Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MANTIK I
1 Dersin Adı: MANTIK I
2 Dersin Kodu: FLS 3007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Aytekin Özel
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Aytekin Özel.
Uludağ Üniversitesi, İlahiyat Fak., Fethiye Mahallesi Kırlangıç Sokak No:2B 16140 Nilüfer Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Aristoteles mantığının yeniçağla başlayan dönüşümünde matematikle iç içe geçerek yeni bir şekil alması ve bunun sonucunda sembolik bir yapıya dönüşmesiyle tamamen formel bir biçimde denetlemelerle uğraştığını ve bu denetlemelerin kural ve işleyişini kavratmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sembolik mantıkla tanışır;
2 Sembolik mantığın klasik mantıkla olan farkını ve ilişkisini tanır;
3 Çeşitli sembolleri bilir;
4 Sembolleştirme yapabilme; önerme ve çıkarımları günlük dilden sembollere, sembollerden günlük dile dönüştürebilir;
5 Doğruluk tablolarını ve bu tablolar aracılığıyla denetlemeler yapmayı öğrenir;
6 Önermenin tutarlılığını ve önermelerin bir arada tutarlılığını ve eşdeğerliliğini doğruluk tablosuyla denetleyebilir;
7 Önermenin geçerliliğini ve çıkarımların geçerliliğini doğruluk tablosuyla denetleyebilir;
8 Çözümleyici çizelgeyi tanır;
9 Çözümleyici çizelge kurallarını öğrenir;
10 Çözümleyici çizelge ile doğruluk tablosu ilişkisini kavrar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sembolik mantığın temellerini ve özelliklerini tanıtma
2 Sembolik mantığın gelişimini tanıtma
3 Bilinmesi gereken sembolleri öğretme
4 Sembolleştirmenin ne olduğunu ve neye yaradığını kavratma
5 Sembolleştirme yapmayı açıklama
6 Günlük konuşma dilinden sembolik dile ve sembolik dilden konuşma diline önermeleri ve çıkarımları dönüştürmeyi öğretme
7 Sembolik hale getirilen önerme ve çıkarımların tutarlılık, geçerlilik ve eşdeğerlik durumlarının denetlenmesinin ne anlama geldiğini açıklama
8 Denetleme yollarından doğruluk tablolarının yapısını ve oluşturulmasını açıklama
9 Tutarlılığın ne anlama geldiğini kavratma ve doğruluk tabloları aracılığıyla önermelerin tutarlılığını denetlemeyi öğretme
10 Bir arada tutarlılığın ne anlama geldiğini kavratma ve doğruluk tablolarıyla önermelerin bir arada tutarlılığını denetlemeyi öğretme
11 Önermenin ve çıkarımın geçerliliğin ne anlama geldiğini kavratma ve denetlemelerinin nasıl yapılacağını öğretme
12 Eşdeğerliliğin ne anlama geldiğini öğretme ve iki önermenin eşdeğerliliğinin denetlenmesini öğretme
13 Çözümleyici çizelgenin ne olduğunu ve doğruluk tablosuyla ilişkisini açıklama
14 Çözümleyici çizelge kurallarını öğretme ve ne anlama geldiğini, temelleri açıklama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çüçen, Kadir (2012) Mantık, Bursa: Sentez Yayıncılık.
Teo Grünberg, Sembolik Mantık El Kitabı, c. 1, ODTU yay., Ankara 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 3 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 2 3 1 0 0 0 0 0 0 3 5
OK2 0 1 2 2 0 0 0 0 0 0 2 5
OK3 0 3 3 2 0 0 0 0 0 0 3 5
OK4 0 2 3 2 0 0 0 0 0 0 3 5
OK5 0 3 3 2 0 0 0 0 0 0 3 5
OK6 0 2 2 2 0 0 0 0 0 0 3 5
OK7 0 2 2 1 0 0 0 0 0 0 2 5
OK8 0 1 1 1 0 0 0 0 0 0 2 5
OK9 0 1 1 1 0 0 0 0 0 0 2 5
OK10 0 2 2 2 0 0 0 0 0 0 2 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr