Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI
2 Dersin Kodu: SAT4065
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Elvan TOPALLI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
gulayg@uludag.edu.tr
+90 224 294 27 09
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sanat tarihindeki çağdaş sanat akımlarının tarihsel gelişim ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat akımlarının çağdaş ve modern olma özelliklerini açıklayabilme. ;
2 Sembolizm sanat akımının özelliklerini açıklayabilme;
3 Kübizmin sanat özelliklerini çözümleyebilme;
4 Gerçeküstücülüğü açıklayabilme;
5 Soyut sanatın niteliklerini açıklayabilme;
6 Post modern sanat akımlarının özelliklerini açıklayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat tarihinde akımlar, tarihsel gelişim ve özellikleri
2 Sanat akımlarının tarihsel gelişim ve özellikleri
3 Sembolist dönem ve özellikleri
4 İzlenimcilik ve özellikleri
5 Dada, kübizm: avant-garde akımlar
6 Gerçeküstücülük ve özellikleri
7 Soyut dışavurumculuk
8 1960 öncesi sanat akımları Ara sınav
9 1960 sonrası sanat akımları
10 Yeni gerçekçilik
11 Kavramsal sanat
12 Enstallasyon, happening, body art
13 Postmodernizm ve sanat
14 Genel değerlendirme ve tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul: 1996.
Yılmaz, Mehmet Modernizmden Postmodernizme Sanat, 2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 3 3 9
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 5 2 2 0 0 0 0 2 1 1 0
OK2 2 4 1 1 0 0 0 0 2 1 1 0
OK3 2 4 1 1 0 0 0 0 2 1 1 0
OK4 2 4 1 1 0 0 0 0 2 1 1 0
OK5 2 4 1 1 0 0 0 0 2 1 1 0
OK6 3 5 2 2 0 0 0 0 2 1 1 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr