Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
APOKRİF HADİSLER
1 Dersin Adı: APOKRİF HADİSLER
2 Dersin Kodu: TIB5117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDULLAH KARAHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 0224 243 10 66-60071, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hadis uydurma nedenlerinin ve uydurma hadislerin yer aldığı kaynakların incelenmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hadis tarihini genel hatlarıyla değerlendirebilme.;
2 Uydurma hadislerin temel özelliklerini analiz edebilme.;
3 Hadis ilminin teşekkülünü kavrayabilme.;
4 Hadis uydurma nedenlerini değerlendirebilme.;
5 Hadisçilerin hadis tespit metotlarını analiz edebilme.;
6 Mevzûât literatürünün genel özelliklerini kavrayabilme.;
7 Hadis uydurmacılığına karşı alınan önlemleri analiz edebilir.;
8 Uydurma hadislerle isrâilî rivayetleri mukayese edebilir.;
9 Rivayetlerin sahih ve uydurma olanlarını mukayese edip değerlendirebilme.;
10 Konu ile ilgili güncel literatürün farkında olma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hadis Uydurma Hareketinin Başlangıcı
2 Hadis Uydurma Hareketinin Sebepleri
3 Hadis Uydurmada Etkili Kesimler
4 Siyasi Gruplar
5 İtikadi Mezhepler
6 Kıssacılar
7 Hadis Uydurma Hareketine Karşı Alınan Tedbirler
8 Sahabenin Aldığı Tedbirler
9 Tabiin Dönemi Uygulamaları
10 Münekkid Hadis İmamları Dönemi
11 Mevzu Hadislerin Toplandığı Kaynaklar
12 Rical Kitapları
13 Özel Yazılmış Kaynaklar
14 İsrailiyat-Uydurma Hadis İlişkisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Kandemir, Yaşar, Mevzu Hadisler: Menşei ve Tanıma Yolları, Ankara 1975.
2. Fetteni, Tezkiratü’l-Mevzuat, Beyrut 1399.
3. İbnü’l-Cevzi, el-İlelü’l-Mütenahiye, Beyrut 1983
4. İbnü’l-Cevzi, Kitabu’l-Mevzuat, Kahire 1987
5. Suyuti, el-Lealiu’l-Masnua, Beyrut 1975
6. Zehebi, Mizanu’l-İtidal, Beyrut 1963
7. Ukayli, Kitabu’d-Duafa, Beyrut 1984.
8. İbn Arrak, Tenzihu’ş-Şeria, Beyrut 1981
9. Cihan, Sadık, Uydurma Hadislerin Doğuşu ve Sosyo-Politik Olaylarla İlişkisi, Samsun 1997.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr