Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT ve ESTETİK
1 Dersin Adı: SANAT ve ESTETİK
2 Dersin Kodu: SOS2009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Gülser AKTAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir Çüçen, Doç. Dr. Muhsin Yılmaz, Doç. Dr. Ogün Ürek, Öğ. Grv. Ayşe gül Çıvgın
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ahmet Cevizci
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Estetik ile sanat felsefesi arasındaki farklılıkları görmek, güzelliğin öznel ve nesne boyutlarını kavramak, farklı sanat türlerini tanımak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Estetik bir bilinç ve bakış açısı kazanmak.;
2 Sanatları farklı ölçütlere göre sınıflamak.;
3 Sanatın bireyin ve toplumun hayatında yerine getirdiği işlevleri görmek.;
4 Farklı sanat anlayışlarını tanımak.;
5 20. yüzyılda estetik özcülüğün yerini anti-özcülüğe bırakmasını görebilmek.;
6 Sanat Eleştirisinin temellerini ve türlerini tanımak;
7 Estetik bir bilinç kazanmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Estetiğin Felsefenin bir dalı olarak tanımlanması: Estetiğin konu alanının, estetik fenomenlerin felsefesi, sanat felsefesi ve sanat eleştirisi olarak üçe bölünmesi.
2 Estetiğin temel kavramları: Esnetik özne, estetik nesne.
3 Estetik Değer: Güzellik kavramı. Sanatsal ve doğal güzellik ayrımı. Güzelliğin öznel ve nesnel boyutları.
4 Estetik Yargının özellikleri: Ortak estetik yargıların imkânı.
5 Estetik Öznelcilik/Görecilik – Estetik Nesnelcilik/Mutlakçılık.
6 Sanatların öznel ve nesnel ölçütlere göre sınıflanması.
7 Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Platon’un mimetik sanat anlayışı.
8 Aristoteles’in mimetik ve kathartik sanat anlayışı.
9 Romantik sanat anlayışı: Schiller’in oyun olarak sanat anlayışı.
10 Formalist Sanat Anlayışı: İfadeci Sanat Anlayışı.
11 Anti Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Kurumsal Sanat Anlayışı, Tarihselci Sanat Anlayışı
12 Postmodern Sanat Anlayışı; Sanat Akımlarının Tanıtılması.
13 Modern sanat akımları.
14 Sanat Eleştirisi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: N. Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Bursa, Say yay, 2006
Ahmet Cevizci, Felsefe, Ankara, Nobel yayınları, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0
OK3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr