Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SİNYALLER ve SİSTEMLER II
1 Dersin Adı: SİNYALLER ve SİSTEMLER II
2 Dersin Kodu: EEM2404
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERDOĞAN DİLAVEROĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Erdoğan Dilaveroğlu
Yrd. Doç. Dr. Ersen Yılmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Erdoğan Dilaveroğlu
E-mail: dilaver@uludag.edu.tr
Tel: (224) 294 2012
Elektrik-Elektronik Müh. Böl., 3. Kat, 324.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Elektrik mühendisliğinin sinyaller ve sistemler alanının temel kavramlarını öğrencilere tanıtmak. Ayrıca, öğrencileri sinyal işleme, devreler, haberleşme ve kontrol gibi alanlarda daha ileri seviyedeki bazı derslere hazırlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ayrık zaman sinyallerinin Fourier dönüşümünü (ve tersini) tanım denklemlerinden ve Fourier dönüşümünün özelliklerini kullanarak hesaplamak.;
2 Sistem tasarımında ve analizinde zaman domeni ve frekans domeni arasındaki ilişkiyi ve ödünleşimi anlamak.;
3 Fourier analizinin örneklemeye uygulanmasını anlamak.;
4 Sürekli zaman sinyallerini önce örnekleyerek sonra da örneklenmiş sinyali ayrık zamanda işleyerek işlemek.;
5 Sürekli zaman sinyallerinin Laplace dönüşümünü (ve tersini) tanım denklemlerinden ve Laplace dönüşümünün özelliklerini kullanarak hesaplamak.;
6 Ayrık zaman sinyallerinin z dönüşümünü (ve tersini) tanım denklemlerinden ve z dönüşümünün özelliklerini kullanarak hesaplamak.;
7 Bir sistemin durum uzayı gösteriminden blok diyagramını ve blok diyagramından durum uzayı gösterimini bulmak.;
8 Temel problem çözme becerilerini geliştirmek ve bir problemi matematiksel biçimde formüle etmeye aşina olmak.;
9 Türev, integral, kompleks değişkenler ve cebir gibi konuları içeren temel matematiği mühendislikteki lineer zamanla değişmeyen sistemlerin analizinde ve tasarımında kullanmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içerik ve organizasyonu. Sinyaller ve Sistemler I ders konularının kısa bir özeti.
2 Ayrık zaman Fourier dönüşümünün gelişimi ve özellikleri.
3 Ayrık zaman Fourier dönüşümünün konvolüsyon ve çarpma özellikleri.
4 Sinyal ve sistemlerin zaman ve frekans tanımlaması.
5 Ödev problemlerinin çözümlerinin gözden geçirilmesi ve tartışılması.
6 Örnekleme Teoremi, geri çatılma, örtüşme.
7 Sürekli zaman sinyallerinin ayrık zamanlı işlenmesi.
8 Ödev problemlerinin çözümlerinin gözden geçirilmesi ve tartışılması.
9 Laplace dönüşümünün tanımı, yakınsama bölgesi, ters Laplace dönüşümü.
10 Laplace dönüşümünün özellikleri, LZD sistemlerin Laplace dönüşümü kullanılarak analizi.
11 Ödev problemlerinin çözümlerinin gözden geçirilmesi ve tartışılması.
12 z dönüşümünün tanımı, yakınsama bölgesi, ters z dönüşümü.
13 z dönüşümünün özellikleri, LZD sistemlerin z dönüşümü kullanılarak analizi.
14 Ödev problemlerinin çözümlerinin gözden geçirilmesi ve tartışılması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Signals and Systems, Alan V. Oppenheim, Alan S. Willsky, S. Hamid Nawab ile, 2. baskı, (Prentice Hall, 1997).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 3 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1,5 1,5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1,5 1,5
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,23
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr