1 | Dersin Adı: | MAKET |
2 | Dersin Kodu: | MIM2014 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | info@ozgurediz.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; gerek tasarım sürecinde tasarıma yardımcı bir araç olarak, gerekse de ortaya çıkan ürünün temsilinde bir yöntem olarak 3 boyutlu kurguyu görmesinde ve kavramasında destekleyici olma rolünü üstlenmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği ve süreci hakkında gerekli bilginin aktarılması. | |
2 | Maket yapımına dair örneklerin öğrenciye aktarılması. | |
3 | Maket yapımında kullanılacak ve daha önceki çalışmalarda kullanılan araç – gerecin tanıtımı. | |
4 | Maket yapımına başlarken verilen örnek bir obje üzerinden ilk çalışmanın birlikte yapılması. | |
5 | T a r t ı ş m a | |
6 | Maketi tasarım aracı olarak nasıl kullanabiliriz ? sorusunun yanıtlarının anlatıldığı ve örnekler üzerinde durulduğu bir sunumun öğrencilere aktarılması. | |
7 | Maket dersine paralel olarak yürütülen mimari tasarım derslerinde öğrencilerin yapageldikleri çalışmaların ele alınarak yeniden model ortamında değerlendirilmesi, hata ve eksikliklerin saptanması, çeşitli tavsiyeler. | |
8 | Maket tekniği olarak yarışma maketleri üzerinde durulması, çeşitli örnekler ile tartışma. | |
9 | Öğrencilerin kendi projelerini tasarlarken, mimari yarışmalarda kullanılan çeşitli teknikleri deneyimlemeleri. | |
10 | T a r t ı ş m a | |
11 | Final ödevinin verilmesi. (bir mimarın daha önce tasarlanıp uygulanan konutunun modelinin seçilerek yıl sonu sınavında teslim edilmesi) | |
12 | Fraktal kurguya dayalı çeşitli strüktürlerin oluşturulması. | |
13 | Cnc ya da laser kesim teknikleri ile çeşitli strüktürlerin oluşturulması. Biomimikri konusu ya da mikro ölçeklerdeki strüktürlerin güncel mimarlık problematiğine nasıl çareler üretebileceği üzerine tartışma. | |
14 | Final ödevinin kontrolü ve tartışma. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
De Cesare, J., 1987. Theory Of Visual Space In Music, 6, 183-87. Bergil, M. S., 1988. Doğada / Bilimde / Sanatta Altın Oran, Met / Er Matbaası, İstanbul. Alpay, Ş., 2001. Güzelliğin Matematiği ya da Altın Oran, Bilim ve Ütopya, Nisan, 66-70. Alberti, L. B., 1988. On The Art of Building in Ten Books, çeviri, Joseph Rykwert, Neil Leach, ve Robert Tavernor, Cambridge, Mass. MIT Press. Vitruvius, P. M., 1990. Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, İstanbul. Tutu, T., 1985. Çözümlemeli Kontrapunt, Mey Yayınları, İzmir. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 5 | 45 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |