1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI |
2 | Dersin Kodu: | SAT4065 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. Elvan TOPALLI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı gulayg@uludag.edu.tr +90 224 294 27 09 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanat tarihindeki çağdaş sanat akımlarının tarihsel gelişim ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanat tarihinde akımlar, tarihsel gelişim ve özellikleri | |
2 | Sanat akımlarının tarihsel gelişim ve özellikleri | |
3 | Sembolist dönem ve özellikleri | |
4 | İzlenimcilik ve özellikleri | |
5 | Dada, kübizm: avant-garde akımlar | |
6 | Gerçeküstücülük ve özellikleri | |
7 | Soyut dışavurumculuk | |
8 | 1960 öncesi sanat akımları Ara sınav | |
9 | 1960 sonrası sanat akımları | |
10 | Yeni gerçekçilik | |
11 | Kavramsal sanat | |
12 | Enstallasyon, happening, body art | |
13 | Postmodernizm ve sanat | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul: 1996. Yılmaz, Mehmet Modernizmden Postmodernizme Sanat, 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 3 | 3 | 9 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |