Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞAL SİSTEMLER ve TASARIM
1 Dersin Adı: DOĞAL SİSTEMLER ve TASARIM
2 Dersin Kodu: PYZ1006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYSUN ÇELİK ÇANGA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. AYSUN ÇELİK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. AYSUN ÇELİK
Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fak. Peyzaj Mim. Böl.Görükle Yerleşkesi 16059 Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Doğanın tüm bileşenlerini ele alınarak tasarım yapmayı ve kavramsal yaklaşımları açıklamayı amaçlamaktadır. Arazi formları, topoğrafya, bitkisel elemanlar, su gibi doğanın bileşenleri ile mekânsal tanımlamalar ve bu bileşenlerin kullanımları, Ekolojik tasarım ve doğal peyzaj sistemlerinin anlatılması amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğal sistemleri öğrenme;
2 Doğal oluşumları, arazi çeşitliliğini öğrenme;
3 Doğal sistemlerin tasarım sürecine entegre olmasını sağlayabilme;
4 Peyzaj mimarlığı çalışmalarında güncel yaklaşımlara uygun, doğa ile bütünleşen tasarımlar yapabilme;
5 Ekolojik tasarım yaklaşımlarını kavrayabilme, peyzaj projelerinde uygun çalışmalar yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğal sistemlerin tanıtımı Literatür araştırması yapmak
2 Sistem teorisinin açıklanması, Doğal sistemler ve tasarım konularının tartışılması Literatür araştırması yapmak
3 Tip- tipoloji- arketip kavramları / peyzaj arketipleri Literatür araştırması yapmak
4 Doğal ve kültürel peyzaj elemanları ve tasarım Literatür araştırması yapmak
5 Doğal ve kültürel peyzaj elemanları ve tasarım-Dünya’dan ve Türkiye’den örnekler Literatür araştırması yapmak
6 Arazi formları-topoğrafya genel özellikler ve örnekler Örneklerin toplanıp, tartışılması, eskiz çalışmaları
7 Arazi formları, morfoloji, topoğrafya ve tasarım Seçilen arazi, ve topoğrafyaya göre belirlenecek tema üzerinden serbest malzeme ile örnek çalışmalar (maket-eskiz) yapmak
8 Arazi formları, morfoloji, topoğrafya ve tasarım Seçilen arazi, ve topoğrafyaya göre belirlenecek tema üzerinden serbest malzeme ile örnek çalışmalar (maket-eskiz) yapmak
9 Diğer doğal peyzaj elemanları ile tasarım(su, bitkisel materyal, vb.) Örnek çalışma
10 Doğal peyzaj elemanlarıyla örnek proje çalışması Serbest materyal, proje çalışması
11 Doğal peyzaj elemanlarıyla örnek proje çalışması Serbest materyal, proje çalışması
12 Doğal peyzaj elemanlarıyla örnek proje çalışması Serbest materyal, proje çalışması
13 Doğal peyzaj elemanlarıyla örnek proje çalışması Serbest materyal, proje çalışması
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Design With Nature, Ian McHarg, NewYork: J.Wiley, 1992.
• Basic Elements of Landscape Architectural Design, Norman K. Booth, Illinois, Waveland Press, 1990.
• UXL Encyclopedia of Landforms and Other Geologic Features, Rob Nagel, 2004.
• Living in the Landscape, Exrtraordinary rural homes in australia and New Zealand, Anna Johnson & Richard Black, Thames & Hudson, 2016.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 5
OK5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr