama geldiğini, temelleri açıklama |
|