Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MAKET
1 Dersin Adı: MAKET
2 Dersin Kodu: MIM2014
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: info@ozgurediz.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin; gerek tasarım sürecinde tasarıma yardımcı bir araç olarak, gerekse de ortaya çıkan ürünün temsilinde bir yöntem olarak 3 boyutlu kurguyu görmesinde ve kavramasında destekleyici olma rolünü üstlenmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin verilen 3 boyutlu kavramlar ile mimari tasarım arasındaki ilişkiyi kurması. ;
2 Model-maket yapımını ifade yöntemi olarak kullanılması ;
3 Model-maket yapımının tasarım sürecinde bir araç olarak kullanılması;
4 Fraktal kurgu, üretken sistemler gibi kavramlar ile çeşitli modeler üretilmesi;
5 Hızlı prototipleme gibi teknolojik model yapım tekniklerinin farkına varılması.;
6 Mikro ölçekten makro ölçeğe kadar maketin bir araç olarak kullanılmasının kavranması;
7 Bir iletişim aracı olarak maketin kullanılması;
8 Işık- gölge gibi kavramların maket üzerinden test edilmesi, mekan kavramının daha derinden algılanması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği ve süreci hakkında gerekli bilginin aktarılması.
2 Maket yapımına dair örneklerin öğrenciye aktarılması.
3 Maket yapımında kullanılacak ve daha önceki çalışmalarda kullanılan araç – gerecin tanıtımı.
4 Maket yapımına başlarken verilen örnek bir obje üzerinden ilk çalışmanın birlikte yapılması.
5 T a r t ı ş m a
6 Maketi tasarım aracı olarak nasıl kullanabiliriz ? sorusunun yanıtlarının anlatıldığı ve örnekler üzerinde durulduğu bir sunumun öğrencilere aktarılması.
7 Maket dersine paralel olarak yürütülen mimari tasarım derslerinde öğrencilerin yapageldikleri çalışmaların ele alınarak yeniden model ortamında değerlendirilmesi, hata ve eksikliklerin saptanması, çeşitli tavsiyeler.
8 Maket tekniği olarak yarışma maketleri üzerinde durulması, çeşitli örnekler ile tartışma.
9 Öğrencilerin kendi projelerini tasarlarken, mimari yarışmalarda kullanılan çeşitli teknikleri deneyimlemeleri.
10 T a r t ı ş m a
11 Final ödevinin verilmesi. (bir mimarın daha önce tasarlanıp uygulanan konutunun modelinin seçilerek yıl sonu sınavında teslim edilmesi)
12 Fraktal kurguya dayalı çeşitli strüktürlerin oluşturulması.
13 Cnc ya da laser kesim teknikleri ile çeşitli strüktürlerin oluşturulması. Biomimikri konusu ya da mikro ölçeklerdeki strüktürlerin güncel mimarlık problematiğine nasıl çareler üretebileceği üzerine tartışma.
14 Final ödevinin kontrolü ve tartışma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: De Cesare, J., 1987. Theory Of Visual Space In Music, 6, 183-87.
Bergil, M. S., 1988. Doğada / Bilimde / Sanatta Altın Oran, Met / Er Matbaası, İstanbul.
Alpay, Ş., 2001. Güzelliğin Matematiği ya da Altın Oran, Bilim ve Ütopya, Nisan, 66-70.
Alberti, L. B., 1988. On The Art of Building in Ten Books, çeviri, Joseph Rykwert, Neil Leach, ve Robert Tavernor, Cambridge, Mass. MIT Press.
Vitruvius, P. M., 1990. Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, İstanbul.
Tutu, T., 1985. Çözümlemeli Kontrapunt, Mey Yayınları, İzmir.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 5 45
Ödevler 2 7 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 4 3 2 2 2 1 1 2 5 1
OK2 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 5 2 1 1 1 2 1 1 2 1 1
OK4 1 1 1 1 1 3 2 1 3 1 5
OK5 2 1 1 2 5 4 3 1 1 1 5
OK6 1 2 1 3 1 2 1 1 1 1 5
OK7 1 3 2 1 2 2 3 1 2 1 1
OK8 1 1 1 1 1 3 5 1 3 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr