1 |
Dersin Adı: |
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
SSY1078 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. Bengül GÜNGÖRMEZ AKOSMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-42 E-posta: harslan56@gmail.com |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html. |
19 |
Dersin Amacı |
Siyasi düşüncelerin, ideolojilerin, kavramların ve teorilerin siyasi uygulamalarla ilişkisini analiz ederek siyaset bilimine giriş yapmak ve siyaset teorisine yönelik genel bir çerçeve sunmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Siyasi Kavram ve Teoriler |
|
2 |
İnsan Doğası, Birey ve Toplum |
|
3 |
Siyaset, Yönetim ve Devlet |
|
4 |
Egemenlik, Ulus, Uluslar üstücülük |
|
5 |
Güç, Otorite ve Meşruiyet
Hukuk, Düzen ve Adalet. |
|
6 |
Haklar, Yükümlülükler ve Vatandaşlık |
|
7 |
Ara sınav + Demokrasi, Temsil ve Kamu Yararı. |
|
8 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
9 |
Özgürlük, Hoşgörü ve Kurtuluş |
|
10 |
Eşitlik, Sosyal Adalet ve Refah |
|
11 |
Mülkiyet, Planlama ve Piyasa |
|
12 |
Gelenek, İlerleme ve Ütopya |
|
13 |
Modern Toplum, Siyaset ve İdeolojiler |
|
14 |
Değerlendirme |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Andrew Heywood, Siyaset Teorisine Giriş, çev.H.M.Köse, Küre Yayınları, 2011. H. Birsen Örs, 19.Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler, İstanbul Bilgi Universitesi Yayınları,2008. Political Science: An Introduction, Walter S. Jones, Robert L. Cord, James A. Medeiros, Pearson Education, 2009 |
24 |
Değerlendirme |
|