geker@uludag.edu.tr Tel:0-224-2942116 Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fak, Çevre Müh. Böl.
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin amacı belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama ve rapor yazma tekniklerini kavratmaktır. Bu kapsamda, bilimsel araştırma yöntemleri ve çeşitlerini öğretmek, kaynak tarama becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların sonuçlarını; rapora dönüştürmeyi kavratmak, akademik yazım kuraları çerçevesinde; lisans seviyesinde yıl içi projesi, rapor vb. tasarlayabilme ve bunu raporlayabilme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Dersi tamamladıktan sonra öğrenci, araştırmanın önemi, bilimsel araştırma kavramı ve temel amaçları hakkında bilgi sahibi olur. ;
2
Bilimsel araştırma raporlarını etkin bir biçimde inceleyebilir. ;
3
Literatür taraması yapma ve bilgiye ulaşma yöntemlerini kavrar. ;
4
Veri toplama araçlarını doğru bir biçimde kullanabilir ve bilimsel yayınları okurken dikkat edilecek hususlar hakkında farkındalık kazanır.;
5
Araştırma raporunun bölümlerini yazarken dikkat edilecek hususları göz önünde bulundurarak ödev, tez vb. raporlarını hazırlayabilir. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bilim ve bilgi kavramları, bilimin amaçları
2
Bilimsel yöntem ve araştırma ilişkileri
3
Araştırmaların planlanması
4
Araştırma süreci
5
Araştırma amaçlarını belirleme ve hipotez oluşturma
6
Araştırma yöntemleri
7
Literatür taraması yapma yöntemleri
8
Literatür araştırması yaparken dikkat edilecek hususlar
9
Bilimsel yayınları okuma teknikleri
10
Ara sınav
11
Araştırma raporunun hazırlanması (Giriş)
12
Araştırma raporunun hazırlanması (Materyal ve metot)
13
Araştırma raporunun hazırlanması (Bulgular ve tartışma)
14
Rapor hazırlarken dikkat edilecek hususlar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Değişik kaynaklardan derlenen ders notları, internet kaynakları ve makaleler. 2. Suat ÇELİK, Levent AKGÜN, “Eğitimde Araştırma Yöntemleri ” ders notu, Atatürk Üniversitesi, 2015. 3. Erman EYMEN, “Tez Önerisi nasıl hazırlanır?” İstatistik Merkezi Yayın No: 2, 2007. 4. Bilimsel makale yazım tekniği sunumu, Prof. Dr. Sabit ERŞAHİN, Çankırı Karatekin Üniversitesi Orman Fakültesi 5. Rauf ARIKAN, Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
25
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
15
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
1
16
16
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
1
7
7
Diğer
1
5
5
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU